۷ برند لپتاپ مشهور و محبوب سال ۲۰۲۳
1402/09/29 - 2361 - 0 -

         اپل (Apple)

اگر حتی اپل را معتبرترین شرکت سازنده‌ی لپتاپ هم محسوب نکنیم، قطع به یقین با دوام‌ترین لپتاپ‌های بازار را توسط این شرکت تولید می‌شود. لپتاپ‌های خوش ساختِ اپل مثل مک‌بوک ایر ۱۵ تا سال‌های بسیار زیاد ماندگاری داشته و نسبت به سایزِ قابل حملِ محصولات اپل، سرعت عملکردی بسیار بالایی دارند.

اپل همچنین گزینه‌های بسیار خوبی را ارائه می‌کند که کاربر بتواند به راحتی ویدیوهای مختلفی را ویرایش کرده و از طرفی دیگر به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی بپردازید.

با وجود این که مک‌بوک‌های اپل از جنبه‌ی قیمت در سطح بسیار بالایی قرار دارند، این محصولات برای سال‌های بسیار زیادی بدون افتِ قابل توجهی از لحاظ عملکرد کار می‌کنند. شما می‌توانید انتظار داشته باشید مک‌بوک‌ها حداقل تا ۵ سال به راحتی کار کنند. هر چند، می‌توان از این محصولات اپل در مدت زمان طولانی‌تری هم بهره‌برداری کرد. علاوه بر این موضوع، مک‌بوک‌ها معمولا نسبت به لپتاپ‌های هم‌ترازِ ویندوزی خود به طور معمول طول عمر باتری بهتری دارند.

استاندارد گارانتی محصولات مک‌بوک یک سال است اما AppleCare+ می‌تواند این مدت زمان را تا سه سال بیشتر کند. برای این افزایش بازه‌ی زمانی طبیعی است که باید مبلغی پرداخت شود اما در هر صورت، این هزینه کاملا توجیه مالی و منطقی دارد.

شرکت اپل از تیم پشتیبانی بسیار سریع و خون‌گرمی برخوردار است. شما می‌توانید جدا از تماس تلفنی، از طریق چت زنده یا حتی برنامه‌ی پشتیبانی اپل به تیم پشتیبانی دسترسی پیدا کنید.

          اچ پی (HP)

شرکت هیولت پاکارد یا به اختصار اچ پی بالغ بر ۸۰ سال است که سرپاست. این شرکت بر اساس مدت زمان بسیار بالایی که در صنعت دخیل بوده، شهرت بسیار خوبی در ساخت و فروش لپتاپ‌های روز دنیا کسب کرده است.

از زمانی که شرکت اچ پی شروع به ساخت لپتاپ کرده، لپتاپ‌های خوش ساختی برای گیمرها، افراد تاجر، محتواسازها، دانشجوها و همچنین کاربرهای عامه تولید شده که هر ساله کیفیت ساختشان بهبود پیدا کرده است. این شرکت در حال حاضر چند مدل لپتاپ فوق‌العاده قدرتمند نظیر لپتاپ HP Spectre 360 را روانه‌ی بازار لپتاپ کرده که قدرت عملکردی فوق‌العاده بالایی را دارا هستند.

لپتاپ‌های اچ پی در مقایسه با سایر لپتاپ‌های ویندوزی کمابیش میزان ماندگاری و دوام قابل قبولی دارند. با این حال، لپتاپ‌های اچ پی از جنبه‌ی طراحی و کیفیت ساخت در سطح بسیار بالایی قرار دارند. بر همین اساس، لپتاپ‌های اچ پی معمولا نسبت به دستگاه‌های هم‌تراز و مشابه قیمت بیشتری دارند.

استاندارد گارانتی اکثر لپتاپ‌های اچ‌ پی ۱۲ ماه است. شما می‌توانید با خرید پک‌های مخصوص شرکت، مدت زمان گارانتی را بیشتر کنید. شرکت اچ پی هم از تیم پشتیبانی بسیار خوبی برخودار است؛ هر چند، این تیم دقیقا به خوبی گروه پشتیبانی اپل نیست.

          دل (Dell)

شرکت آمریکایی دل سال ۱۹۸۴ تاسیس شده و به تدریج در عرصه‌ی ساخت کامپیوترهای خانگی، لوازم جانبی دیجیتال و سایر موارد ورود کرده‌اند. در حال حاضر، شرکت دل یکی از معتبرترین شرکت‌های سازنده‌ی لپتاپ محسوب می‌شود.

شرکت دل لپتاپ‌های بسیار زیادی را با اهداف متنوع در دامنه‌ی قیمت متفاوت نظیر لپتاپ Alienware X15 R2 – که برای گیمرها یک انتخاب عالی است – روانه‌ی بازار می‌کند. با وجود این که لپتاپ‌های بالا رده‌ی دل بسیار معتبر و قابل اعتماد محسوب می‌شوند، لپتاپ‌های اقتصادی و پایین رده‌ی شرکت دل دوام و طول عمر کمتری در مقایسه با سایر محصولات ترازِ اول دارند.

با وجود این موضوع که ماندگاری و طول عمر لپتاپ کاملا به نوع استفاده و مدل لپتاپ ارتباط دارد، نوت‌بوک‌های دل حداقل دو الی سه سال باید بدون هیچ ایرادی کار کنند. با توجه به قیمت لپتاپ‌ها، خرید محصولات شرکت دل توجیه اقتصادی دارد.

