نحوه دریافت بهترین عملکرد در Adobe Premiere Pro
1402/09/28 - 4127 - 0 - نوترونیک

Premiere Pro یکی از سخت‌ترین برنامه‌هایی است که می‌توانید روی رایانه شخصی خود اجرا کنید. مجموعه ساده ویرایش ویدیویی چیزی شبیه به یک اکوسیستم است که به شما این قدرت را می دهد که نه تنها چند کلیپ ویدیویی را به هم متصل کنید، بلکه می توانید فیلم های کامل و بلند را با سطح کیفیت هالیوود ویرایش کنید. با این حال، همه رایانه‌های شخصی وظیفه مدیریت Premiere Pro را ندارند.

اگر در خط زمانی مشکل دارید و احساس می‌کنید چیزی را از دست داده‌اید، چند نکته برای شما داریم. در اینجا مراحلی را که باید در Premiere Pro انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که برنامه تا حد امکان روان اجرا می شود، و همچنین نحوه آزمایش برنامه برای دیدن جایی که رایانه شخصی شما فرود می آید، آورده شده است.

از GPU خود استفاده کنید

     

قبل از انجام هر کاری در Premiere Pro، باید مطمئن شوید که از رندرینگ با شتاب GPU استفاده می کنید. شما می توانید این را در تنظیمات پروژه خود در بخش عمومی پیدا کنید. برای رندر، مطمئن شوید که از چیزی استفاده می‌کنید که می‌گوید «شتاب GPU». شتاب واقعی سخت افزار بسته به پردازنده گرافیکی شما متفاوت است، اما Premiere Pro از پردازنده های گرافیکی Nvidia، AMD، Intel و Apple پشتیبانی می کند.

این شتاب پردازنده گرافیکی بر روی افکت‌های روی جدول زمانی شما کار می‌کند و از پردازنده گرافیکی شما برای سرعت بخشیدن به جلوه‌ها به جای تکیه بر CPU استفاده می‌کند. Premiere Pro همچنین می‌تواند از GPU شما برای کارهای دیگر، از جمله رمزگذاری سخت‌افزاری و رمزگشایی برای فرمت‌های H.264 و H.265 استفاده کند.

     

رمزگشایی با شتاب سخت افزاری برای عملکرد جدول زمانی بسیار مهم است. برای روشن کردن آن، به تنظیمات برگزیده خود بروید و به بخش رسانه بروید. در این پنجره، تیک گزینه Enabled hardware accelerated decoding را بزنید. اگر یک CPU با گرافیک یکپارچه دارید، می توانید آن را به همراه GPU گسسته خود در اینجا بررسی کنید. پریمیر را دوباره راه‌اندازی کنید، و آماده هستید.

این رمزگشایی با شتاب سخت افزاری است، اما در مورد رمزگذاری چطور؟ این کار زمان‌های صادرات شما را از Premiere افزایش می‌دهد. به نمای Export در Premiere Pro بروید و در قسمت تنظیمات Encoding گزینه Hardware encoding را انتخاب کنید تا فعال شود. اگر صادرات خود را به Adobe Media Encoder ارسال کنید، همین گزینه ها را خواهید یافت.

کش خود را پاک کنید

     

Premiere Pro یک حافظه پنهان رسانه ای را حفظ می کند. این نقطه ای در هارد دیسک شما است که در آن فایل هایی را که Premiere Pro برای اجرا نیاز دارد، ذخیره می کند، مانند فایل های .pek که حاوی اطلاعات شکل موج صوتی هستند. هر زمان که فایل‌ها را به پریمیر وارد می‌کنید، برخی از داده‌ها در حافظه پنهان ذخیره می‌شوند تا سرعت عملکرد را افزایش دهند. مشکل این است که کش می تواند بیش از حد پر شود و در واقع می تواند تأثیر نامطلوبی بر عملکرد داشته باشد.

