تلویزیون‌های سامسونگ 2024 بزرگ‌تر هستند و دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی و دسترسی هستند
1402/10/18 - 3614 - 0 - نوترونیک

اگر سال 2023 سال تلویزیون های فوق روشن بود، سال 2024 در حال شکل گیری سالی است که می بینیم ویژگی های هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری راه خود را در آنها فرو می کنند. امروز در نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس، سامسونگ برخی از جزئیات را در مورد مجموعه موردانتظار تلویزیون های Neo QLED و OLED خود در سال منتشر کرد و ما باید منتظر قیمت و در دسترس بودن باشیم، اما می توانیم تأیید کنیم که این تلویزیون ها اینگونه هستند. هوش مصنوعی را دوبرابر کرد تا به بهتر جلوه دادن، صدای واضح‌تر و سفارشی‌سازی بیشتر با آنچه که تماشا می‌کنید کمک کند.

سری Neo QLED 8K سامسونگ

تلویزیون‌های 8K هنوز از نداشتن محتوای زیادی برای تماشای آن‌ها رنج می‌برند، اما این امر مانع از آن نشده است که برندهای تلویزیونی بزرگ، فناوری را در انتظار پیش ببرند. مجموعه 8K مینی ال ای دی های نئو QLED سامسونگ امسال شامل دو مدل QN800D و QN900D است که هر دو در مدل های 65 تا 85 اینچی در دسترس خواهند بود. باز هم، جزئیات در زمان نگارش این مقاله کمی پراکنده بود، اما در یک بیانیه مطبوعاتی از سوی سامسونگ، این شرکت صدای بهبود یافته و طراحی پیشرفته‌تر را معرفی کرد و QN900D Neo QLED را باریک‌ترین تلویزیون 8K تا کنون به بازار نامید. این، و هر دو مدل جدید QLED 8K در حال ارتقاء پردازنده به چیزی به نام NQA AI Gen3 هستند که سامسونگ می‌گوید دارای موتور هوش مصنوعی روی دستگاه است که دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی خود است و هشت برابر شبکه‌های عصبی دارد.

این مغز جدید هوش مصنوعی برخی از ویژگی‌های هوشمند جدید تعبیه‌شده در 8K Neo QLEDS را هدایت می‌کند، اما بیانیه مطبوعاتی CES 2024 سامسونگ فقط ویژگی‌های جدید زیر را به طور خاص در مورد QN900D تشریح می‌کند، اما ممکن است این ویژگی‌ها هم برای آن و هم برای QN800D اعمال شوند. همانطور که یاد می گیریم به روز می کنیم.

در حال حاضر، QN900D چیزی به نام AI Upscaling Pro دارد که می تواند محتوای SD و HD را به وضوح 4K ارتقا دهد و همچنین محتوای 4K را به 8K برساند. هوش مصنوعی همچنین با هوش مصنوعی Motion Enhancer Pro در ساخت فیلم‌های اکشن بازی، ورزشی، و فیلم‌های اکشن سریع‌تر و شفاف‌تر و روان‌تر پیشرو است. برای مثال، برای ورزش، سامسونگ می‌گوید این ویژگی حتی می‌تواند نوع خاصی از توپ را بسته به ورزشی که تماشا می‌کنید ردیابی کند - دیگر خبری از ضربات تار یا توپ‌های فوتبالی که روی صفحه نمایش می‌چرخند. سامسونگ همچنین Real Depth Enhancer خود را به Real Depth Enhancer Pro ارتقا داده است که بر وضوح و کنتراست اشیاء روی صفحه و در عین حال حفظ پس‌زمینه تمرکز می‌کند. گیمرها همچنین به توانایی QN900D برای پشتیبانی از 240 هرتز VRR (نرخ تازه‌سازی متغیر) برای بازی روان‌تر و سریع‌تر بدون نیاز به کاهش وضوح، علاقه خاصی نشان می‌دهند که بسیار زیاد است.

     

One Connect Box سامسونگ نیز طراحی مجددی داشته است و یک طرح U شکل جدید را انتخاب کرده است که نسبت به مدل قبلی خود فشرده تر است. برای کسانی که نمی‌دانند، One Connect Box به شما امکان می‌دهد همه دستگاه‌های خود را مانند جعبه‌های پخش جریان، پخش‌کننده‌های DVD و کنسول‌های بازی متصل کنید، بنابراین می‌توانید راحت‌تر همه کابل‌ها را پنهان نگه دارید در حالی که یک کابل به طور تمیز به تلویزیون شما متصل می‌شود. ما کنجکاو هستیم که جعبه جدید را در نمایشگاه ببینیم. سایر ویژگی‌هایی که باید در QN900D به آن توجه کنید عبارتند از «پایه هوای بی‌نهایت» جدید و باریک‌تر و ویژگی Now+که به شما امکان می‌دهد از تلویزیون در حالت خاموش به عنوان مرکز اطلاعاتی برای مواردی مانند آب‌وهوا، یادداشت‌های خانواده، ویجت‌ها و موارد دیگر استفاده کنید. .

سری نئو QLED 4K سامسونگ

در بخش 4K برای سری Neo QLED سامسونگ، ما دو رقیب جدید داریم. اول Neo QLED QN90D، نسخه 2024 QN90C عالی سال گذشته است، اما امسال در اندازه بزرگ 98 اینچی ارائه می شود. QN85C نیز حروفی نسبت به QN85D پیدا کرده است، اما همان سایز 55 تا 85 اینچی را حفظ کرده است، که عطسه کردنی هم نیست. باز هم، جزئیات در زمان انتشار کمی پراکنده بود، و ما بدیهی است که چیزهای بیشتری خواهیم داشت، اما در حال حاضر، تنها چیزی که می دانیم این است که تلویزیون های مینی ال ای دی جدید Neo QLED 4K دارای پردازنده کوانتومی عصبی به روز شده، ارتقاء مقیاس 4K و همچنین آنها هستند. ویژگی ارتقا یافته Real Depth Enhancer Pro را دریافت کنید.

