حقیقت در مورد وسایل خانه هوشمند در فضای باز و سرمای شدید
1402/09/08 - 4239 - 0 - نوترونیک

وسایل الکترونیکی و وسایل خانه هوشمند راحتی و اتوماسیون را برای خانه شما به ارمغان می آورند و اغلب به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند، مگر اینکه برای به روز رسانی سیستم عامل عجیب و غریب. با این حال، مالکانی که در شهرهایی با زمستان های شدید زندگی می کنند باید نگران این باشند که چگونه آب و هوا بر وسایل آنها تأثیر می گذارد. اکثر خریداران مشتاق هستند تا اسباب‌بازی‌های جدید خود را راه‌اندازی کنند و با آن‌ها بازی کنند، و عمدتا نگران دریافت سریع آن‌ها با حمل و نقل مجلل همان روز هستند و از قبل به نحوه عملکرد دستگاه جدید در هنگام بد شدن هوا فکر نمی‌کنند.

حقیقت این است که اگر در جایی زندگی می‌کنید که هوا شدیداً سرد باشد، دستگاه‌های هوشمند شما مانند دوربین‌های بی‌سیم، چراغ‌ها و سایر اجزا احتمالاً از کار خواهند افتاد. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد دستگاه های خانه هوشمند و هوای سرد بدانید.

به محدوده دما توجه کنید

هنگام خرید یک دستگاه فضای باز، معمولاً به رتبه IP توجه می کنیم. بسیاری از مردم این عدد را می بینند و تصور می کنند که به این معنی است که ابزار آنها در برابر هر نوع آب و هوایی غیرقابل نفوذ است. این ممکن است تا حدی درست باشد، اما رتبه IP به گرمای شدید یا سرمای شدید گسترش نمی یابد. رتبه‌بندی IP فقط برای نفوذ آب و/یا گرد و غبار، نه برای اینکه سرما یا گرما چگونه می‌تواند به طور موثر نفوذ کند، رتبه‌بندی می‌شود. برای اینکه بدانید یک دستگاه چگونه می تواند در زمستان های سرد یا تابستان های گرم مقاومت کند، باید محدوده عملکرد دما را بررسی کنید.

     

اکثر دستگاه های فضای باز این محدوده عملیاتی را در جایی از مشخصات ارائه می کنند. اگر آنها را نمی بینید، این یک پرچم قرمز است. ممکن است ارزش آن را داشته باشد که با خدمات مشتری تماس بگیرید یا نظرات کاربران را بررسی کنید تا ببینید چگونه آنها در شرایط واقعی برای دیگران نگه داشته اند. بسیاری از دوربین‌های فضای باز، مانند دوربین محبوب Arlo Pro 4، بیان می‌کنند که می‌توانند از حدود -4 درجه فارنهایت تا 113 درجه فارنهایت کار کنند که محدوده بسیار مناسبی است. با این حال، اگر در مکانی زندگی می کنید که دمای زیر ۴- در زمستان رایج است، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.

وقتی هوا خیلی سرد است چه اتفاقی برای دستگاه های خانه هوشمند می افتد؟

اگر دمای شدید زمستان را تجربه کنید، احتمالاً دستگاه شما حداقل برای مدتی خاموش می شود و کار نمی کند. قطعات الکترونیکی ساخته شده برای فضای باز، در حالی که در بیشتر موارد بادوام هستند، محدودیت هایی دارند. ما یک دوربین هوشمند در فضای باز را تجربه کرده‌ایم که به‌عنوان مثال وقتی دما به زیر ۵- درجه رسید، کار را متوقف می‌کند. اگرچه این ناامیدکننده است، اما رایج نیست و پایان دنیا نیست. اغلب هنگامی که دما دوباره افزایش می یابد، دستگاه ذوب می شود و به طور خودکار دوباره به شبکه متصل می شود. در برخی موارد، ممکن است مجبور به تنظیم مجدد یا اتصال مجدد Wi-Fi شوید. بیرون رفتن در یک پایی برف و دمای زیر صفر برای فشرده کردن دکمه تنظیم مجدد جالب نیست، اما هزینه کمی برای دستگاه پرداخت تا به ارائه خدمات قابل اعتماد در 48 هفته دیگر سال پرداخت.

