معرفی بهترین سایت های آموزش مجازی رایگان دنیا
1402/09/21 - 2763 - 0 -

        سایت کورسرا (Coursera)

کورسرا یکی از نمونه‌های بهترین سایت های آموزشی آنلاین رایگان است که با همکاری دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی سطح جهان، دوره‌های آموزشی مختلفی را ارائه می‌دهد. همین همکاری باعث می‌شود که تنوع دوره‌های آموزشی در این سایت بسیار زیاد باشد و امکام یادگیری آنلاین را تقریبا برای تمامی افراد در حوزه‌های مختلف فراهم کند. شما می‌توانید به صورت رایگان از دوره‌های آموزشی این سایت استفاده کنید و در صورت تمایل با پرداخت هزینه‌ای مدرک پایان دوره را دریافت نمایید. (با توجه به اینکه دوره‌های آموزشی این وب سایت آنلاین زیر نظر بهترین دانشگاه‌ها برگزار می شوند، مدرک این سایت آموزش مجازی رایگان تا حد زیادی معتبر است.

 

       سایت خان آکادمی (Khan Academy)

در میان بهترین سایت های آموزشی دنیا ، وب سایت خان آکادمی آموزش رایگان مجازی را می‌توان به دلیل کاربری ساده‌ای که دارد به عنوان یکی از بهترین مراجع آموزش آنلاین در نظر گرفت چرا که تقریبا برای تمامی گرو‌ه‌های سنی قابل استفاده است. دوره‌های آموزشی این وب سایت نیز تنوع زیادی داشته که همگی زیر نظر مراکز آموزشی معتبر در سطح جهان برگزار می‌شوند.

 

       سایت Open Culture

اگر تصور می‌کنید که برای مبحث مورد نظر شما آموزش مجازی رایگان وجود ندارد، احتمالا تا کنون به سایت Open Culture سر نزده‌اید! در این سایت شما می‌توانید بیش از ۱۰۰۰ مورد فیلم و پادکست آموزشی از برترین دانشگاه‌های سطح جهان پیدا کنید.

مهمترین نکته‌ای که در رابطه با این سایت وجود دارد این است که تقریبا تمامی آموزش‌های تخصصی که در برترین دانشگاه‌های سطح جهان ارائه می‌شود را در خود جای داده است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید از آموزش‌های برترین دانشگاه‌های سطح جهان مانند استرالیا، انگلیس، آمریکا و … استفاده کنید، بدون آنکه نیاز باشد از سایت‌های دانشگاهی مختلف دیدن کرده و به دنبال مطلب مورد نظرتان باشید.

 

       سایت یودمی (Udemy)

یودمی نیز یکی دیگر از مواردی است که به عنوان بهترین سایت های آموزشی آنلاین رایگان شناخته می‌شود که تقریبا عملکردی مشابه با سایت کورسرا دارد. با این تفاوت که با موسسه آموزشی خاصی در ارتباط نبوده و به کاربران مختلف این امکان را می‌دهد که آموزش‌هایشان را از طریق این پلتفرم در اختیار دیگران قرار دهند. با توجه به این مسئله می‌توان گفت که مدرک این سایت آموزش مجازی رایگان اعتبار چندان زیادی ندارد.

 

       سایت Academic Earth

این وب سایت نیز به عنوان بهترین سایت های آموزشی دنیا شناخته می‌شود چرا که بر اساس مراکز آموزشی و مباحث مختلف، دوره‌های آموزشی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به این سایت و مشاهده دسته‌بندی‌های موجود در سایت، به سرعت دوره آموزشی مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

       سایت edX

edX نیز به یکی دیگر از موارد لیست بهترین سایت های آموزشی آنلاین رایگان است چرا که با همکاری که بهترین موسسه‌های آموزشی دنیا دارد، توانسته است طیف وسیعی از مباحث مختلف را در قالب ویدئوهای آموزشی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد. به عبارت دیگر شما می‌توانید به صورت رایگان از تمامی دوره‌های آموزشی این سایت استفاده کنید و در پایان دوره در صورت تمایل با پرداخت هزینه‌ای مدرکتان را دریافت کنید. با توجه به اینکه آموزش‌های موجود در این سایت تحت نظر دانشگاه‌های مطرح در سطح جهان ارائه می‌شوند، می‌توان گفت که مدرک ارائه شده توسط این سایت، تقریبا معتبر است.