سری OLED سامسونگ

     

OLED‌های نقطه کوانتومی سامسونگ در چند سال اخیر مورد تحسین و توجه زیادی قرار گرفته‌اند، و دلیل خوبی هم دارد – آن‌ها مانند OLED‌های سنتی دارای سطوح مشکی بسیار خوبی هستند، اما در اتاق‌های روشن با کنتراست خیره‌کننده نیز عالی هستند. سامسونگ S95C سال گذشته در صدر فهرست بهترین تلویزیون‌های ما برای بسیاری از سال‌ها قرار داشت و همچنان یکی از بهترین تلویزیون‌های ماست. برای سال 2024، OLED های سامسونگ با S95D (در اندازه های 55 تا 77 اینچی موجود است) و S90D الفبای بالاتری را طی کرده اند، که به طرز عجیبی، نسخه 83 اینچی را که تابستان گذشته به مدل S90C اضافه کرده بود، حذف کرده است. آن را در مدل های 55 تا 77 اینچی نیز ارائه می دهد.

با وجود تمام این موارد، احتمالاً می‌توانیم انتظار داشته باشیم که OLED‌های سامسونگ بر اساس مشخصات پریمو سال گذشته ساخته شوند، اما سامسونگ می‌گوید جدید در سال جاری برای اولین بار برای OLED‌ها – یک فناوری بدون نور در S95D (شاید در S90D نیز، اما ما هنوز نمی دانیم) که بر پایه ضد تابش درخشان سامسونگ ساخته شده است، اما گفته می شود که از این هم فراتر خواهد رفت. ما منتظر خواهیم بود تا خودمان آن را ببینیم، اما سامسونگ ادعا می‌کند که هم در نور کم و هم در اتاق‌های روشن‌تر عالی خواهد بود، تحت تأثیر زوایای دید قرار نمی‌گیرد و با کنتراست یا رنگ‌ها هم به هم نمی‌خورد. S95D نمایه باریک، 11 میلی متری و پشت صاف خود را حفظ می کند، از 144 هرتز VRR برای گیمرها پشتیبانی می کند، و همچنین با One Connect Box در دسترس است، اگرچه در نسخه به طور خاص مشخص نشده است که آیا نسخه U-شکل بازطراحی شده است یا خیر. باید ببینیم و در حالی که صدای S95C ما را غافلگیر نکرد، امسال، سامسونگ می‌گوید که پیشرفت‌هایی در توزیع بلندگوی داخلی S95D ایجاد کرده است که به گفته آن‌ها با «True Channel Dolby Atmos برای فیلم‌های بیشتر» به شما پاداش می‌دهد. صدای فراگیر، که فقط یک اسپیکر بازاریابی است، به این معنی که قرارگیری بلندگوهای کناری، پایینی و بالایی آن، افکت Atmos باید بهتر از تلویزیون‌هایی باشد که فقط بلندگوهای پایین/بالا دارند.

Active Voice Amplifier Pro و سایر ویژگی های تلویزیون

در سال 2024، سامسونگ، مانند بسیاری از رقبای خود، به شکایت گسترده ای واکنش نشان می دهد که شنیدن دیالوگ ها در تلویزیون و فیلم های ما در خانه سخت تر و سخت تر شده است. سامسونگ برای مقابله با آن، برخی از ویژگی‌های جدید را به تلویزیون‌های 2024 خود اضافه می‌کند، از جمله Active Voice Amplifier Pro، که در تلویزیون‌های Neo QLED 4K، Neo QLED 8K و OLED در دسترس خواهد بود. این ویژگی دیالوگ و جلوه های صوتی را تقویت می کند تا بتوانید آنها را بهتر بشنوید. سامسونگ همچنین در حال تبلیغ از ویژگی جدید زیرنویس صوتی خود است که می‌گوید اولین سرویس تلویزیون روی دستگاه در جهان است که زیرنویس‌ها را با صدای بلند در زمان واقعی می‌خواند. این می تواند یک تغییر بازی برای افراد کم بینا باشد، زیرا سیستم از یک ماژول ساخته شده توسط سامسونگ و نرم افزار تبدیل متن به گفتار برای اسکن و شناسایی مداوم متن روی صفحه استفاده می کند و سپس آن را با صدای بلند با آنچه که سامسونگ می گوید بیشتر از 95 درصد دقیق این ویژگی در حال حاضر از زبان های کره ای و انگلیسی پشتیبانی می کند و می توان آن را برای سرعت و حجم تنظیم کرد.

میکرو ال ای دی سامسونگ چطور؟

     

یکی از فناوری‌های بزرگ تلویزیون که می‌تواند OLED را برای پول خود به ارمغان بیاورد، میکرو ال‌ای‌دی است، اما تا کنون یا در اندازه‌های بسیار بزرگی بوده‌اند یا قیمت‌های بسیار بالایی دارند. سامسونگ در نمایشگاه CES 2023 سال گذشته با معرفی تلویزیون 76 اینچی microLED CX خود که کوچک‌ترین تلویزیون معرفی شده در این محدوده بود، سروصدای زیادی به پا کرد. در نمایشگاه CES 2024، این شرکت برای اولین بار مدل های 76 اینچی و مدل های 114 اینچی را به نمایش می گذارد (و همچنین مدل های 140 اینچی 89، 101، 114 و هیولایی). سامسونگ به ما گفت: «MicroLED در اوج فناوری صفحه‌نمایش قرار دارد، با مدل‌های متنوعی در خط تولید خود که 76 تا 140 اینچ است.