خوشبختانه، می توانید کش را از داخل پریمیر پاک کنید. به پنجره Preferences خود بروید و Media cache را انتخاب کنید. در آنجا می توانید Delete را انتخاب کنید تا کش پاک شود. همچنین اگر هارد دیسک جداگانه ای با فضای بیشتر دارید، می توانید محل کش را در اینجا تغییر دهید. حذف حافظه پنهان فایل های رسانه ای را که استفاده می کنید حذف نمی کند. اگر فایل‌های رسانه‌ای وجود دارد که هنوز با آن‌ها کار می‌کنید، Premiere Pro فقط باید کش آن فایل‌ها را بازسازی کند. شما می توانید این فرآیند را به صورت دستی انجام دهید، اما تنظیم Premiere برای حذف خودکار فایل های کش بسیار ساده تر است. تحت مدیریت حافظه پنهان رسانه، می‌توانید به Premiere بگویید که فایل‌ها را پس از چند روز مشخص یا زمانی که اندازه فایل‌ها از حد معینی فراتر می‌رود، به‌طور خودکار حذف کند.Adobe توصیه می کند که حافظه پنهان رسانه خود را روی یک درایو SSD یا NVMe و «به طور ایده آل در یک درایو اختصاصی» ذخیره کنید. یک SSD سریع تضمین می‌کند که Premiere می‌تواند حافظه پنهان را به سرعت بخواند، و باز کردن حافظه پنهان از درایوی که پروژه را در آن ذخیره می‌کنید، فشار روی درایو را کم نگه می‌دارد. اینها مراحل بهینه سازی دیگری هستند که می توانید انجام دهید، اما لازم نیست.

پروکسی ها را در نظر بگیرید

     

کار با فایل‌های ویدئویی مدرن در پریمیر سخت است، اگر یک کامپیوتر قوی ندارید. فایل‌های ویدیویی 8K، فایل‌های RAW و محتوای HDR به راحتی می‌توانند جریان کار شما را مختل کنند، اما نیازی نیست ویدیوی واقعی خود را با این فایل‌ها ویرایش کنید. در عوض، می توانید پراکسی ها را ضمیمه کنید. پروکسی‌ها در Premiere Pro به شما امکان می‌دهند با نسخه‌های با کیفیت پایین‌تر فایل‌های ویدیویی خود را ویرایش کنید تا عملکرد جدول زمانی را بهبود ببخشید. Premiere Pro پراکسی‌ها را به فایل‌های اصلی پیوند می‌دهد، بنابراین وقتی ویرایش خود را صادر می‌کنید، همچنان تمام کیفیت را خواهید داشت.

راه سریع برای ایجاد پروکسی این است که تمام فایل های وارد شده خود را در Premiere Pro انتخاب کنید، کلیک راست کرده و Create proxies را انتخاب کنید. شما گزینه هایی برای کیفیت و کدک دارید و پس از انجام این کار، Premiere فایل ها را به Media Encoder. ارسال می کند. آنها را رندر کنید، سپس به Premiere برگردید و دکمه Toggle proxies را در زیر پنجره پیش نمایش خود انتخاب کنید (تصویر زیر). شما آن را دارید؛ شما از پروکسی استفاده می کنید

     

این راه سریع و آسان برای استفاده از پراکسی است، اما اگر همیشه بخواهید از پراکسی ها استفاده کنید چه؟ می توانید آن را تنظیم کنید. تنظیمات پروژه خود را باز کنید و به تب تنظیمات Ingest بروید. برای روشن کردن رفتار بلع خودکار، کادر ورود را علامت بزنید. سپس از منوی کشویی گزینه Create proxies را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید آنها را در مکانی متفاوت از رسانه اصلی خود ذخیره کنید، می‌توانید مقصد پراکسی را انتخاب کنید.

با این کار، Premiere به طور خودکار Media Encoder را بارگیری می کند تا هر بار که فایل های ویدیویی را وارد می کنید، پروکسی ایجاد کند. برای بهترین عملکرد، می‌خواهید هنگام ویرایش، پراکسی‌ها را روشن نگه دارید - اما دکمه Toggle proxies را در دسترس خود نگه دارید. می‌خواهید از فایل رسانه کامل برای مواردی مانند بررسی فایل‌ها برای فوکوس یا تنظیمات رنگ استفاده کنید.

