گوشی‌های هواوی به زودی می‌توانند از ۵G پشتیبانی کنند
1400/12/26 - 12209 - 0 -

تحریم‌های آمریکا، هواوی را از ورود به فناوری ۵G عقب انداخت با این حال این شرکت ایده‌ای را مطرح کرده است که گوشی‌های ۴G را به ۵G تبدیل می‌کند.

هوآوی، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی و گوشی‌های هوشمند چینی به‌طور جدی تحت تأثیر تحریم‌های دولت ایالات متحده در چند سال گذشته قرار گرفته است. این محدودیت‌های اعمال‌شده روی هواوی عملاً آن را از انجام تجارت با شرکت‌های آمریکایی منع کرد و همچنان پیامد‌های فاجعه‌باری برای این تجارت تلفن هوشمند که زمانی پر رونق بود، گذاشت.

به گزارش slashgear، زمانی که هواوی در مسیر به چالش کشیدن شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل بود، در آوریل ۲۰۲۱، ۵ برند برتر گوشی‌های هوشمند Strategy Analytics را در سراسر جهان کنار گذاشتند و اخیراً نیز مدل‌های این شرکت اصلاً در فهرست ۱۰ مدل برتر گوشی هوشمند در سراسر جهان ظاهر نشدند. یکی از دلایل اصلی که تحریم‌های دولت ایالات متحده باعث سقوط هواوی شده است، ناتوانی هواوی در ارائه خدمات گوگل در دستگاه‌های خود است.

به دلیل محدودیت‌های تجاری با شرکت‌های آمریکایی مانند کوالکام، هواوی عملاً از استفاده از فناوری ۵G منع شده است. این امر هواوی را در یک معمای منحصربفرد قرار داد که در آن یک گوشی هوشمند پرچمدار ظاهراً قدرتمند هوآوی مانند Huawei P۵۰ Pro بدون سخت‌افزار یا نرم‌افزار سطح بالا عرضه شد. اگر هواوی می‌توانست آن را با خدمات گوگل و پشتیبانی ۵G ارائه دهد، می‌توانست یک گوشی هوشمند شگفت انگیز باشد.

با این حال، به نظر می‌رسد که هواوی از این محدودیت‌ها غافل‌گیر شده و روی طرحی کار می‌کند تا این نقطه دردناک بزرگ را دور بزند و به برخی از مشتریانش کمک کند. ظاهراً این شرکت ممکن است در حال توسعه یک قاب گوشی هوشمند باشد که بسیار بیشتر از محافظت عمل خواهد کرد. ظاهراً این قاب گوشی هوشمند ساخت هوآوی به تلفن‌های هوشمند ۴G این شرکت اجازه می‌دهد به شبکه‌های ۵G متصل شوند.

             قاب گوشی هوشمند 5G هواوی چگونه کار می‌کند؟ 

همانطور که بسیاری از شما ممکن است تا به حال متوجه شده باشید، این کیس ۵G هوآوی دارای یک مودم ۵G است. گزارش شده است که این سخت افزار با استفاده از درگاه USB-C دستگاه به تلفن متصل می‌شود و داده‌های ۵G را مانند کابل اترنت قدیمی با رایانه رومیزی شما تحویل می‌دهد.

در حالی که این روش به نفع مصرف کنندگان خواهد بود، احتمالاً برخی از مشکلات اساسی در استفاده از این راه حل وجود خواهد داشت. دریافت ۵G به احتمال زیاد به اندازه مودم یکپارچه سنتی قوی نخواهد بود و هر زمان که پورت Type-C برای عملکرد‌های دیگر درگیر شود، کاربران پوشش ۵G را از دست خواهند داد. جالب است که ببینیم آیا هوآوی واقعاً این کیس ۵G را برای استفاده در بازار انبوه در آینده نزدیک عرضه می‌کند، با این فرض که دولت ایالات متحده در آینده نزدیک تغییری عظیم نخواهد داشت.

این اولین بار نیست که لوازم جانبی گوشی هوشمندی را می‌بینیم که به یک تلفن هوشمند ۴G امکان دسترسی به داده‌های ۵G را می‌دهد. در سال ۲۰۱۹، Motorola ۵G Moto Mod به موتو Z۳ (منتشر شده در سال ۲۰۱۸) یک مودم ۵G ایجاد کرد. هدف هواوی از قاب گوشی هوشمند ۵G نیز به یک گوشی قدیمی جان تازه‌ای می‌بخشد. با این فرض که این پرونده واقعاً وجود داشته باشد، و بتواند از هر گونه موانع قانونی احتمالی که ممکن است در راه رسیدن به بازار با آن مواجه شود، عبور کند.