کمپانیSEGA و مایکروسافت وارد یک مشارکت استراتژیک شدند که به SEGA اجازه می دهد بازی هایی در مقیاس بزرگ را بر روی سرویس ابری Azure ایجاد کنند.
1400/08/10 - 8983 - 0 -

کمپانیSEGA  و مایکروسافت وارد یک مشارکت استراتژیک شدند که به SEGA اجازه می دهد بازی هایی در مقیاس بزرگ را بر روی سرویس ابری Azure ایجاد کنند.

امروز، SEGA و مایکروسافت یک مشارکت استراتژیک جدید را اعلام کردند که به شرکت ژاپنی اجازه می‌دهد بازی‌های مقیاس بزرگ را در محیط توسعه نسل بعدی که بر روی پلتفرم ابری Azure مایکروسافت ساخته شده است، توسعه دهد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، این اتحاد استراتژیک یک جزء کلیدی از استراتژی میان مدت تا بلند مدت SEGA است که شامل ابتکار عمل Super Game است که در آن تمرکز بر روی " جامعه جهانی آنلاین"، و "استفاده از IP" می‌باشد.

یوکیو سوگینو، رئیس و مدیر عامل شرکت SEGA اظهار داشت:

ما بسیار خوشحالیم از اینکه امروز اعلام کنیم در حال بررسی یک مشارکت استراتژیک با مایکروسافت برای کمک به توسعه ابتکار جدید "Super Game" SEGA و همچنین ایجاد یک محیط توسعه بازی نسل بعدی هستیم. با در نظر گرفتن این همکاری استراتژیک با مایکروسافت، ما به دنبال پیشرفت بیشتر توسعه بازی خود هستیم تا عناوین ما بتوانند برای همه علاقه‌مندان به حوزه گیم در سراسر جهان لذت بخش باشد. در این راستا، هدف ما ایجاد اتحادی است که هم از قابلیت های بازی سازی قدرتمند SEGA و هم از فناوری پیشرفته و محیط توسعه مایکروسافت استفاده کند.

سارا باند، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، افزود:

SEGA نقش نمادینی را در صنعت بازی ایفا کرده است و در طول سال ها شریک فوق العاده ای بوده است. ما مشتاقانه منتظریم تا با هم همکاری کنیم زیرا آنها راه های جدیدی را برای ایجاد تجربه‌های منحصر به فرد برای بازی‌های نسل نهم با استفاده از فناوری های ابری مایکروسافت کشف می کنند.

به نظر می رسد این همکاری مشابه مشارکتی باشد که دو سال و نیم پیش توسط سونی و مایکروسافت اعلام شد، که همچنین مستلزم کاوش در توسعه مشترک راه حل های مبتنی بر سرویس‌های ابری و مبتنی بر Azure برای بازی و هوش مصنوعی بود.

قابل ذکر است که این مشارکت ها واقعاً ربطی به محتوای انحصاری ندارند، بنابراین طرفداران نباید انتظار داشته باشند که عناوین آینده SEGA فقط روی رایانه های شخصی و ایکس باکس در دسترس باشند. با این حال، جالب است که ببینیم چه نوع بازی هایی از این ابتکار Super Game بیرون می آیند، هرچند که به ناچار چند سال طول می کشد تا آنها در بازار عرضه شوند.