تخصیص RAM خود را تغییر دهید

     

معمولاً می شنوید که Premiere Pro به رم زیادی نیاز دارد، که فقط تا حدی درست است. این برای حافظه سیستم بسیار سخت است، اما این بستگی به نوع پروژه ای دارد که روی آن کار می کنید. اگر تعداد زیادی کلیپ ویدیویی 1080p را بدون تعداد زیادی افکت به هم متصل می‌کنید، به مقدار زیادی رم نیاز ندارید. اگر ده‌ها کلیپ ویدیویی 4K در یک ویدیوی یک ساعته یا دو ساعته دارید، به موارد بیشتری نیاز خواهید داشت. پریمیر پرو فقط به 8 گیگابایت رم نیاز دارد، اما شما باید حداقل 16 گیگابایت داشته باشید. و اگر با ویدیوی 4K سر و کار دارید، حداقل 32 گیگابایت. Premiere Pro به تنهایی از تمام رم استفاده نمی کند. شما می توانید مقدار رمی که Premiere Pro استفاده می کند را خودتان اختصاص دهید، در واقع. به منوی Preferences بروید و به Memory بروید. شما می توانید مقدار حافظه ذخیره شده برای برنامه های دیگر را در آنجا تنظیم کنید، در حالی که تفاوت به Premiere خواهد رفت.

اگر فقط از Premiere Pro استفاده می‌کنید، آن را به خود اختصاص دهید و چند گیگ حافظه برای سیستم عامل خود باقی بگذارید. اگر می‌خواهید از برنامه‌های کاربردی دیگر استفاده کنید، در اینجا یک تعادل دقیق وجود دارد. شاید لازم باشد برای کارهای VFX یک کلیپ به After Effects بفرستید یا باید چیزی را در فتوشاپ مسخره کنید. یا، شاید برای یافتن برخی فیلم‌های سهام یا دارایی‌ها نیاز به یک مرورگر باز داشته باشید. در هر یک از این موارد، باید مطمئن شوید که RAM کافی دارید تا سیستم خود را تا حد خزیدن کند نکنید.

متأسفانه، هیچ عدد مشخصی در اینجا وجود ندارد که برای همه بهترین باشد. این بستگی به نحوه کار شما در پریمیر دارد و چه برنامه های دیگری بخشی از آن هستند. با این حال، اگر متوجه کاهش سرعت شدید، تخصیص RAM خود را آزمایش کنید.

جلوه های رندر

     

یکی از قدرتمندترین کارهایی که می توانید برای بهبود عملکرد Premiere Pro انجام دهید، رندر کردن افکت های خود است. Premiere Pro هیچ چیزی را در جدول زمانی شما هنگام ویرایش ارائه نمی کند. همه اینها در زمان واقعی اتفاق می‌افتد، بنابراین اگر از یک کلیپ ویدیویی اولیه به چیزی با جلوه‌های بصری سنگین بروید، متوجه کاهش سرعت پخش خواهید شد. خوشبختانه، می‌توانید این کلیپ‌ها را رندر کرده و در تایم لاین خود جایگزین کنید تا پخش را بهبود ببخشید.

در Premiere، یک نوار سبز رنگ در بالای جدول زمانی خود خواهید دید. نقاطی که به رنگ قرمز هستند، مناطقی را نشان می‌دهند که Premiere Prow برای پخش ویدیو با مشکل مواجه می‌شود، معمولاً در مناطقی که چندین افکت روی ویدیوهای خود اعمال می‌کنید. کلیپی را که می خواهید رندر کنید در زیر این خط قرمز انتخاب کنید و در منوی بالا Clip را انتخاب کنید. در آنجا می توانید Render را انتخاب کرده و جایگزین کنید.

تنظیم مهمی که می‌خواهید در اینجا بررسی کنید، شامل جلوه‌های ویدیویی است. این کار کلیپ را با افکت های بالای آن نمایش می دهد و اساساً آن را به یک فایل ویدیویی جدید تبدیل می کند. بعد از رندر کردن کلیپ نمی‌توانید جلوه‌ها را ویرایش کنید، اما عملکرد خط زمانی را بسیار روان‌تر می‌کند. شما نمی خواهید این کار را برای تمام فیلم های خود انجام دهید. آن را در جایی اعمال کنید که عملکرد خط زمانی کند می شود. و اگر نیاز به ایجاد تغییرات دارید یا آماده صادرات هستید، می‌توانید کلیپ اصلی را با انتخاب آن، انتخاب Clip در بالای صفحه بازیابی کنید و Restore unrendered را انتخاب کنید.

