عینک هوایی اوپو ( عینک هوشمند )
1402/09/28 - 2205 - 0 -

شرکت اوپو در رویداد سالانه INNO Day جدیدترین عینک هوشمند خود که Oppo Air Glass نام دارد را معرفی کرد، این عینک در واقع تک لنزی است که روی قاب عینک مخصوصی تعبیه می‌شود و با استفاده از پروژکتور بسیار کوچکی اطلاعات مختلف مانند وضعیت آب و هوا، مسیریابی و ترجمه همزمان را مقابل چشمان کاربر به نمایش می‌گذارد.

شرکت سازنده اعلام کرده است که Air Glass یک محصول واقعیت کمی است و با واقعیت افزوده متفاوت است. در واقعیت افزوده، تصاویر سه بعدی در دنیای واقعی قرار می‌گیرد تا این احساس ایجاد شود که واقعاً در نزدیکی ما قرار دارد، اما در واقعیت کمکی داده‌های دو بعدی مقابل چشمان کاربران به نمایش گذاشته می‌شود.

Air Glass اوپو به پردازنده اسنپدراگون چهارهزار۱۰۰ کوالکام مجهز شده است و وزن آن ۳۰ گرم است. باتری این عینک در حالت استفاده مداوم سه ساعت و در حالت استندبای تا ۴۰ ساعت شارژدهی دارد. گجت پوشیدنی ذکر شده با دو طراحی فریم به رنگ نقره‌ای و مشکلی و در دو اندازه موجود است. داخل قاب عینک نیز یک درگاه مغناطیسی وجود دارد که امکان اتصال آن به لنزهای معمولی را نیز فراهم می‌کند.

عینک هوشمند شرکت اوپو را می‌توان از طریق لمس، صدا، حرکات دست و سر و از طریق برنامه Smart Glass کنترل کرد، این برنامه در همه گوشی‌های اوپو مبتنی بر سیستم عامل ColorOS 11 یا جدیدتر موجود است. نمایشگر این محصول مونوکروم است و تصاویر به صورت رنگی در آن به نمایش گذاشته نمی‌شود. عینک Air Glass در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی به صورت محدود عرضه خواهد شد و فقط وارد بازارهای چینی می‌شود.