نحوه غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار در ویندوز ۱۰
1400/12/26 - 12113 - 0 -

در این گزارش به دو روش موقت و دائمی برای غیرفعال کردن به روز رسانی‌های خودکار ویندور ۱۰ اشاره می‌کنیم.

آیا از خود پرسیده اید که چگونه به روز رسانی خودکار را در ویندوز ۱۰ غیرفعال کنیم؟ این کار به آسانی قبل نیست، اما دلایلی وجود دارد که ممکن است کاربران بخواهند از دریافت به روز رسانی‌های جدید خودداری کنند.

به گزارش slashgear، متأسفانه، مایکروسافت نمی‌خواهد ما از به‌روزرسانی‌ها غافل شویم، و دلایل خوبی نیز برای آن وجود دارد. ما عمیق‌تر به موارد زیر می‌پردازیم، اما به طور خلاصه، اطمینان از به‌روز بودن رایانه‌تان مهم است، زیرا به شما کمک می‌کند تا حد ممکن ایمن بمانید. با این حال، همانطور که ممکن است بدانید، این یک شمشیر دو لبه و یک تعادل سخت بین این است که بخواهید رایانه شما بدون نقص و بدون وصله‌های باگ کار کند و بخواهید با تمام آخرین اصلاحات سوء استفاده ایمن بمانید.

ویندوز ۱۰ معمولاً به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود و به‌روزرسانی‌ها را بدون اطلاع شما بارگیری می‌کند، حداقل تا زمانی که از شما بخواهد رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. اگر می‌خواهید آن ویژگی را خاموش کنید به روش‌های مختلفی را برای خاموش کردن به‌روزرسانی‌های خودکار در ویندوز ۱۰ لازم است توجه کنید.

          نحوه غیرفعال کردن به روز رسانی ویندوز از طریق تنظیمات

اگر لزوماً نیازی به غیرفعال کردن به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ برای همیشه ندارید و فقط می‌خواهید از آن‌ها فاصله بگیرید، می‌توانید آن‌ها را تا ۳۵ روز متوقف کنید. در طول این مدت، ویندوز شما به طور خودکار خود را به‌روزرسانی نمی‌کند. با این حال، این فقط یک مهلت کوتاه است. پس از اتمام دوره توقف، ویندوز قبل از اینکه بتوانید دوباره آن را در حالت تعلیق قرار دهید به یک به‌روزرسانی کامل نیاز دارد.

برای غیرفعال کردن موقت به‌روزرسانی‌های خودکار ویندوز ۱۰، تنظیمات ویندوز خود را باز کنید. می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی لوگوی ویندوز در گوشه سمت چپ پایین صفحه یا با ضربه زدن روی کلید Windows روی صفحه کلید خود انجام دهید. پس از آن مراحل زیر را دنبال کنید:

در تنظیمات، «Update & Security» را انتخاب کنید.

باید "Windows Update" را باز کند و "Advanced Options" را انتخاب کنید.

در قسمت پایین «Pause Until»، مدت زمانی را که می‌خواهید به‌روزرسانی‌ها را به تعویق بیندازید، انتخاب کنید. حداکثر ۳۵ روز است.

هنگامی که تاریخ را انتخاب کردید، تنظیم باید به طور خودکار اعمال شود.

اگر نظر خود را تغییر دادید و می‌خواهید به‌روزرسانی‌ها را قبل از تاریخ انتخابی اولیه خود از سر بگیرید، به سادگی مراحل بالا را دنبال کنید. در قسمت Windows Update، دکمه جدیدی به نام "Resume Updates" را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید تا به برنامه پچ معمولی خود بازگردید.

            10نحوه غیرفعال کردن دائمی به‌روزرسانی‌های خودکار در ویندوز   

اگر می‌خواهید به‌روزرسانی‌های خودکار را در ویندوز ۱۰ برای همیشه خاموش کنید، این امکان وجود دارد، اما به آسانی روش توقف نیست. مطمئن‌ترین روش نیاز به دستکاری سرویس‌های ویندوز دارد. ما این را به صورت گام به گام برای شما توضیح خواهیم داد، اما قبل از شروع، توجه داشته باشید که بازی با تنظیمات عمیق‌تر می‌تواند بر سیستم شما تأثیر منفی بگذارد. اگر می‌خواهید آن را انجام دهید، مطمئن شوید که مراحل را به دقت دنبال کرده و ورودی‌های خود را دوباره بررسی کنید.

ابتدا باید کادر "Command" را باز کنیم. روی لوگوی ویندوز کلیک کنید یا روی دکمه روی صفحه کلید خود ضربه بزنید، سپس "Command Prompt" را تایپ کنید. روی برنامه‌ای که نمایش داده می‌شود کلیک راست کنید، سپس "services.msc" را تایپ کرده و OK را فشار دهید.

به شما یک لیست طولانی از ورودی‌های خدمات ارائه می‌شود. به پایین اسکرول کنید تا "Windows Update" را پیدا کنید. روی آن کلیک راست کرده و "Properties" را انتخاب کنید.

یک پنجره کوچکتر ظاهر می‌شود. به منوی کشویی «Startup Type» بروید و آن را به «Disabled» تغییر دهید تا به‌روزرسانی‌های خودکار را کاملاً خاموش کنید یا اگر می‌خواهید مسئول زمان نصب آن‌ها باشید، «Manual» را تغییر دهید.

روی "Apply" کلیک کنید تا تنظیمات خود را برای همیشه تغییر دهید.

تمایز بین غیرفعال کردن کامل به‌روزرسانی‌ها و نصب دستی آن‌ها مهم است. اگر در مراحل بالا «Disabled» را انتخاب کنید، رایانه شما اصلاً به‌روزرسانی دریافت نمی‌کند. بنابراین، تنظیم «Manual» ممکن است گزینه ایمن‌تری باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید و هر زمان که صلاح دیدید آن‌ها را نصب کنید.