چگونه اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال کنیم (یا آن را حذف کنیم)
1403/01/18 - 406 - 0 - نوترونیک

اگر از اینستاگرام خسته شده اید، غیرفعال کردن حساب کاربری می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. با اینستاگرام، دو انتخاب دارید: می توانید حساب خود را غیرفعال کنید یا می توانید آن را به طور کامل حذف کنید. ما هر دو گزینه را بررسی می‌کنیم، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ترجیح می‌دهید برای همیشه استراحت کنید یا ارتباط خود را با اینستاگرام قطع کنید. فقط محتاط باشید، زیرا حذف اکانت اینستاگرام تمام محتوای شما را برای همیشه حذف می کند و نمی توانید آن را پس بگیرید.

اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت غیرفعال کنید

با غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام، پروفایل شما به همراه عکس‌ها، لایک‌ها و کامنت‌های آن مخفی می‌شوند و تا زمانی که دوباره وارد حساب کاربری خود نشده‌اید، مخفی می‌مانند. غیرفعال کردن اکانت خود راهی عالی برای گذراندن تعطیلات از اینستاگرام است. گزینه دیگری که باید در نظر بگیرید صرفاً نادیده گرفتن چند دوست است، اگر دلیل اصلی شما برای غیرفعال کردن حساب شما این باشد.

دستورالعمل های زیر فقط برای حساب های اینستاگرامی کار می کند که از حساب فیسبوک برای ورود استفاده نمی کنند. اگر می خواهید حساب اینستاگرام خود را غیرفعال کنید اما حساب شما از فیس بوک برای ورود به سیستم استفاده می کند، باید حساب فیس بوک خود را از حساب اینستاگرام خود حذف کنید و سپس رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را بازنشانی کنید. برای انجام موفقیت آمیز این کار، باید به حساب ایمیل مرتبط با حساب اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید. هنگامی که حساب فیسبوک شما از حساب اینستاگرام خود جدا شد و رمز عبور خود را برای حساب اینستاگرام خود بازنشانی کردید، می توانید از دستورالعمل های زیر برای غیرفعال کردن موقت حساب اینستاگرام خود استفاده کنید.

توجه: دستورالعمل های زیر بهترین روش موجود برای غیرفعال کردن اینستاگرام را بر اساس آخرین نسخه رابط کاربری اینستاگرام نشان می دهد. با این حال، مراحل زیر ممکن است همیشه یا برای همه کار نکند. در واقع، در حالی که ما توانستیم مراحل زیر را تأیید کنیم، هنوز مشخص نیست که آیا این روش واقعاً یک حساب کاربری اینستاگرام را غیرفعال می کند یا فقط شما را از سیستم خارج می کند. و مقاله مرکز راهنمایی خود اینستاگرام در مورد این موضوع حتی می گوید که این روش ممکن است "در حال حاضر" کار نکند.

در اینجا نحوه غیرفعال کردن حساب اینستاگرام خود آورده شده است:

مرحله 1: با استفاده از یک مرورگر وب، از Instagram.com دیدن کنید.

اگر قبلاً وارد نشده اید، وارد حساب اینستاگرام خود شوید.

مرحله 2: از منوی سمت چپ، گزینه Profile را انتخاب کنید.

    

مرحله 3: در بالای صفحه، روی دکمه ویرایش پروفایل کلیک کنید.

مرحله 4: See more in Accounts Center را انتخاب کنید.

    

مرحله 5: در صفحه Accounts Center، Personal details را انتخاب کنید. سپس مالکیت و کنترل حساب را انتخاب کنید.

    

مرحله 6: از منوی ظاهر شده گزینه Deactivation یا Delete را انتخاب کنید. سپس اکانتی را که می خواهید غیرفعال کنید انتخاب کنید.

مرحله 7: در صفحه بعدی، غیرفعال کردن حساب را انتخاب کنید. سپس به پایین اسکرول کنید تا دکمه Continue را انتخاب کنید. سپس از شما خواسته می شود رمز عبور حساب خود را وارد کنید.

    

مرحله هشتم: اکنون از لیست دلایل ارائه شده دلیلی را برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید. سپس Continue را انتخاب کنید.

مرحله 9: دکمه Deactivate account را برای تایید غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید.

   

مرحله 10: مراحل فوق تا زمانی که یک رایانه شخصی، اتصال به اینترنت و یک مرورگر وب داشته باشند، می توانند برای هر کسی کار کنند.

برنامه موبایل اینستاگرام می تواند به کاربران اجازه دهد اکانت های خود را غیرفعال کنند و از یک روش مشابه Accounts Center مانند مراحل 1-9 استفاده می کند. هر دو نسخه اندروید و iOS اینستاگرام ممکن است در روش های خود کمی متفاوت باشند، اما مراحل زیر باید به طور کلی برای هر دو سیستم عامل اعمال شود.

    

اپلیکیشن موبایل اینستاگرام را باز کنید و سپس:

تصویر نمایه خود را انتخاب کنید (پایین سمت راست صفحه) > نماد منوی سه خط افقی را انتخاب کنید > مرکز حساب ها را انتخاب کنید > جزئیات شخصی > انتخاب مالکیت و کنترل حساب > غیرفعال کردن یا حذف را انتخاب کنید.

سپس اکانتی را که می خواهید غیرفعال کنید انتخاب کنید. غیرفعال کردن حساب > ادامه را انتخاب کنید. وقتی از شما خواسته شد رمز عبور خود را وارد کنید و سپس Continue را انتخاب کنید. دلیل خود را برای غیرفعال کردن > ادامه انتخاب کنید.

می‌توانید یک گزینه فعال‌سازی مجدد خودکار تنظیم کنید یا از منوی کشویی دوباره فعال نشود. Continue را انتخاب کنید. در نهایت با انتخاب گزینه Deactivate account غیرفعال سازی حساب خود را تایید کنید.

اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنید

اگر می‌دانید که قطعاً به اینستاگرام باز نمی‌گردید، می‌توانید برای همیشه حساب خود را حذف کنید. مهم است که توجه داشته باشید که حذف حساب شما نمایه، عکس‌ها، ویدیوها، نظرات، لایک‌ها و فالوورهای شما را حذف می‌کند. پس از تکمیل فرآیند هیچ راهی برای بازیابی آنها وجود ندارد. علاوه بر این، اگر کاربر جدیدی قبل از اینکه تصمیم بگیرید دوباره با آن ثبت نام کنید، آن را انتخاب کند، دیگر نمی‌توانید از همان نام کاربری استفاده کنید.

طبق راهنمای راهنمای اینستاگرام، دو راه برای حذف حساب شما وجود دارد: می‌توانید مراحلی را که قبلاً در بخش غیرفعال‌سازی در بالا توضیح دادیم دنبال کنید و در صورت درخواست به جای «غیرفعال کردن» گزینه «حذف حساب» را انتخاب کنید، یا می‌توانید روش جایگزینی که در زیر بیان کردیم.

اگر مطمئن هستید که می خواهید حساب خود را حذف کنید، این مراحل را دنبال کنید:

مرحله 1: به صفحه حذف حساب کاربری اینستاگرام مراجعه کنید. اگر قبلاً وارد نشده اید، وارد حساب اینستاگرام خود شوید.

مرحله 2: در کنار Why you want to delete [yourname]?، گزینه ای را از کادر کشویی انتخاب کنید.

مرحله 3: رمز عبور اینستاگرام خود را برای تایید وارد کنید.