در محیط های سرد، سیم کشی را نسبت به باتری انتخاب کنید

سرمای شدید برای باتری‌های قابل شارژ، به‌ویژه برخی از سلول‌های لیتیوم یونی مانند آن‌هایی که برای مثال در دستگاه‌های Ring پیدا می‌کنید، وحشتناک است. هوای «واقعاً» سرد می‌تواند نگه‌داشتن شارژ باتری را دشوار کند و دماهای «شدید» می‌توانند به‌کلی مانع از عملکرد باتری شوند و اساساً آنها را به حالت جامد درآورد. کار زیادی نمی توانید در مورد مادر طبیعت انجام دهید، اما اگر در مکانی زندگی می کنید که دمای شدید معمول است، می توانید با انتخاب گزینه های سخت افزاری اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. این تضمینی نیست، اما حذف باتری ها از معادله می تواند به جلوگیری از آفلاین شدن سیستم های شما کمک کند. اگر دستگاه‌های باتری‌دار را انتخاب می‌کنید، برای مقابله با سرمای شدید، حتماً چند دستگاه یدکی در دسترس داشته باشید.

اگر دستگاه شما یخ زده است چه باید کرد

اگر در نهایت با یک دوربین ثابت، چراغ هوشمند یا سایر وسایل خانه هوشمند مواجه شدید، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. ابتدا فقط صبر کنید تا دما گرم شود. بیشتر این دستگاه‌ها، همانطور که قبلاً ذکر شد، خود به خود ذوب می‌شوند و دوباره آنلاین می‌شوند. اگر می خواهید این روند را تسریع کنید، می توانید:

دستگاه خود را به داخل خانه ببرید. اجازه دادن به باتری یا اجزای آن برای بازگشت به سطح دمای عادی به بازیابی دستگاه کمک می کند. می توانید به سادگی باتری را بردارید و آن را داخل آن بیاورید تا گرم شود یا کل دستگاه را بردارید تا همه آن قطعات الکترونیکی عادی شوند.

     

باتری را به طور کامل شارژ کنید. این مرحله به خصوص اگر از سیستمی استفاده می کنید که از پنل خورشیدی برای شارژ مجدد باتری شما استفاده می کند کمک می کند. سعی کنید باتری خود را به طور دستی به طور کامل شارژ کنید، به جای اینکه اجازه دهید باتری با عناصر مبارزه کند. اجازه دهید شارژ کامل شود و سپس آن را به فضای باز بازگردانید، جایی که باید مدتی آن را می خریدید.

عایق را در نظر بگیرید. در حالی که بیشتر این وسایل خانه هوشمند مخصوص فضای باز در واقع برای مدیریت بسیاری از محیط‌های شدید ساخته شده‌اند، گاهی اوقات آب و هوای سرد باعث می‌شود که پاکت‌ها تحت فشار قرار بگیرند. اتاق‌های گفتگوی زیادی وجود دارد که مملو از توصیه‌هایی برای قرار دادن دستگاه خود در عایق مخصوص برای محافظت بیشتر از آن است. برخی از کاربران گزارش داده اند که عایق پوشش لوله یا مجرای ایمن شده با نوار فویل می تواند نفوذ سرما را کند کند، اما این احتمالاً آن را به طور کامل متوقف نمی کند - ممکن است فقط کمی زمان بخرید. اگر این یک گزینه توصیه شده برای دوربین یا دستگاه خاص شما است، حتماً این روش را بخوانید (و فراموش نکنید که وقتی همه چیز گرم شد، آن را بردارید، مبادا در بهار مشکل گرمای بیش از حد ایجاد کنید).

دمای شدید می‌تواند بر انواع وسایل خانه هوشمند تأثیر بگذارد، و اگرچه ممکن است از کار افتادن دستگاه‌های شما در اثر سرما خسته‌کننده باشد، فقط به یاد داشته باشید که غیرمنتظره نیست. در آزمایش‌های خود، زمانی که دما به 30- درجه کاهش یافت، به طور موقت برق چند دوربین فضای باز Ring را از دست دادیم، در حالی که در همان زمان، چراغ‌های هوشمند Philips Hue Outdoor که در همان مکان نصب شده بودند، همچنان می‌درخشیدند. کمی برد کمی باخت.