خودروهای الکتریکی جدید در سال 2023
1402/09/14 - 4252 - 0 - نوترونیک

با توجه به اینکه خودروهای برقی سهم فزاینده‌ای از فروش را تشکیل می‌دهند، صنعت در تلاش است تا مدل‌های جدیدی را روانه بازار کند – این چیزی است که به زودی در راه است.

خودروهای برقی هرگز به این اندازه محبوب نبوده اند و سال گذشته بیش از 260000 دستگاه از آنها در بریتانیا فروخته شد. در واقع، از سپتامبر 2023، خودروهای برقی اکنون بیش از 20 درصد از فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص داده اند، به طوری که انجمن سازندگان و بازرگانان موتور ادعا می کند که هر 60 ثانیه یک EV در بریتانیا فروخته می شود.

بنابراین، با نزدیک شدن به ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید در سال 2030، سازندگان در حال توسعه و راه اندازی موجی از خودروهای الکتریکی جدید در انواع مختلف، از خودروهای شهری و هاچ بک گرفته تا SUV های هفت نفره و لیموزین های لوکس هستند. رودررو با استارتاپ هایی که اخیراً تأسیس شده اند.

در اینجا، نگاهی داریم به برخی از داغ‌ترین و جالب‌ترین خودروهای الکتریکی جدید که در سال 2023 و پس از آن وارد خیابان می‌شوند…

     

SUV الکتریکی AEHRA

اگر فکر نمی‌کردید هنوز شاسی‌بلندهای الکتریکی شیک کافی در فروش وجود داشته باشد، AEHRA یک سازنده ایتالیایی جدید است که قصد دارد با پلاگین 4x4 آینده خود، کتاب قوانین طراحی خودرو را بازنویسی کند. شاسی بلند AEHRA با قیمتی بیش از 150000 پوند، قرار است در سال 2025 با طراحی منحنی چشمگیر، درهای بال مرغان (مانند تسلا مدل X) و برد 497 مایل وارد بازار شود.

     

سالن برقی افیلا

نه، Afeela نام بیماری همه گیر بعدی نیست، این یک برند جدید فقط الکتریکی است که توسط هوندا و غول فناوری سونی شکل گرفته است. قرار است در سال 2026 به فروش برسد، مفهومی از سالنی که هنوز نامی از آن برده نشده است در نمایشگاه Consumer Electronics (CES) در لاس وگاس به نمایش گذاشته شد. Afeela با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی پانوراما خود که کل داشبورد را در بر می گیرد، و همچنین استایل آینده نگر و پیشرانه دو موتوره، جمعیت را شگفت زده کرد.

     

آلفارومئو برنرو

منصفانه است که بگوییم در سال 2023، آلفارومئو خیلی دیر به مهمانی EV می‌رود و هنوز یک مدل برقی را عرضه نکرده است. با این حال، ما بیشتر از این منتظر یک خودروی الکتریکی نخواهیم بود، زیرا اولین خودروی الکتریکی آلفا در قالب یک شاسی بلند کوچک بدون آلایندگی به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است. تقریباً مطمئناً سخت افزار خود را با Jeep Avenger و Vauxhall Mokka Electric به اشتراک می گذارد، انتظار می رود این کراس اوور ایتالیایی پلاگین بردی در حدود 250 مایل ارائه دهد. قدرت احتمالاً از یک موتور الکتریکی 154 اسب بخاری در جلو تامین می شود، اگرچه آلفارومئو به ما اطمینان داده است که آخرین مدل آن که گمان می رود نشان «Brennero» داشته باشد، همچنان همان ویژگی های رانندگی اسپرت توناله هیبریدی بزرگتر را ارائه می دهد.

Alpine GT X-Over

آلپاین، شاخه خودروهای پرفورمنس رنو، اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2028 در مجموع پنج خودروی برقی از جمله سه خودروی شاسی بلند الکتریکی را روانه بازار کند. اولین مورد پاسخ آن به فورد موستانگ Mach-E، BMW iX1 و کیا EV6 به نام Alpine GT X-Over است که قرار است در سال 2025 وارد تولید شود. این پلت فرم روی همان پلت فرم CMF-EV نیسان خواهد بود. آریا، اما انتظار می‌رود GT X-Over از یک موتور سه‌گانه جدید برای سیستم چهارچرخ محرک و توان خروجی در محدوده 400 تا 500 اسب بخار استفاده کند. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد Alpine GT X-Over پیدا کنید.

     

Audi Q6 e-tron، BMW i5 ، Chevrolet Corvette EV ، Cupra Tavascan ، Cupra Raval ، Dacia Spring ، Fiat 600e ، Fisker Ocean ، ....