Android 12L یک نسخه ویژه اندروید است که برای صفحه نمایش های بزرگتر طراحی شده است.
1400/08/06 - 12347 - 0 -

در نشست Android Dev Summit، گوگل به طور رسمی اندروید 12L را معرفی کرد، یک از ویژگی‌هایی که برای اندروید 12 در نظر گرفته شده‌است، آن است که به طور هدفمند برای دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ ساخته شده است. نسخه جدید Android APIها، ابزارها و راهنمایی های جدیدی را ارائه می کند که به توسعه دهندگان کمک می کند برنامه های خود را برای دستگاه های صفحه نمایش بزرگ مانند گوشی‌های تاشو، تبلت ها و کروم بوک ها بهینه کنند. این تغییرات بهبودهای رابط کاربری زیادی را به ارمغان می آورد تا اندروید را در صفحه نمایش های بزرگتر قابلیت‌های بیشتری داشته باشد.

برای مثال، در دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بالاتر از 600dp، اعلانات، صفحه قفل و سایر سطوح سیستم از طرح‌بندی دو ستونی جدید استفاده می‌کنند تا بیشترین استفاده را از صفحه نمایش واقعی را داشته باشند.

گوگل بالاخره به تبلت ها و دستگاه های تاشو با اندروید 12L توجه می کند

                    

با Android 12L، گوگل همچنین روی بهبود چندوظیفه ای، قدرتمندتر و شهودی تر کردن آن کار کرده است. این به روزرسانی نوار وظیفه جدیدی را در صفحه نمایش های بزرگ به ارمغان می آورد که به کاربران اجازه می دهد به راحتی به برنامه های مورد علاقه خود مانند رایانه های دسکتاپ جابجا شوند. نوار وظیفه جدید همچنین به کاربران کمک می کند تا به راحتی دو برنامه را در حالت تقسیم صفحه مشاهده کنند. نسخه جدید اندروید به طور خودکار همه برنامه‌ها را قادر می‌سازد تا حتی زمانی که اندازه آن‌ها قابل تغییر نباشد، وارد حالت تقسیم صفحه شوند.

علاوه بر این، گوگل حالت سازگاری را با بهبود بصری و ثبات در اندروید 12L بهبود داده است. این بهبودها تجربه بهتری از letterbox را ارائه می دهند و باعث می شوند برنامه ها به طور پیش فرض در صفحه نمایش های بزرگ بهتر به نظر برسند. Google همچنین ابزارهای OEM را در اختیار آنها قرار می دهد که می توانند از آنها برای سفارشی کردن letterbox استفاده کنند و به آنها اجازه می دهد رنگ ها یا رفتارهای سفارشی مانند تنظیم موقعیت پنجره های داخلی، اعمال گوشه های گرد سفارشی و موارد دیگر را تنظیم کنند.

همچنین باید بدانید که اندروید 12L احتمالاً تغییرات بیشتری نسبت به آنچه گوگل فاش کرده است، خواهد داشت. گوگل قصد دارد این به‌روزرسانی را در اوایل سال آینده منتشر کند، درست به موقع عرضه تبلت‌های اندروید 12 و دستگاه‌های تاشو. گفته می شود که این شرکت با شرکای OEM کار می کند تا این ویژگی های جدید را به دستگاه های با صفحه نمایش بزرگ ارائه دهد. برای همه توسعه دهندگان برنامه، گوگل قبلاً نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 12L را منتشر کرده است. با دانلود تصاویر و ابزار شبیه ساز اندروید 12L می توانید پیش نمایش را امتحان کنید.