مایکروسافت به تازگی Paint را دوباره مفید ساخته است
1402/09/09 - 4535 - 0 - نوترونیک

Microsoft Paint با ادغام DALL-E 3 که بیشتر به عنوان Cocreator شناخته می شود، گامی به سوی آینده برمی دارد. ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی، که قبلاً در هوش مصنوعی Bing وجود داشت، به کاربران امکان می‌دهد تصاویری را بر اساس توضیحات متنی و سبک‌های هنری ترجیحی تولید کنند.

مایکروسافت در اصل قصد خود را برای ادغام ویژگی‌های تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ با Paint در رویداد 26 سپتامبر اعلام کرد. طبق گزارشی که توسط Windows Latest منتشر شده است، Cocreator for Paint اکنون از مرحله آزمایشی عبور کرده و آماده انتشار گسترده‌تر برای همه کاربران ویندوز 11 است. در حالی که ممکن است همه کاربران به دلیل عرضه تدریجی این ویژگی را بلافاصله تجربه نکنند، کسانی که مشتاق کشف Cocreator هستند باید مطمئن شوند که آخرین نسخه Paint را اجرا می کنند. علاوه بر این، ممکن است از کاربران خواسته شود که به لیست انتظار در برنامه بپیوندند.

می توانید با باز کردن Paint و کلیک بر روی نماد Cocreator در نوار ابزار به ابزار ایجاد تصویر هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنید تا پانل کناری Cocreator را ببینید. در کادر متن، تصویری را که می خواهید بسازید شرح دهید. به عنوان مثال، می توانید بنویسید «سگی با لباس های شیک» یا «غروب خورشید در ساحل». بعد، یک سبک برای تصویر خود انتخاب کنید و روی دکمه ایجاد کلیک کنید. Cocreator سه نسخه مختلف از تصویری را که توضیح دادید ایجاد می کند. اکنون می توانید هر کدام را انتخاب کنید و آن را روی بوم Paint اعمال کنید تا شروع به ایجاد کنید.

     

علاوه بر این، مایکروسافت همچنین یک آموزش گام به گام را در برنامه Paint قرار داده است که هدف آن آشنایی کاربران با عملکردهای Cocreator است و فرآیند ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی را در دسترس تر می کند.

ادغام Cocreator تنها پیشرفت Paint در ویندوز 11 امسال نیست. در اوایل سال جاری شاهد معرفی یک اثر شفافیت بودیم که به کاربران انعطاف پذیری خلاقانه بیشتری را ارائه می داد. علاوه بر این، قابلیت‌های بسیار درخواستی لایه‌ها گنجانده شده‌اند که رویکرد پیچیده‌تری را برای خلق هنر دیجیتال ارائه می‌دهد. کاربران Paint در ویندوز 11 نیز می توانند از حذف پس زمینه استفاده کنند.

همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی به حذف موثر پس زمینه با حداقل ورودی کاربر کمک می کند. قابل ذکر است، این به‌روزرسانی با روند گسترده‌تر ارتقای برنامه‌های اصلی ویندوز 11 مایکروسافت مطابقت دارد. اپلیکیشن Photos همچنین به‌روزرسانی دریافت کرده است که ویژگی‌هایی مانند حذف پس‌زمینه و گزینه تاری پس‌زمینه را به همراه دارد و به تجربه کاربری همه‌کاره‌تر می‌افزاید.