دلایل روشن نشدن صفحه تبلت چیست ؟
1402/09/25 - 2600 - 0 -

         خرابی باتری و اتمام عمر مفید آن

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن تبلت، خرابی باتری است. ممکن است عمر مفید باتری تبلت تمام شده باشد و در نتیجه حتی با وجودی که دستگاه به صورت کامل شارژ می شود، تبلت چند دقیقه بعد از روشن شدن خاموش شود. در نتیجه می توان دلیل روشن نشدن تبلت در این حالت را خرابی باتری در نظر گرفت. مشکلات باتری خصوصا در مواردی که از سلامت تجهیزات شارژ دستگاه مطمئن هستید و سیکل پاور نیز به رفع مشکل دستگاه کمک نکرده است، می تواند دلیل اصلی روشن نشدن تبلت مورد نظر باشد.

          فریز شدن تبلت

یکی دیگر از موارد رایجی که به عنوان دلیل روشن نشدن تبلت آن را می شناسیم، فریز شدن تبلت است. در این حالت دستگاه در حالت خاموش نیز فریز شده و کار نمی کند. در این شرایط باید کمی منتظر ماند و سپس برای رفع مشکل روشن نشدن دستگاه اقدام کرد. اگر تبلت باتری قابل جدا شدن دارد باید یک بار آن را در آورده و مجددا جا بزنید. در غیر این صورت نیز باید دکمه پاور و دکمه های ولوم را برای چند ثانیه با هم نگه دارید و سپس رها کنید. مدت زمان نگهداری دکمه های پاور در تبلت های مختلف بسته به سازنده ممکن است بین 10 تا 30 ثانیه متغیر باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است مشکل روشن نشدن تبلت با این کار برطرف شود.

         شکستگی ال سی دی و مشکلات نمایشگر تبلت

گاهی اوقات تبلت بدون این که شما متوجه آن باشید در واقع روشن است، اما به دلیل شکستگی و خرابی صفحه نمایش این طور به نظر می رسد که برقی در جریان نیست و تبلت روشن نمی شود. تشخیص این که آیا دلیل روشن نشدن تبلت مربوط به شکستگی و خرابی ال سی دی است یا خیر کار آسانی است. در صورتی که مشکل از صفحه نمایش باشد، با اتصال تبلت به یک کامپیوتر یا یک مانیتور و نمایش محتواهای دستگاه می توان نتیجه گرفت که دلیل روشن نشدن تبلت به صفحه نمایش مربوط می شود.

مشکلاتی مانند شکستگی و ضربه خوردن ال سی دی، مشکلات مربوط به فلت تصویر، خرابی مادربرد، قطع شدن آی سی تصویر و قطعی در مدارهای متصل به ال سی دی از مادربرد می تواند مشکلاتی را در نمایش تصویر نمایشگر تبلت به وجود بیاورد که به دلیل سیاه شدن تصویر، اینطور به نظر می رسد که دستگاه کلا روشن نمی شود. قطعا در این شرایط برای رفع مشکل باید به سراغ تعمیرات نمایشگر یا حتی تعویض ال سی دی رفت.

         آب خوردگی تبلت

یکی از موارد مهم در دلایل روشن نشدن تبلت، آب خوردگی این دستگاه هاست. اگر به هر دلیلی آب و رطوبت به درون دستگاه نفوذ کرده باشد بخش های مختلف داخلی آن تحت تاثیر این آب خوردگی آسیب می بینند و همین امر دلیل روشن نشدن تبلت مورد نظر خواهد بود.

        داغ شدن بیش از حد تبلت

اگر بعد از کارکرد طولانی مدت و بدون وقفه تبلت و خاموش شدن ناگهانی آن از خود می پرسید که چرا تبلتم روشن نمیشه؟، پاسخ مشخص است. گرمای بیش از حد و داغ کردن دستگاه دلیل روشن نشدن تبلت مورد است. در این شرایط تبلت برای محافظت از قطعات اصلی مدت زمانی به خود استراحت می دهد تا به این ترتیب خنک شود و آسیبی به آن وارد نشود. کمی به دستگاه استراحت دهید و بگذارید خنک شود و بعد از خنک شدن مجدد آن را راه اندازی کنید.

        مشکلات نرم افزاری در تبلت

در بسیاری از مواقع ممکن است مشکلات نرم افزاری در تبلت دلیل روشن نشدن آن باشد. مشکلات نرم افزاری طیف گسترده ای را شامل می شود. گاهی مشکلات و باگ های موجود در سیستم عامل مشکل ساز می شود. گاهی نیز نصب یک سری برنامه ها و نیاز به به روز رسانی آنها در عملکرد تبلت اختلال ایجاد می کند. نصب برنامه هایی با منبع نامشخص می تواند مهم ترین دلیل روشن نشدن تبلت به دنبال مشکلات نرم افزاری باشد. در نهایت ویروسی شدن دستگاه یا عملکرد بدافزارهای مخرب در پس زمینه دستگاه دلیل خاموشی ناگهانی تبلت و روشن نشدن آن است.

        مشکلات سخت افزاری در تبلت

در نهایت مشکلات سخت افزاری که طیف بسیار گسترده ای را شامل می شود می تواند دلیل روشن نشدن تبلت باشد. مشکلات سخت افزاری شامل گزینه های مختلفی می شود. گاهی اوقات آنها قابل رفع شدن اند و برخی مواقع نیز یا کلا نمی توان مشکل را برطرف کرد و تنها راه کار خرید تبلت جدید است و گاهی نیز هزینه های تعمیر و رفع مشکل سخت افزاری در مقایسه با قیمت تبلت جدید مقرون به صرفه نیست. مشکلات سخت افزاری که می تواند موجب روشن نشدن تبلت شوند را می توان در موارد زیر جست و جو کرد:

خرابی آی سی شارژ یا شکستگی و خرابی سوکت شارژ تبلت

خرابی مادربرد

مشکلات هارد تبلت