معیارهای پریمیر پرو

برای بررسی‌های خود، از PugetBench for Premiere Pro استفاده می‌کنیم، یک معیار رایگان Premiere Pro که می‌توانید روی سیستم خود اجرا کنید و نتایج را با دستگاه‌های دیگر مقایسه کنید. متأسفانه، نتیجه نهایی فقط یک عدد است، بنابراین چیز زیادی درباره احساس واقعی استفاده از Premiere به شما نمی گوید. علاوه بر این، محدوده پروژه شما تا حد زیادی عملکرد شما را تعیین می کند. ویرایش یک ویدیوی کوچک برای اینستاگرام در لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه و بدون GPU خوب است، اما اگر یک فیلم کامل را روی همان دستگاه ویرایش کنید، جدول زمانی شما به سختی کار می‌کند.

با این حال، یکی از زمینه های بسیار مهم، یک GPU گسسته است. به عنوان مثال، به Lenovo Yoga 9i AIO در مقایسه با Dell Inspiron 16 Plus نگاه کنید. دستگاه Lenovo یک دسکتاپ است که از Intel Core i9-13900H موبایل استفاده می کند. Dell یک لپ تاپ است که از Intel Core i7-13700H و کارت گرافیک مجزا RTX 4060 استفاده می کند. با وجود داشتن CPU ضعیف تر و لپ تاپ بودن، سرعت دستگاه دل بیش از دو برابر است.

     

ما می توانیم این اثر را حتی در برخی از گرافیک های یکپارچه مشاهده کنیم. اگر به مک بوک ایر 15 با تراشه M2 نگاه کنید، می بینید که امتیاز کمی بالاتر از Lenovo Yoga 9i AIO کسب کرده است. M2 دارای یک CPU 8 هسته ای و GPU 10 هسته ای است. سرعت M2 Ultra در مک استودیو با یک CPU 24 هسته ای و 60 هسته GPU بیش از سه برابر سریعتر است.

امروزه بسیاری از عناصر در Premiere Pro توسط GPU شما شتاب می‌یابند، بنابراین داشتن یک کارت گرافیک مجزا برای بهترین عملکرد بسیار مهم است. هنوز هم می‌توانید روی گرافیک‌های یکپارچه ویرایش کنید، اما یک پروژه فشرده نیاز به یکی از بهترین کارت‌های گرافیک دارد.

چگونه یک بنچمارک Premiere Pro را اجرا کنیم

     

اگر می خواهید ببینید PC شما چگونه Premiere Pro را اجرا می کند، می توانید از بنچمارک PugetBench for Premiere Pro استفاده کنید. این تست از داخل پریمیر اجرا می‌شود و طیف وسیعی از وظایف، از رمزگذاری ویدئو گرفته تا افکت‌های GPU را پوشش می‌دهد. حتی بهتر از آن، Puget یک پایگاه داده عمومی از نمرات نگهداری می کند تا بتوانید ببینید که رایانه شما چگونه به دیگران نزدیک می شود. فایل را از وب سایت PugetBench دانلود کنید - برای Windows و macOS موجود است - و فایل را اجرا کنید (این یک .msi برای ویندوز است). با این کار اپلیکیشن PugetBench for Creators نصب می شود که به طور پیش فرض شامل تست های Photoshop و Premiere Pro است. با باز بودن برنامه، دانلود دارایی ها را برای شروع انتخاب کنید.

به آخرین نسخه Premiere Pro که قبلاً نصب شده باشد نیاز دارید. نسخه خود را از برنامه PugetBench for Creators و همچنین نسخه بنچمارک انتخاب کنید. هر نسخه معیار اصلی کمی متفاوت است، بنابراین نباید اعداد را در بین نسخه ها مقایسه کنید. در نهایت، از پیش تعیین شده خود را انتخاب کنید - استاندارد یا توسعه یافته. با یک معیار توسعه‌یافته، یک امتیاز استاندارد به همراه یک امتیاز توسعه‌یافته دریافت خواهید کرد، که دومی معمولاً کمی پایین‌تر است.

وقتی همه چیز آماده شد، Start test را انتخاب کنید و کامپیوتر خود را برای حدود 30 دقیقه رها کنید. مطمئن شوید که همه برنامه‌های پس‌زمینه خود را برای امتیاز دقیق‌تر بسته‌اید. یک پنجره مرورگر پس از آزمون با نمره شما ظاهر می شود.