بررسی SSD Seagate IronWolf 525 500 GB Gen 4 M.2
1400/08/08 - 20209 - 0 -

سیگیت یکی از نام‌های بزرگ در صنعت ذخیره‌سازی با محصولاتی از HDD و SSD (SATA و NVMe) است. این شرکت به طور پیوسته خط SSD های IronWolf خود را در چندین نسل به روز می کند. سری IronWolf خود مصرف کنندگان را هدف قرار می دهد، اما اهداف خوب خود را در بخش خریدار نیز انجام می دهد. ماه گذشته، سیگیت حافظه‌های SSD با نام تجاری جدید سری IronWolf 525 NVMe را راه‌اندازی کرد که مطابق با نسل 4 هستند و همچنین برای سیستم‌های NAS به بازار عرضه می‌شوند.

به گفته خود سیگیت، سری IronWolf 525 NVMe تمام موارد اضافه شده کلیدی مانند IronWolf Health Management System & Rescue Data Recovery را برای کاهش احتمال از دست رفتن داده ها در سیستم های NAS ارائه می دهد. درایورها همچنین در بخش پایه PCIe Gen 4 NVMe قیمت مناسبی دارند.

امروز، IronWolf 525 500 GB را از Seagate آزمایش خواهم کرد که قیمتی معادل 149.99 دلار دارد.

Seagate IronWolf 525 500 GB Gen 4 NVMe SSD

سیگیت بیان می‌کند که سری IronWolf 525 آن یک انتخاب ایده‌آل برای حرفه‌ای‌های خلاق و کسب‌وکارهایی است که نیازهای عملکردی سختی دارند. این با نسل 4 سازگار است و با PCIe Gen 3 سازگار است.

SSD ها بر اساس فرم فاکتور NVMe SSD هستند و دارای یک فلش 96 لایه Kioxia BiCS 3D TLC NAND هستند که ظرفیت های بزرگتر، عملکرد بهتر و ورودی انرژی کمی کمتر را ارائه می دهد. سیگیت از کنترلر SSD Phison E16 (PS5016-E16-32) برای تامین انرژی SSD های سری IronWolf 525 خود استفاده می کند که یک کنترلر سازگار با نسل 4 است.

امکانات

Future-Proof Speed ​​IronWolf 525 حافظه پنهان NAS و راه حل های ذخیره سازی لایه ای را تقویت می کند.

سطح بعدی با PCIe Gen 4 تا 5000 مگابایت بر ثانیه سرعت می‌گیرد، سازگاری با سیستم های PCIe Gen 3،

همیشه روشن، همیشه در دسترس طراحی شده برای ارائه عملکرد در محیط های چند کاربره با تأخیر کم 24×7، امکان دسترسی سریع به داده ها را در هر زمان و هر مکان.

رتبه بندی استقامت دارای ساخت مقاومی است و عملکرد قوی در NAS و سایر بارهای کاری فشرده را برای مشتری را تضمین می کند.

قابلیت اطمینان و قابلیت اطمینان پیشرو در کلاس دارای امتیاز برای 1.8 میلیون ساعت MTBF و شامل ضمانت محدود 5 ساله برای بهترین هزینه کل مالکیت (TCO) در کلاس است. ظرفیت‌های هدفمند از بین 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت انتخاب کنید، ایده‌آل برای ذخیره‌سازی اولیه یا ذخیره‌سازی سریع

IronWolf Health Management (IHM) با توصیه‌های پیشگیری، مداخله و بازیابی خطا، داده‌های NAS شما را به طور فعال نظارت و محافظت می‌کند.

علاوه بر اینها، SSD قیمتی نسبتاً نزدیک به سایر گزینه ها دارد، از 150 دلار آمریکا برای 500 گیگابایت، 250 دلار برای 1 ترابایت و 450 دلار برای انواع 2 ترابایتی شروع می شود. از نظر عملکرد، IronWolf 525 500 GB دارای سرعت خواندن متوالی 5000 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 2500 مگابایت بر ثانیه است. سرعت خواندن تصادفی درایو تا 420K IOPS و نوشتن 630K IOPS است. SSD ها از طریق اسلات NVMe با منبع تغذیه 3.3 ولت DC تغذیه می شوند.

استقامت SSD در 1800000 ساعت رتبه بندی شده است که باید مدت زمان خوبی دوام بیاورد. شما همچنین با خرید این محصول یک ضمانت محدود 5 ساله را از طرف شرکت سازنده دریافت می‌کنید.

مشخصات سیستم تست

پلتفرم آزمایشی ما برای این بررسی شامل یک پردازنده Intel Core i9-11900K بود که در حالت کلاک شده در مادربرد MSI Z590 ACE کار می کرد. این پلتفرم با 32 گیگابایت حافظه DDR4 از G.Skill (Trident Z RGB / 8 GB x 4) و ASUS ROG Thor 1200W PSU همراه شد. برای گرافیک، از MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X استفاده کردم. این به عنوان یک پلتفرم سطح بالا برای آزمایش با SSD های امروزی تبدیل می شود.

