مشکلات رایج صفحه کلید و نحوه رفع آنها
1402/09/18 - 4099 - 0 - نوترونیک

چند چیز ناامید کننده تر از زمانی است که صفحه کلید شما کار نمی کند. از پاسخ ندادن صحیح کلیدها به مشکلات برق و مشکلات نور پس زمینه، بسیاری از کیبوردها ممکن است اشتباه کنند، حتی اگر یکی از بهترین کیبوردها را داشته باشید. بیایید نگاهی به مشکلات رایجی که کاربران تجربه می‌کنند و راه‌حل‌هایی که می‌توانند شما را در اسرع وقت به تایپ کردن بازگردانند، بیاندازیم.

صفحه کلید پاسخ نمی دهد

اگر صفحه‌کلید قبلاً خوب کار می‌کرد، اما به‌طور ناگهانی کار نمی‌کرد، احتمالاً مشکل برق یا نرم‌افزار است. اگر صفحه کلید سیمی دارید، بررسی کنید که اتصال شما به رایانه ثابت و در جای خود ثابت باشد. آن را از برق بکشید و در صورت لزوم دوباره آن را وصل کنید. برای صفحه‌کلیدهای بی‌سیم، بررسی کنید که هنوز عمر باتری دارند و آن‌ها را به منبع برق وصل کنید یا اگر تمام شد، آن را تعویض کنید.

در بخش نرم افزار، اگر صفحه کلید بی سیم دارید، اتصال بلوتوث را غیرفعال کنید و دوباره فعال کنید تا ببینید آیا این کمک می کند یا بین بلوتوث و بی سیم 2.4 گیگاهرتز سوئیچ کنید. اگر نه، نگاه کنید تا ببینید آیا به به روز رسانی نیاز دارید یا خیر، و آنها را نصب کنید. همچنین باید به بخش Device Manager و Keyboards بروید تا بررسی کنید که آیا درایورها نیاز به به روز رسانی جداگانه با نسخه جدید دارند یا خیر. حتی اگر هیچ به روز رسانی در انتظار شما نیست، تمام لوازم جانبی دیگر را به جز لوازم مورد نیاز خود از رایانه خود جدا کرده و راه اندازی مجدد کنید. راه اندازی مجدد کامل بدون هیچ گونه اتصال دیگری می تواند صفحه کلیدهای پاسخگو را برطرف کند. اگر همه چیز شکست خورد، یک بررسی ویروس انجام دهید: برخی بدافزارها می توانند با لوازم جانبی مانند صفحه کلید تداخل داشته باشند و از کارکرد آنها جلوگیری کنند.

صفحه کلید روشن می شود اما اصلاً کار نمی کند

اگر می‌بینید چراغ‌های نشانگر روشن می‌شوند اما نمی‌توانید هیچ پاسخی از صفحه‌کلید دریافت کنیدhttp://www.notronik.com، ابتدا به اتصال خود نگاه کنید. برای صفحه کلیدهای سیمی، بررسی کنید که آیا به نوع مناسب پورت USB وصل شده است یا خیر: صفحه کلیدهای مختلف برای پروتکل های USB مختلف طراحی شده اند و ممکن است با همه پورت ها سازگار نباشند، حتی اگر روشن شوند. برای مدل‌های بی‌سیم، اتصال بلوتوث را دوباره بررسی کنید و سعی کنید بلوتوث را غیرفعال کنید و سپس دوباره وصل کنید تا ببینید آیا این تفاوت ایجاد می‌کند یا خیر.

اگر صفحه‌کلید شما حالت بازی خاصی دارد، مطمئن شوید که فعال نیست، زیرا می‌تواند برخی از کلیدها را غیرفعال کند و صفحه‌کلید را غیر کاربردی نشان دهد. اگر همه چیز درست شد، وقت آن است که به درایورهای صفحه کلید خود بروید. Device Manager را جستجو کنید و پنجره آن را باز کنید. برای مشاهده درایورهای فعلی خود، بخش صفحه کلیدها را پیدا کرده و گسترش دهید. برای حذف درایورها کلیک راست کنید، سپس کامپیوتر خود را راه اندازی مجدد کنید. هنگامی که دوباره وارد سیستم می شوید، ویندوز باید به طور خودکار درایورهای مناسب برای صفحه کلید شما را پیدا و دانلود کند. همچنین می‌توانید از صفحه عیب‌یابی صفحه‌کلید دلز دیدن کنید، که ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد اینکه دقیقاً چه مشکلی دارد به شما بدهد.

