چگونه از ویندوز 11 نسخه پشتیبان تهیه کنید و تمام اطلاعات خود را ایمن نگه دارید
1403/01/29 - 400 - 0 - نوترونیک

سیستم عامل ویندوز شما چیزی بیش از بلوک های سازنده تجربه کاربری رایانه شخصی شماست - این مجموعه ای از خاطرات گرانبها است که در فیلم ها، عکس ها و آهنگ ها ثبت شده است. احتمالاً چندین سال فایل دارید که تصویری از شما، زندگی شما و شیوه زندگی شما ترسیم می کند، بنابراین آخرین چیزی که می خواهید اتفاق بیفتد این است که این لحظات معنادار ناپدید شوند. به همین دلیل مهم است که یاد بگیرید چگونه یک نسخه پشتیبان از ویندوز ایجاد کنید. و خوشبختانه، ما یکی دو چیز در مورد انجام این وظیفه می دانیم.

فرقی نمی‌کند در زندگی خود از ویندوز نسخه پشتیبان تهیه نکرده باشید، یا در بخش‌هایی از فرآیند به یک تجدید نظر سریع نیاز داشته باشید، راهنمای گام به گام ما شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    

پشتیبان گیری و بازیابی ویندوز 11

ساده ترین راه برای تهیه نسخه پشتیبان از ویندوز 11 استفاده از قابلیت Backup and Restore سیستم عامل است. این ویژگی از ویندوز 7 باقی مانده است و همچنان در پشتیبان گیری از فایل ها و پوشه ها به خوبی کار می کند. می توانید آن را در کنترل پنل کلاسیک پیدا کنید. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.

مرحله 1: منوی استارت خود را باز کرده و کنترل پنل را جستجو کنید

مرحله 2: در جعبه کنترل پنل جستجو، عبارت Backup and Restore را جستجو کنید و روی نتیجه بالا برای Backup and Restore (ویندوز 7) کلیک کنید.

مرحله 3: در صفحه ای که باز می شود، روی پیوند Set up backup کلیک کنید. با این کار یک جادوگر باز می شود. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. از شما خواسته می شود که یک درایو خارجی برای پشتیبان گیری و پوشه ها و فایل های خاصی که می خواهید پشتیبان بگیرید انتخاب کنید. تمام فایل های این درایو خارجی حذف خواهند شد. صبر کنید تا کامل شود. بسته به تعداد فایل‌هایی که پشتیبان‌گیری می‌کنید، ممکن است ساعت‌ها یا چند دقیقه طول بکشد.

مرحله 4: هنگامی که پشتیبان گیری کامل شد، می توانید درایو پشتیبان را از رایانه خود حذف کنید. هر زمان که بخواهید، می‌توانید با وصل کردن آن، بازگشت به همان صفحه تنظیمات و انتخاب گزینه «انتخاب یک نسخه پشتیبان دیگر برای بازیابی فایل‌ها از»، فایل‌ها را از درایو بازیابی کنید.

    

تصویر سیستم ویندوز 11

پشتیبان گیری از تصویر سیستم یک راه حل عمیق تر برای پشتیبان گیری از کل رایانه شخصی شما است. با استفاده از آن، می توانید یک کپی دقیق از سیستم خود را ذخیره کرده و در صورت خرابی یا باگ بودن رایانه، آن را بازیابی کنید. این نوع پشتیبان‌گیری علاوه بر فایل‌های شما، شامل تمامی برنامه‌ها و برنامه‌های شما نیز می‌شود.

مرحله 1: منوی استارت خود را باز کرده و کنترل پنل را جستجو کنید

مرحله 2: در جعبه کنترل پنل جستجو، عبارت Backup and Restore را جستجو کنید و روی نتیجه بالا برای Backup and Restore (ویندوز 7) کلیک کنید.

مرحله 3: روی پیوند ایجاد تصویر سیستم در نوار کناری کلیک کنید.

مرحله 4: در ویزاردی که ظاهر می شود، گزینه On a hard disk را انتخاب کنید. سپس، از آنجا، روی درایو دیسک خارجی یا درایو حالت جامد خود که به رایانه شخصی خود وصل کرده اید، کلیک کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید یک DVD را انتخاب کنید، اگرچه دیسک بهترین گزینه است زیرا فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارد.