شرکت دل برای اکثر لپتاپ‌ها گارانتی یک ساله ارائه می‌دهد. البته، بر اساس نوع مدلی که خریداری می‌‌کنید، شما می‌توانید مدت زمان گارانتی را تا چهار سال بیشتر کنید. این برند لپتاپ همچنین پشتیبانی تلفنی، لایو زنده و پشتیبانی از طریق شبکه‌های اجتماعی را نیز ارائه می‌دهد.

          لنوو (Lenovo)

قدمت شرکت لنوو تقریبا مشابه با کمپانی دل است. لنوو به عنوان یک شرکت چینی سازنده‌ی کامپیوتر توانسته در سطح جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این شرکت خیلی سریع موفق شده اعتبار خوبی را برای خود در حیطه‌ی ساخت لپتاپ کسب کند. بر اساس رسانه‌ی گارتنر در سال ۲۰۲۱، لنوو یک چهارم سهم فروش بازار جهانی کامپیوتر را از آنِ خود کرده است.

سری لپتاپ‌های Lenovo ThinkPad جزء پرطرفدارترین لپتاپ‌هاست. بسیاری از افراد باور دارند که این مدل لپتاپ، رسما بهترین لپتاپ‌ها برای تجارت و بیزینس است. گارانتی لپتاپ‌های لنوو می‌تواند تا سه سال باشد. هر چند، مدت زمان دقیق گارانتی به مدل لپتاپ بستگی دارد. با این وجود، اکثر گارانتی‌های لنوو صرفا یک ساله است. البته، گزینه‌ی تمدید بازه‌ی زمانی گارانتی همچنان موجود است.

لنوو از طریق کانال‌های متعددی پشتیبانی پس از فروش را انجام می‌دهد اما این پشتیبانی همیشه رضایتبخش نیست. در هر صورت، لپتاپ‌های لنوو گاهی اوقات ممکن است ارزان قیمت‌تر از لپتاپ‌های مشابهِ برندهای اچ پی یا دل باشند.

           مایکروسافت (Microsoft)

مایکروسافت از نیمه‌ی دومِ دهه‌ی اخیر وارد بازار لپتاپ‌ها شد اما با تشکر از اعتباری که در طول این همه سال در سایر زمینه‌ها کسب کرده، لپتاپ‌های مایکروسافت رسما به عنوان یک رقیب پرطرفدار برای سایر مدل‌ها تبدیل شد.

لپتاپ‌های مایکروسافت سرفیس (Surface) کیفیت ساخت استثنائی داشته و طیف وسیعی از گزینه‌ها را جلو روی کاربر قرار می‌دهد. برای مثال می‌توان به لپتاپ Surface Pro 8 اشاره کرد که علاوه بر طول عمر باتری بسیار قابل احترام، طراحی بی‌نظیر و همچنین عملکرد فنی خوبی را هم داراست. با این حال، باید به این نکته هم اشاره کرد که لپتاپ‌های مایکروسافت سرفیس کمی گران قیمت هستند.

لپتاپ‌های سرفیس معمولا با شرایط گارانتی ۱۲ ماهه ارائه می‌شوند. هر چند، کاربرها گزینه‌ی تمدید گارانتی هم دارند. اگر شما با هر مشکلی مواجه شدید، می‌توانید در اسرع وقت با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

          سامسونگ (Samsung)

سامسونگ از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ شروع به ساخت لپتاپ کرده و در حال حاضر موفق شده چند لپتاپ با کیفیت و قابل اعتماد را تولید کند. این محصولات شامل لپتاپ‌های ویندوزی، کروم‌بوک و هیبریدی می‌شوند.

محصول پرطرفدار سامسونگ، لپتاپ Galaxy Book3 Pro 360 است که عملکرد فنی و عمر باتری بسیار خوبی را داراست. اگر چه، سامسونگ گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری مثل کروم‌بوک ۴ و Galaxy Book2 360 را هم به فروش می‌رساند. چیزی که باعث شده تا لپتاپ‌های سامسونگ شگفت انگیز باشند، طراحی مدرن و رنگ‌های شفاف صفحه است.

شبیه به سایر لپتاپ‌های معتبر و قابل اعتماد، شرکت سامسونگ هم گارانتی یک ساله روی لپتاپ‌ها فعال می‌کند که قابلیت تمدید هم دارد. اعضای تیم پشتیبانی این شرکت هم عملکرد سریع دارند.

           ایسوس (Asus)

ایسوس یکی از برندهایی است که کمتر در سطح بین‌الملل به آن توجه می‌شود اما کیفیت لپتاپ‌های ایسوس ستودنی است. این کمپانی تایوانی با طراحی و خلاقیت‌های جالب هر ساله محصولات متنوعی را روانه‌ی بازار می‌کند.

سری ROG و TUF شرکت ایسوس در بین گیمرها به شدت مشهور است؛ چرا که بسیاری از بازیکن‌های ورزش‌های الکترونیک از این نوع لپتاپ برای اجرای مسابقات استفاده می‌کنند. همچنین، سری ZenBook و VivoBook هم از دیگر مواردی است که درس خود را حسابی پس داده است.