معرفی 5 ابزار اسکن شبکه
1402/10/06 - 2501 - 0 -

همانطور که می دانید از شبکه برای به اشتراک گذاری داده ها و منابع استفاده می شود بنابراین ایمن بودن آن امر مهمی است. امنیت شبکه شامل مجموعه ای از قوانین، خط مشی ها و دستورالعمل هایی است که برای نظارت و جلوگیری از سوء استفاده و دستکاری غیرمجاز یک شبکه پذیرفته شده است.

اسکن شبکه با امنیت شبکه سر و کار دارد و این فعالیتی است که آسیب پذیری های شبکه و حفره هایی را شناسایی می کند تا از شبکه شما در برابر رفتارهای ناخواسته و غیرعادی که می تواند به سیستم شما آسیب برساند، و حتی اطلاعات شخصی و محرمانه شما محافظت کند.
در مقاله اسکن شبکه چیست در مورد اسکن شبکه و انواع روش های آن توضیح داده ایم. در این مقاله 5مورد از ابزار اسکن شبکه را معرفی می کنیم.

بررسی بهترین ابزارهای اسکنر شبکه، که به طور گسترده برای شناسایی آسیب پذیری های شبکه استفاده می شود.

Auvik
Auvik یک راه حل مدیریت شبکه با قابلیت پوشش خودکار دارایی های توزیع شده IT است. این راه حل مبتنی بر ابر، به روز رسانی های امنیتی و عملکرد خودکار را ارائه می دهد همچنین داده های شبکه را با AES-256 رمزگذاری می کند و ابزارهای تحلیل ترافیک ناهنجاری ها را سریعتر شناسایی می کنند.

ویژگی های کلیدی:
Auvik Traffic Insights بینشی در مورد ترافیک ارائه می دهد که به انجام تجزیه و تحلیل هوشمند ترافیک شبکه کمک می کند.
Auvik خواندن نقشه شبکه را آسان‌تر می‌کند و می‌توانید تصویر بزرگ‌تر شبکه را ببینید.
ویژگی هایی را برای مدیریت موثر سایت های توزیع شده فراهم می کند.

SolarWinds
SolarWinds یکی دیگر از ابزارهای اسکن شبکه است، که شامل ابزار Sonar Wizard برای اسکن خودکار شبکه است.
برای نظارت، کشف، نقشه برداری و اسکن دستگاه های شبکه، SolarWinds اسکنر دستگاه شبکه را با نمایشگر عملکرد شبکه ارائه می دهد. ابزار اسکنر شبکه را می توان یک بار اجرا کرد یا برنامه ریزی کرد که به طور منظم اجرا شود تا به شناسایی دستگاه های جدید اضافه شده کمک کند.
ویژگی ها کلیدی:
از سیستم هشدار بلادرنگ هوشمند و آگاه از توپولوژی برای افزودن دستگاه‌های جدید به نقشه توپولوژی اسکنر شبکه استفاده می‌شود.
تجزیه و تحلیل سیستم‌های مبتنی بر ابر و دستگاه‌های داخلی به صورت هاپ به هاپ انجام می شود.
با ویندوز سرور 2016 به بعد سازگار است.
از آدرس های IP و محدوده IP برای بهینه سازی جستجو و کشف استفاده می شود.
دارای قابلیت هایی برای خودکارسازی دید شبکه و مدیریت دارایی های فناوری اطلاعات است.

اسکنر IP پیشرفته (Advance IP Scanner)
اسکنر IP پیشرفته یک ابزار اسکن شبکه رایگان است که به شما امکان می دهد به فایل های به اشتراک گذاشته شده دسترسی داشته باشید، از راه دور با ماشین ها کار کنید و حتی آنها را روشن و خاموش کنید.
امکانات:
شبکه محلی را اسکن می کند و همه دستگاه های شبکه، از جمله دستگاه های بی سیم را فهرست می کند.
با استفاده از ان می توانید به پوشه های مشترک دسترسی باشید و رایانه ها را از راه دور کنترل کنید، از جمله خاموش کردن آنها.
همچنین یک نسخه قابل حمل از ابزارهای اسکن شبکه رایگان برای ویندوز وجود دارد.

ManageEngine OpUtils
این ابزار اسکن شبکه بهترین برای ادمین های شبکه و امنیت زیرساخت های فناوری اطلاعات کوچک، در مقیاس سازمانی، خصوصی یا دولتی می باشد. ManageEngine OpUtils یک آدرس IP و مدیر پورت سوئیچ است که قابلیت های اسکن شبکه قدرتمندی را ارائه می دهد که برای شبکه های کوچک تا سازمانی مناسب است.
از پروتکل های مختلف شبکه مانند ICMP و SNMP برای انجام اسکن های گسترده شبکه استفاده می کند. می توان آن را برای مشاهده منابع IT مانند دستگاه های متصل، سرورها و پورت های سوئیچ اجرا کرد.
استفاده از این ابزار آسان است و به عنوان یک ابزار مبتنی بر وب و بین پلتفرم، می تواند بر روی سرورهای لینوکس و ویندوز اجرا شود. همچنین بیش از 30 ابزار شبکه داخلی را برای تشخیص فوری و عیب یابی مشکلات شبکه ارائه می دهد.
ویژگی های کلیدی:
می تواند چندین زیر شبکه، سرورها و روترها را از یک کنسول متمرکز اسکن کند.
این به شما امکان می دهد منابع را بر اساس مکان آنها، مدیریت IT و غیره گروه بندی کنید. شما می توانید اینها را به صورت جداگانه اسکن کنید، و همچنین می توانید اسکن دوره ای خودکار را فعال کنید.
وضعیت‌های بلادرنگ را به همراه معیارهای در دسترس بودن و استفاده از IPهای اسکن شده، سرورها و پورت‌های سوئیچ نمایش می‌دهد.
این ابزار به شما اجازه می دهد تا هشدارهای مبتنی بر آستانه را که در صورت بروز مشکل شبکه فعال می شوند، پیکربندی کنید.


 Intruder
Intruder یک اسکنر آسیب‌پذیری قدرتمند است که ضعف‌های امنیت سایبری را در سیستم‌های شبکه شما پیدا می‌کند و خطرات را توضیح می‌دهد و به اصلاح آنها قبل از وقوع نقض کمک می‌کند.
با هزاران بررسی امنیتی خودکار موجود، Intruder اسکن آسیب‌پذیری درجه سازمانی را برای شرکت‌هایی در هر اندازه‌ای در دسترس قرار می‌دهد. بررسی‌های امنیتی آن شامل شناسایی پیکربندی‌های نادرست، وصله‌های گمشده، و مشکلات رایج برنامه‌های کاربردی وب مانند تزریق SQL و اسکریپت بین سایتی است.
امکانات:
رابط API ادغام با شبکه را ساده می کند.
تست نفوذ خودکار است.
Intruder همچنین با ارائه دهندگان اصلی ابر و همچنین Slack & Jira ادغام می شود