مرحله 5: روی دکمه Next کلیک کنید و همه درایوهایی را که می خواهید در نسخه پشتیبان قرار دهید انتخاب کنید. سپس، هنگامی که برای تهیه نسخه پشتیبان آماده شدید، شروع به تهیه نسخه پشتیبان را انتخاب کنید. این پشتیبان گیری کامل ممکن است کمی طول بکشد، و اگر از هارد دیسک چرخان سنتی به عنوان روش پشتیبان خود استفاده می کنید، ممکن است حتی بیشتر طول بکشد.

مرحله 6: اگر در مورد دیسک تعمیر سیستم درخواستی دریافت کردید، روی No کلیک کنید. اگر از قبل یک درایو USB یا سی دی با فایل های نصب ویندوز دارید، برای تهیه نسخه پشتیبان از تصویر سیستم به این نیاز نخواهید داشت. در غیر این صورت روی Yes کلیک کنید.

مرحله 7: پس از تکمیل پشتیبان‌گیری، می‌توانید هر زمان که بخواهید از گزینه Repair your computer در نصب‌کننده ویندوز 11، تصویر سیستم را بازیابی کنید. فقط گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید و سپس بازیابی تصویر سیستم را انتخاب کنید. از آنجا، می‌توانید استفاده از آخرین تصویر سیستم را انتخاب کنید و مراحل روی صفحه را دنبال کنید.

چرا باید یک نسخه پشتیبان از ویندوز 11 ایجاد کنم؟

ممکن است مشکل به نظر برسد، اما به عنوان یک مالک رایانه شخصی، ایجاد یک نسخه پشتیبان از سیستم عامل یکی از هوشمندانه ترین کارهایی است که می توانید برای سیستم خود انجام دهید. نه تنها تعدادی از تنظیمات، سفارشی‌سازی‌ها و عناصر طرح‌بندی رابط کاربری ویندوز شما را حفظ می‌کند، بلکه پشتیبان‌گیری شما تا زمانی که نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید (یا هر محدوده تاریخی که برای آن انتخاب می‌کنید، به عنوان یک عکس فوری قابل بازیابی از رایانه شخصی شما عمل می‌کند. پشتیبان).

بنابراین حتی اگر نسخه‌ای از ویندوز 11 که روی رایانه شخصی شما اجرا می‌شود، تصمیم به تبدیل شدن به شر و پاک کردن تمام تصاویر، ویدیوها، موسیقی و سایر فایل‌های مهم شما بگیرد، پشتیبان‌گیری به شما امکان می‌دهد آن‌ها را بازگردانید.

بهترین هارد دیسک ها و SSD ها برای پشتیبان گیری از ویندوز 11 کدامند؟

پرسیدن اینکه چه شرکتی بهترین درایوهای اکسترنال را می‌سازد بسیار شبیه این است که بپرسید بهترین تلویزیون‌ها، رایانه‌ها، تلفن‌ها، تبلت‌ها و غیره را چه کسی می‌سازد. با وجود برندهای بسیار زیاد، تشخیص اینکه چه درایو برای پشتیبان‌گیری ویندوز 11 خود را بخرید، مطمئناً می‌تواند دلهره‌آور باشد. . اما بر اساس تجربیات و تخصص ما، قطعاً چند نام وجود دارد که می‌توانیم توصیه کنیم.

برای هارد دیسک‌ها، نمی‌توانید با محصولات Western Digital و SanDisk اشتباه کنید. برای درایوهای SSD، ما نسبت به مدل‌های سامسونگ، Crucial و Lexa جزئی هستیم. هر یک از این شرکت‌ها درایوهای خارجی تولید می‌کنند که استفاده از آن‌ها ساده است، ساخته شده‌اند تا دوام داشته باشند و سرعت انتقال استثنایی را ارائه دهند.

آیا می توانم یک نسخه پشتیبان از ویندوز 11 را در فضای ذخیره سازی ابری ذخیره کنم؟

این همه به بستر ذخیره سازی ابری که استفاده می کنید بستگی دارد. به طور کلی، اکثر این ابزارها به شما امکان می‌دهند نسخه‌های پشتیبان سیستم‌عامل و سایر فایل‌های مهمی را که می‌خواهید ایمن نگه دارید ذخیره کنید.

اگر می خواهید چیزهایی را در اکوسیستم مایکروسافت نگه دارید، OneDrive یک پلت فرم عالی برای استفاده است. حتی می‌توانید برای مهم‌ترین فایل‌ها و محتوای خود پشتیبان‌گیری خودکار تنظیم کنید، بنابراین نگران انجام این کار به صورت دستی نخواهید بود.