چگونه AirPods، AirPods Pro یا AirPod Max خود را تمیز کنیم
1402/11/29 - 2391 - 0 - نوترونیک

AirPods، با وجود همه صداها و ویژگی های شگفت انگیزشان، می توانند بسیار کثیف شوند. پرز، لکه، عرق و موم به مرور زمان در ایرپاد و روی ایرپاد شما جمع می‌شوند و تمیز کردن مرتب آن‌ها ایده خوبی است.

با این حال، قبل از شکستن آب و صابون، توجه داشته باشید: این وسایل ظریف باید به روش خاصی تمیز شوند تا آسیبی به آنها نرسد. روش مناسب برای تمیز کردن ایرپادها مانند سایر هدفون ها یا هدفون ها نیست. در این مقاله، شما را با تکنیک‌های تمیز کردن مناسب AirPods (مخصوصاً گوشواره‌ها) و AirPods Max (به‌ویژه بالشتک‌ها و هدبند) آشنا می‌کنیم تا بتوانید قوطی‌های خود را جدید و نو به نظر برسانید.

    

چگونه AirPods یا AirPods Pro خود را تمیز کنیم

این مراحل ساده را برای تمیز کردن محفظه و مش بلندگو در AirPods یا AirPods Pro خود دنبال کنید.

مرحله 1: یک پارچه نرم و بدون پرز را کمی مرطوب کنید.

مرحله 2: بدنه را تمیز کنید و از مش اسپیکر خودداری کنید.

مرحله 3: از یک سواب پنبه ای خشک برای تمیز کردن شبکه های میکروفون و بلندگو استفاده کنید.

مرحله 4: قبل از قرار دادن آنها در جعبه شارژ یا گوش خود، بگذارید خشک شوند.

    

چگونه گوشواره های AirPods Pro خود را تمیز کنیم

در اینجا نحوه تمیز کردن ایمن گوشواره های AirPods Pro آورده شده است.

مرحله 1: اگر آب در قسمت گوش جمع شده است، AirPod را روی یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز بزنید و دهانه گوش به سمت پایین باشد.

مرحله 2: گوشواره های هر ایرپاد را بردارید و هر نوک را با آب بشویید. باز هم، از صابون یا سایر پاک کننده های خانگی استفاده نکنید.

مرحله 3: هر گوش را با یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز پاک کنید. قبل از اتصال مجدد به هر ایرپاد صبر کنید تا نکات کاملاً خشک شوند.

مرحله 4: بر روی قسمت‌های گوش در هر AirPod کلیک کنید. گوشواره ها بیضی شکل هستند، بنابراین قبل از اینکه دوباره روی آنها کلیک کنید، مطمئن شوید که آنها را به درستی تراز کنید.

قبل از اینکه متوجه شوید، ایرپادهای شما به همان اندازه جدید به نظر می رسند. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که تا حد امکان از مایعات کمتری استفاده کنید. اکنون با تمیزترین AirPods Pro موجود در بلوک همراه شوید.

    

چگونه AirPods Max خود را تمیز کنیم

اول از همه، هرگز AirPods Max خود را زیر آب اجرا نکنید. در عوض، بدن را با یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز پاک کنید.

اگر AirPods Max شما در معرض چیزی قرار گرفت که ممکن است باعث ایجاد لکه شود، مانند صابون، شامپو یا لوسیون، آن‌ها را با پارچه‌ای که کمی با آب تازه مرطوب شده است پاک کنید. سپس آنها را با یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز خشک کنید. تا زمانی که کاملا خشک نشده اند سعی نکنید از آنها استفاده کنید.

   

چگونه بالشتک ها و هدبند AirPods Max خود را تمیز کنیم

در اینجا نحوه تمیز کردن بالشتک ها و هدبند AirPods Max خود آورده شده است.

مرحله 1: در یک ظرف تمیز، 1 قاشق چایخوری مایع لباسشویی و 1 فنجان آب تازه را مخلوط کنید.

مرحله 2: بالشتک ها را با کشیدن آرام از گوش کاپ ها جدا کنید.

مرحله 3: یک پارچه بدون پرز را در محلول آب صابون آغشته کنید، آن را فشار دهید و پارچه را به مدت یک دقیقه روی کوسن ها و سربند بمالید. نکته: هنگام تمیز کردن، AirPods Max خود را وارونه نگه دارید تا از جاری شدن مایع به محل اتصال هدبند جلوگیری کنید.

مرحله 4: کوسن ها و هدبند را با یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز خشک کنید تا رطوبت اضافی از بین برود.

مرحله 5: AirPods Max خود را به مدت حداقل 24 ساعت قبل از اتصال مجدد و استفاده از بالشتک ها به صورت صاف قرار دهید تا خشک شود.

سوالات متداول

چگونه موم گوش را از AirPods تمیز کنید؟

برای تمیز کردن موم گوش از AirPods خود، سعی کنید آنها را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب پاک کنید یا آنها را بمالید، سپس آنها را با یک پارچه بدون پرز خشک کنید. از طرف دیگر، سعی کنید با یک سواب پنبه ای مرطوب به اطراف نوک گوش بکشید تا موم گوش را از AirPods خود پاک کنید.

چرا جرم گوش در AirPods من زیاد است؟

دلیل وجود جرم گوش در ایرپادهای شما این است که هدفون ها به عمق کانال گوش شما می روند، جایی که چنین چیزهایی در آن جمع می شود. به جای اینکه بدن شما به طور طبیعی مقداری از موم کانال گوش را دفع کند، در عوض به AirPod شما ختم می شود. خوشبختانه، چند راه آسان برای تمیز کردن AirPods وجود دارد:

    گوشواره های هر AirPod را بردارید و هر نوک آن را با آب بشویید. باز هم، از صابون یا سایر پاک کننده های خانگی استفاده نکنید.

    هر گوشه گوش را با یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز پاک کنید. قبل از اتصال مجدد به هر ایرپاد صبر کنید تا نکات کاملاً خشک شوند.

    روی هر ایرپاد روی گوشواره کلیک کنید. گوشواره ها بیضی شکل هستند، بنابراین قبل از اینکه دوباره روی آنها کلیک کنید، مطمئن شوید که آنها را به درستی تراز کنید.

چگونه لکه های عمیق ایرپادها را از بین ببریم؟

برای از بین بردن لکه های عمیق از AirPods خود، موارد زیر را امتحان کنید:

    یک پارچه نرم و بدون پرز را کمی مرطوب کنید.

    در حالی که از مش اسپیکر خودداری کنید، بدنه را تمیز کنید.

    از یک سواب پنبه ای خشک برای تمیز کردن شبکه های میکروفون و بلندگو استفاده کنید.

    اجازه دهید قبل از قرار دادن آنها در جعبه شارژ یا گوش خود خشک شوند.