چگونه با نوارهای مقاومتی عضله بسازیم
1402/10/21 - 2117 - 0 - نوترونیک

ارزان ترین باشگاه ورزشی خانگی که تا به حال دریافت کرده اید

اگر به این فکر می کنید که چگونه با نوارهای مقاومتی عضله بسازید، یا حتی ممکن است، پس تنها نیستید. در حالی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند که باید از وزنه‌های سنگین استفاده کنید تا عضله‌سازی کنید یا به یک باشگاه ورزشی گران‌قیمت بپیوندید، اما با واقعیت فاصله زیادی دارد: نوارهای مقاومتی ارزان هستند، استفاده از آن در خانه آسان است، می‌توان آنها را در کشو یا کمد قرار داد. مناسب برای مبتدیان.

اگر می‌خواهید سفر تناسب اندام خود را در سال 2024 شروع کنید، بهترین تردمیل‌ها و سالن‌های ورزشی می‌توانند مفید باشند و بهترین ساعت‌های دویدن یا بهترین ساعت‌های هوشمند می‌توانند به شما کمک کنند در فضای باز ورزش کنید. اما می‌توانید با صرف هزینه کمتر. لازم نیست تناسب اندام خیلی گران باشد: با مجموعه ای از نوارهای مقاومتی با تراکم های مختلف، دستگیره ها و قلاب در، می توانید ورزش را در خانه شروع کنید و تقریباً هر ورزش باشگاهی که از کابل یا وزنه استفاده می کند را تکرار کنید.

قبل از اینکه به نوارهای مقاومتی برسیم، بیایید یک گپ سریع در مورد نحوه عضله سازی با هر چیزی داشته باشیم. نکته کلیدی در اینجا تکرارها یا تکرارهای همان حرکتی است که انجام می‌دهید: اجرای زیر شش تکرار با وزنه‌های سنگین‌تر (یا باندهای متراکم‌تر) برای قدرت بهتر است، آن‌هایی که بالای 12 سال دارند بیشتر برای استقامت هستند و در بین این دو نشست. هشت تا 10 تکرار، نقطه شیرین رشد عضلات. شاید عجیب به نظر برسد که رشد و قدرت ماهیچه ها یکسان نیستند، اما این حقیقت دارد.

همچنین می توانید سرعت تکرارها را کاهش دهید تا کارها سخت تر شود. فرض کنید چرخش عضله دوسر شما به طور معمول سه یا چهار ثانیه طول می کشد: خوب، سرعت آن را تا چهار ثانیه به بالا و چهار ثانیه کاهش دهید و ناگهان عضلات شما بسیار سخت تر کار می کنند و برای مدت طولانی تری به کشش باند کشیده می شوند و این به شما کمک می کند. شما عضله می سازید

     

این یکی خیلی ساده است شما می خواهید نوارهای مقاومت را زیر دستان خود نگه دارید و خود باندها را روی قسمت بالایی پشت خود قرار دهید. از اینجا، شما فقط فشار آپ انجام می دهید. این یک راه عالی برای ضربه زدن به سینه شما و یک شروع عالی است.

     

پرس کف شما را روی زمین دراز کشیده و انتهای نوارها در دستانتان و نوارهای زیر شماست. سپس فقط بازوهای خود را در مقابل خود فشار دهید. اگر می‌خواهید دامنه حرکتی بیشتری داشته باشید، می‌توانید این حرکت را به صورت ایستاده نیز انجام دهید. برای این تمرین، باید از یک قلاب در (اگر ست باند دارای یک قلاب باشد) یا یک نقطه لنگر دیگر استفاده کنید. یک انتهای باند در هر دست با نوارهای اطراف تیرک در پشت خود، هر دست را بگیرید و آنها را از جلوی خود درست زیر سینه های خود ضربدر بزنید و بازوها عمدتاً صاف باشند.

     

برای انجام یک ردیف با نوارهای مقاومتی، می توانید روی باندها بایستید، یک سر را در هر دست بگیرید، پاهای خود را کمی خم کنید و سپس به سمت جلو خم شوید و دستان خود را از کناره ها بالا بیاورید و آرنج های خود را در پشت آنها قرار دهید. می توانید با تغییر زاویه مچ دست خود نیز این مورد را تغییر دهید.

     

پرواز معکوس به یک تیرک یا لنگر درب نیاز دارد. نوارهای خود را در اطراف لنگر قرار دهید، یک انتهای آن را از هر طرف بگیرید و سپس نزدیک به آن بایستید. سپس فقط بازوهای خود را صاف کنید و در حالی که در ارتفاع شانه هستید، آنها را از جلوی خود به سمت عقب ببرید.

یک لنگر درب یا میله کششی این مورد را بسیار آسان تر می کند. باند را دور میله کشش بپیچید و سپس به سادگی نوارها را از هر طرف به سمت پایین بکشید در حالی که سینه خود را کمی بالا و آرنج خود را به عقب نگه دارید.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد، اما مورد علاقه ما این است که روی باندها بایستید، آنها را در دستان خود بگیرید و سپس چمباتمه بزنید. فقط مطمئن شوید که مقاومت به گونه‌ای باشد که وقتی در پایین‌ترین نقطه اسکات خود هستید، محکم باشد تا بیشتر کار کنید.به آن "لگد خر" نیز گفته می شود، باید خود را روی دست ها و زانوهای خود روی زمین قرار دهید. نوارها را در دستان خود بگیرید و قسمت اصلی را در اطراف پای خود قرار دهید، سپس فقط با یک پا فشار دهید.

روی نوارهای مقاومت بایستید، سپس یک سر را در هر دست نگه دارید و مستقیماً به سمت بالا فشار دهید. فرم خوبی را حفظ کنید تا این یکی به درستی به شانه ها ضربه بزند.  روی نوارهای مقاومت بایستید و انتهای آن را با دستان خود در کنار خود نگه دارید. از اینجا، کف دست خود را به سمت داخل بگیرید، سپس دستان خود را با خم کردن بازوها در آرنج بالا بیاورید و کف دست خود را به سمت بالا بچرخانید.