سامسونگ به استفاده از پردازنده های گرافیکی AMD برای اگزینوس ادامه می دهد! +تصویر
1401/06/04 - 9803 - 0 -

سامسونگ برای افزایش قدرت گرافیکی پردازنده های اگزینوس با AMD همکاری میکند

سلام نوترونیکی های عزیز ،  یه جمعه خوب باعث می شه خستگی یه هفته طولانی  رو فراموش کنی.

با با بررسی تخصصی AMD همراه باشید

برگ برنده ی AMD چیست؟

زمان زیادی نگذشته که ، شرکت AMD با ساخت پردازنده های گرافیکی و مرکزی خودش ، از واقعیتی پرده برداشته که شرکت هایی مثل انویدیا و اینتل از ما پنهان میکردن ، شاید هم اصلا توان ساختنش رو ندارن ، شرکت AMD بهترین نوع پردازنده های گرافیکی از نوع موبایل را میسازد ، که با اندازه کوچکی که دارن ، قدرت بسیار زیادی دارن .

اولین جایی که این مورد دیده شد ، در ATHLON 3000G بود ، این پردازنده مرکزی دارای گرافیکی به نام AMD RX VEGA 3 است . و درواقع دارای 3 هسته برای پردازش گرافیکی داره ، اما در مقایسه با NVIDIA GTX 1650 که 896 هسته ی پردازشی به نام کودا داره ، خیلی فرقی نمیکنن . یعنی شما برای VEGA 3 هزینه ای حدود 500 هزار تومان میکنید در حالیه که برای NVIDIA GTX 1650 حدود 6 میلیون تومان هزینه میکنید .

درست است که میتوان کیفیت تکستچر را در GTX 1650 به تنظیمات اولترا افزایش داد ، اما باز هم نمیتوان امتیاز بالای به این کارت گرافیک داد .

مقایسه این دو گرافیک در بازی GTA V را مشاهده کنید :

 

در ATHLON 3000G با 16 گیگابایت حافظه رم .  در کیفیت نرمال  38 تا 45  فریم بر ثانیه .

 

در GTX 1650 با 16 گیگابایت حافظه رم : در کیفیت نرمال 75 تا 85 فریم بر ثانیه.


خرید پردازنده مرکزی ATHLON 3000G با گرافیک رایگان VEGA 3


AMD و SAMSUNG

سونگبوایم پارک گفته که : ما قصد داریم با همکاری AMD  ویژگی های گرافیک های RDNA رو به سرعت در اگزینوس 2200 وارد کنیم و به جدیدترین فناوری در پردازنده موبایل دست یابیم ، که قطعا هم اینجوری میشه ! وی افزود : AMD به طور کلی ، در زمینه ساخت پردازنده ها گرافیکی پیشرو بوده و قطعا باعث ایجاد رقابتی سنگین بین شرکت های سازنده ی پردازنده های گرافیکی موبایل خواهد شد .

 

خانواده ی پردازنده های گرافیکی ، RADEON RX 6000 مبتنی بر RDNA 2  بدون هیچ شکی ، رفابت پذیر ترین ، سری پردازنده های گرافیکی شرکت AMD در سال های متمادی است .

 

جمعه ای خوب و آرامی را برایتان آرزو میکنیم .

تیم نوترونیک 

 

نیست نشان زندگی تا نرسد نشان تو (مولوی)