نحوه ایجاد پوشه در جیمیل
1403/01/28 - 722 - 0 - نوترونیک

مرتب نگه داشتن ایمیل های خود برای پیدا کردن ایمیل هایی که در زمان نیاز به آنها نیاز دارید ضروری است. یکی از راه های آسان برای انجام این کار، ایجاد پوشه ها و انتقال پیام های خود به آن ها است.

اگر از Gmail استفاده می‌کنید، پوشه‌های پیش‌فرض را که قبلاً برای شما ایجاد شده‌اند، در منوی سمت چپ خواهید دید. وقتی صندوق پستی خود را راه‌اندازی می‌کنید، در همان نقطه در صف قرار می‌گیرند و راهی سریع و آسان برای سازماندهی صندوق ورودی به شما می‌دهند. در اینجا نحوه ایجاد پوشه ها در Gmail و انتقال ایمیل ها به آنها آمده است.

    

یک پوشه در جیمیل ایجاد کنید

قبل از شروع، مهم است که توجه داشته باشید که Gmail به پوشه ها به عنوان "پوشه" اشاره نمی کند. آنها "برچسب" نامیده می شوند، اما مانند پوشه ها عمل می کنند.

برای ایجاد یک برچسب روی دسکتاپ، فقط روی علامت مثبت در کنار کلمه "Labels" در منوی سمت چپ کلیک کنید. سپس یک نام برای برچسب و در صورت تمایل، یک برچسب دیگر برای قرار دادن آن در زیر وارد کنید.

    

به اندازه کافی عجیب، شما نمی توانید روی گوشی های اندرویدی برچسب بسازید. با این حال، اگر یک دستگاه iOS دارید، می‌توانید دکمه «ایجاد جدید» را در منوی پیدا کنید که پس از ضربه زدن روی نماد سه خط افقی در بالا سمت چپ ظاهر می‌شود.

یک ایمیل را به یک پوشه منتقل کنید

شما چند راه مختلف برای انتقال ایمیل ها به پوشه ها در Gmail دارید. احتمالا ساده ترین راه استفاده از گزینه Move to در نوار ابزار است.

مرحله 1: ایمیلی را که می خواهید در صندوق ورودی خود منتقل کنید، با علامت زدن چک باکس مربوطه انتخاب کنید.

مرحله 2: گزینه Move to را در نوار ابزار بالا انتخاب کنید. نماد انتقال به یک فایل با یک فلش در وسط است.

مرحله 3: از منوی ظاهر شده، پوشه ای را که می خواهید ایمیل را در آن قرار دهید انتخاب کنید.

هنگامی که این کار را انجام می دهید، ایمیل را از صندوق ورودی شما حذف می کند و آن را در پوشه انتخاب شده قرار می دهد. این یک راه عالی برای تمیز و مرتب نگه داشتن صندوق ورودی شما است.

مرحله 4: همچنین می توانید یک ایمیل را با انجام یکی از موارد زیر به پوشه منتقل کنید:

ایمیل را از صندوق ورودی خود به پوشه در منوی سمت چپ بکشید.

روی ایمیل کلیک راست کنید، نشانگر خود را روی Move to ببرید و پوشه را انتخاب کنید.

    

با ایجاد پوشه‌ها (یا برچسب‌ها) در Gmail، می‌توانید پیام‌های خود را برای محل کار، مدرسه، زندگی شخصی یا هر چیزی که بیشتر مفید می‌دانید سازماندهی کنید.

برای اطلاعات بیشتر، نگاهی به میانبرهای صفحه کلیدGmail که باید بدانید یا نحوه یافتن ایمیل های آرشیو شده در Gmail بیندازید.