رونمایی از ماهنوردی که به اقامت انسان در ماه کمک می‌کند
1400/12/25 - 11318 - 0 -

یک استارتاپ در زمینه هوافضا از ماه نورد ماژولار برای حمل انسان و محموله در ماه رونمایی کرده است.

Venturi Astrolab، استارتاپ فعال در زمینه هوافضا، از ماهنورد جدید خود رونمایی کرده که برای انتقال محموله و انسان در سطح ماه و حتی مریخ طراحی شده است. این شرکت می‌گوید قصد دارد ناوگانی از این سیاره نورد را طی دهه آینده بسازد تا به حضور طولانی مدت ناسا و شرکت‌های تجاری در ماه کمک کند.

بر اساس گزارش ورج، این مریخ‌نورد که FLEX نام دارد، برای اکتشافاتی که نیازمند انعطاف پذیری هستند استفاده خواهد شد، زیرا می‌تواند ارتفاع خود را کاهش دهد، محموله‌ها را از سطح ماه بلند کند و آن‌ها را تا رسیدن به مقصد مورد نظر در قسمت زیرین خود حمل کند.

این طرح مفهومی می‌تواند انواع مختلفی از اشیاء را حمل کند، به شرطی که مطابق با استاندارد‌های توافق شده اندازه و شکل ساخته شوند. این ماهنورد می‌تواند به صورت نیمه مستقل مانور دهد، از راه دور کنترل شود و یا حتی می‌توان آن را طوری تغییر داد که بتواند خدمه و فضانوردان را نیز حمل کند.

در حال حاضر، ناسا در تلاش است تا اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را از طریق برنامه آرتمیس آژانس فضایی به ماه بفرستد؛ و شرکت‌هایی مانند اسپیس ایکس و بلو اوریجین در حال توسعه فرودگر‌های خود هستند که می‌توانند افراد را به سطح ماه ببرند. در این میان، شرکت‌های تجاری مختلف، مانند Astrobotic و Intuitive Machines، در حال ساخت فرودگر‌های رباتیک ماه هستند که محموله‌ای را به ماه حمل می‌کنند.

شرکت‌هایی مانند اسپیس ایکس و بلو اوریجین مشکل حمل و نقل مسافت‌های طولانی را انجام می‌دهند و ماهنورد FLEX مشکل حمل و نقل محلی در سطح سیاره را حل می‌کند. شرکت Astrolab پیش از این یک نمونه اولیه از FLEX در مقیاس کامل ساخته بود و آن را در صحرای کالیفرنیا آزمایش کرد.