کلیدهای خاص کار نمی کنند

با جستجوی دلایل اساسی برای اینکه ممکن است یک کلید کار نکند، شروع کنید. به عنوان مثال، اگر یک صفحه کلید عددی دارید، ممکن است یک کلید Number Lock داشته باشید که می تواند آن را خاموش کند. اگر آن کلید قفل به طور تصادفی فشار داده شود، توضیح می دهد که چرا کلیدهای شماره خاصی کار نمی کنند. در غیر این صورت، این مشکل نشان دهنده مشکل سخت افزاری آن کلید خاص است. اگر یک صفحه کلید مکانیکی یا نسخه دیگری دارید که به شما امکان می دهد آن کلید خاص را بردارید، این کار را انجام دهید و آنچه را که در زیر آن پیدا می کنید بررسی کنید. گاهی اوقات یک خرده یا خرده زباله باعث می شود کلید به درستی روی سوئیچ فشار داده نشود و با باد کردن آن مشکل شما برطرف می شود.

ممکن است متوجه شوید که بخشی از کلید یا سوئیچ برای همیشه آسیب دیده است. یک مشکل جدی تر که حداقل برای مدتی نیاز به بازنشستگی صفحه کلید دارد. برندهای صفحه کلید مکانیکی گاهی اوقات به شما اجازه می دهند تا برای رفع مشکلاتی از این دست، کلیدها و سوئیچ ها را بخرید و جایگزین کنید. در غیر این صورت، احتمالاً زمان آن رسیده است که به دنبال یک مدل صفحه کلید جدید باشید.

هنگام تایپ کلیدها به پارازیت ادامه می دهند

گیر کردن کلیدها نشانه اصلی کثیف بودن صفحه کلید شما و نیاز به تمیز کردن است. سطوح مختلفی از تمیز کردن وجود دارد: برخی از کاربران دوست دارند در جت های هوای فشرده اسپری کنند و به بهترین ها امیدوارند. ما طرفدار زیادی از این گزینه نیستیم، زیرا می‌تواند خرده‌ها را حتی بیشتر از قبل به داخل صفحه‌کلید هدایت کند، و ما ترجیح می‌دهیم از لوازم جانبی برس جاروبرقی برای مکیدن کامل زباله‌ها استفاده کنیم. اما برای مشکلات جدی گیر کردن، بهترین راه حل این است که کلیدها را بردارید و یک تمیز کردن کامل انجام دهید (این ممکن است گزینه ای برای صفحه کلیدهای قیچی یا پروانه ای نباشد، اما یک پاک کردن خوب همچنان کمک کننده خواهد بود). راهنمای ما در مورد روش های تمیز کردن صفحه کلید اطلاعات مفیدتری دارد.

     

فشار دادن هر کلید باعث تکرار می شود

اگر با فشار دادن هر کلید، چندین کاراکتر تایپ شود در حالی که باید فقط یک کاراکتر را تایپ کند، تایپ سریع به یک مشکل آزاردهنده تبدیل می‌شود. اگر خود کلید احساس می کند که گیر کرده است، معمولاً مشکل از کثیفی یا کثیفی است. صفحه کلید را از برق بکشید و با احتیاط کلید را بردارید. برای پاک کردن کلید و اطراف آن از پارچه ای با مقدار کمی الکل یا حلال دیگر استفاده کنید. همچنین توصیه می کنیم به تنظیمات صفحه کلید بروید و سعی کنید حساسیت صفحه کلید و ویژگی های مرتبط را تنظیم کنید تا ببینید آیا می توانید سبک تایپ و حساسیت خود را با دقت بیشتری مطابقت دهید.