/files/weblog picture/Oct 30/num 2/Capture.JPG

نتایج تست SSD:

اول از همه، ما آمار رسمی عملکرد این درایوها را که توسط سازندگان آنها فهرست شده است، داریم. شما می توانید این آمار را با بقیه درایوهایی که من تست کردم در نمودار زیر مقایسه کنید:

نتایج تست AS SSD

AS SSD Benchmark یک برنامه نرم افزاری کاربردی ویندوز 10 است که عملکرد درایوهای حالت جامد را آزمایش می کند. با کمک آن می توانید از سرعت تمام SSD های نصب شده مطلع شوید و از مشکلاتی که ممکن است در آزمایش ها آشکار شود مراقبت کنید. این برنامه سه آزمایش جداگانه انجام می دهد تا در حین کپی کردن، خواندن و نوشتن داده ها، شواهد قطعی در مورد رفتار عمومی به شما ارائه دهد. این برنامه زمان دسترسی SSD را به همراه سرعت و قابلیت های عملکرد آن تعیین می کند.

 نتیجه تست در نرم‌افزار ATTO 3.05

به عنوان ارائه‌دهنده پیشرو در صنعت محصولات ذخیره‌سازی و اتصال شبکه با کارایی بالا، ATTO یک نرم‌افزار رایگان قابل قبول Disk Benchmark را برای کمک به اندازه‌گیری عملکرد سیستم ذخیره‌سازی ایجاد کرده است. به عنوان یکی از ابزارهای برتر مورد استفاده در صنعت، Disk Benchmark عملکرد را در هارد دیسک ها، درایوهای حالت جامد، آرایه های RAID و همچنین اتصال میزبان به حافظه متصل شده شناسایی می کند. سازندگان برتر درایو، مانند هیتاچی، هر درایو را با استفاده از ATTO Disk Benchmark می‌سازند و آزمایش می‌کنند.

ابزار سنجش عملکرد ATTO Disk Benchmark با Microsoft Windows سازگار است. از ATTO Disk Benchmark برای آزمایش کنترل‌کننده‌های RAID، کنترل‌کننده‌های ذخیره‌سازی، آداپتورهای گذرگاه میزبان (HBA)، هارد دیسک‌ها و درایوهای SSD استفاده کنید و متوجه شوید که محصولات ATTO به طور مداوم بالاترین سطح عملکرد را برای ذخیره‌سازی شما ارائه می‌کنند.

کریستال دیسک مارک 7.0.0 x64

CrystalDiskMark یک نرم افزار محک دیسک است که سرعت خواندن/نوشتن متوالی را اندازه گیری می کند و داده های تست را انتخاب می کند.

سرعت انتقال فایل (100 گیگابایت حجم فایل)

برای تست حداکثر سرعت متوسط انتقال درایوها، از یک فایل 100 گیگابایتی برای تست محدودیت ها استفاده کردم.

نتیجه تست Storage PCMark 10

معیار PCMark 10 Storage برای آزمایش عملکرد SSD ها، HDD ها و درایوهای هیبریدی با ردیابی های ثبت شده از Adobe Creative Suite، Microsoft Office و مجموعه ای از بازی های محبوب طراحی شده است. می‌توانید درایو سیستم یا هر دستگاه ذخیره‌سازی شناخته‌شده دیگری، از جمله درایوهای خارجی محلی را آزمایش کنید. برخلاف آزمایش‌های ذخیره‌سازی مصنوعی، معیار PCMark 10 Storage تفاوت‌های عملکرد واقعی بین دستگاه‌های ذخیره‌سازی را برجسته می‌کند.

نتیجه گیری - کمی گران با قابلیت اطمینان بالا

سیگیت یکی از پیشتازان فضای ذخیره‌سازی است و SSD‌های سری IronWolf 525 آن‌ها بخش NVMe Gen 4 را با گزینه‌های جدید و رقابتی جذاب می‌کنند. قیمت 150 دلاری ایالات متحده برای 500 گیگابایت SSD آن را کمی بالاست، اما در عوض، شما از قابلیت اطمینان بالا و گزینه های NAS اضافه شده برخوردار هستید. علاوه بر این، شما در حال دریافت خدمات بازیابی اطلاعات هستید که یک امتیاز است!

این درایو دارای یک ضمانت 5 ساله است و دارای نرخ استقامت 700 ترابایت است که آن را در تمام کارهای تجاری که در نظر گرفته شده است اجرا می کند. 1.8 میلیون ساعت MTBF آن را به گزینه ای بسیار قوی تبدیل می کند که می توانید در نظر بگیرید و اگر این موارد را با قیمتی با تخفیف در حدود 110 تا 130 دلار آمریکا پیدا کردید، برای هر رایانه شخصی‌ای عالی است.