     

صفحه کلید خروجی کاراکتر اشتباه دارد

این معمولاً به این معنی است که طرح‌بندی نرم‌افزار روی رایانه شما با صفحه‌کلیدی که استفاده می‌کنید مطابقت ندارد. خوشبختانه، می‌توانید به سرعت چیدمان را به چیدمانی که با صفحه‌کلیدتان مطابقت دارد تغییر دهید. «تنظیمات تایپ» را جستجو کنید و زبان و منطقه را انتخاب کنید. در این پنجره جدید، مطمئن شوید که فرمت کشور یا منطقه و منطقه به درستی انتخاب شده است. اوه، و مطمئن شوید که هیچ کس کلیدهای شما را به عنوان شوخی عوض نکرده است.

فشار دادن کلیدها خیلی آهسته جواب می دهد

این همچنین می‌تواند به دلیل کثیف شدن کلید یا کمی زباله باشد که تا حدی کلید کلید را مسدود کرده است. در صورت امکان، کلید را بردارید و اطراف آن را با نوک q و مقداری الکل تمیز کنید و سپس کمی هوای فشرده داخل آن بریزید. اگر مشکل حل نشد، به برنامه همراه صفحه کلید خود بروید، اگر آن را دارید. برخی از صفحه‌کلیدها به شما امکان می‌دهند زمان را پس از فشار دادن کلید تنظیم کنید تا کلید فعال شود. اگر می توانید گزینه های آنجا را تنظیم کنید.

میانبرهای صفحه کلید کار نمی کنند

مقاله ما را در مورد میانبرهای مفید بررسی کنید تا مطمئن شوید که از میانبر مناسب استفاده می کنید. همچنین باید تنظیمات صفحه کلید را بررسی کنید: ویندوز گزینه ای برای کلیدهای "چسبنده" دارد که برای فعال کردن میانبر باید هر بار یک کلید را فشار دهید. اگر این به طور تصادفی فعال شد، ممکن است باعث مشکل شما شود.

     

نور پس زمینه صفحه کلید یا نور RGB کار نمی کند

در حالی که مشکلات روشنایی آزاردهنده هستند، معمولاً راه حل های ساده ای دارند. ابتدا تنظیمات نرم افزار کیبورد خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید روشنایی خاموش یا تنظیم شده است. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، مشکلات نور را اغلب می توان با راه اندازی مجدد رایانه، جدا کردن صفحه کلید و وصل کردن مجدد آن پس از راه اندازی مجدد رایانه حل کرد. اگر این کار نکرد، مدل خاص صفحه کلید خود را به صورت آنلاین جستجو کنید و درایورها را مجددا دانلود کنید یا در صورت نیاز سیستم عامل آن را به روز کنید.

اگر اخیراً چیزی روی صفحه‌کلیدتان ریخته‌اید، ممکن است بخشی یا تمام نور پس‌زمینه‌تان خراب شود و روشن نشود. می‌توانید به دنبال یک «ورق نور پس‌زمینه» سازگار برای جایگزینی نسخه قدیمی خود باشید، اما این یک راه حل تضمینی نیست، و انتخاب یک صفحه کلید جدید ممکن است بهترین گزینه شما در این مرحله باشد.

     

برنامه همراه صفحه‌کلید را نمی‌شناسد

بسیاری از کیبوردهای مکانیکی و بازی نیز دارای یک برنامه همراه مانند G-Hub لاجیتک هستند. اینها برای تنظیم نور یا نقشه برداری مجدد کلیدهای صفحه کلید شما عالی هستند، اما اگر به نظر می رسد برنامه صفحه کلید شما را نمی شناسد، نمی توانید از آنها استفاده کنید. ممکن است به شما اجازه تعامل با آن را ندهد، یا ممکن است اصلا آن را نبیند. خوشبختانه چند راه آسان برای رفع این مشکل وجود دارد. ابتدا سعی کنید صفحه کلید خود را با سیم یا بی سیم جدا کنید و سپس دوباره وصل کنید. اگر چندین راه برای اتصال دارید، همه آنها را امتحان کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، سعی کنید آخرین نسخه برنامه همراه را از وب سایت سازنده دانلود کرده و دوباره آن را نصب کنید. سعی کنید کامپیوتر خود را نیز راه اندازی مجدد کنید.

اگر می‌توانید خارج از برنامه این کار را انجام دهید، می‌توانید سفت‌افزار صفحه‌کلید خود را نیز به‌روزرسانی کنید.