نحوه غیرفعال کردن صفحه کلید لپ تاپ در ویندوز
1403/01/29 - 1655 - 0 - نوترونیک

اگر از صفحه‌کلید ثانویه در لپ‌تاپ ویندوزی خود استفاده می‌کنید، یا متوجه شدید که هنگام استفاده از صفحه‌نمایش لمسی، به‌طور تصادفی کلیدهای صفحه‌کلید داخلی را فشار داده‌اید، می‌تواند ایده خوبی باشد که صفحه‌کلید لپ‌تاپ خود را غیرفعال کنید. در صورت گیر افتادن، فعال کردن مجدد آن به اندازه کافی آسان است، اما اگر نیازی به استفاده از صفحه کلید داخلی ندارید، خاموش کردن آن می‌تواند راهی عالی برای بهبود عملکرد لپ‌تاپ شما باشد.

در اینجا نحوه غیرفعال کردن صفحه کلید لپ تاپ خود در ویندوز آورده شده است.

Device Manager را باز کنید

لپ تاپ خود را روشن کرده و وارد ویندوز شوید. همیشه ایده خوبی است که مطمئن شوید درایورها و سیستم عامل شما به روز هستند تا با جدیدترین رابط و داده کار کنید، اما اگر عجله دارید، اصلاً ضروری نیست. اگر شک دارید، Windows Update را اجرا کنید و ببینید آیا دانلودی در دسترس است یا خیر.

مرحله 1: کادر جستجوی منوی Start را انتخاب کنید.

نحوه غیرفعال کردن صفحه کلید لپ تاپ در ویندوز 10 Find device manager

    

مرحله 2: Device Manager را تایپ کنید. نتیجه برتر در کادر جستجو باید خود برنامه Device Manager باشد. آن را انتخاب کنید تا این برنامه باز شود.

صفحه کلید خود را پیدا کنید

Device Manager تمامی سخت افزارهای مهم سیستم شما، از جمله صفحه کلید(های) را در خود نگه می دارد. اینجاست که می توانید اجزای مختلف را غیرفعال و دوباره فعال کنید.

مرحله 1: در Device Manager، فهرستی بر اساس حروف الفبا از دستگاه هایی که رایانه شما از آنها استفاده می کند، خواهید دید. در این لیست به دنبال گزینه Keyboards بگردید و برای ادامه آن را انتخاب کنید.

    

مرحله 2: منوی کشویی صفحه کلید به شما صفحه کلیدهایی را نشان می دهد که توسط لپ تاپ شما شناسایی شده است. برای مثال، اگر یک صفحه کلید خارجی متصل کرده اید، باید آن را اینجا ببینید.

با این حال، در حال حاضر شما به دنبال صفحه کلید داخلی هستید که لپ تاپ شما معمولاً از آن استفاده می کند. مشکل اینجاست که ممکن است این صفحه کلید بسته به نوع لپ تاپی که استفاده می کنید نام های مختلفی داشته باشد. در صورت لزوم صفحه‌کلید خارجی خود را جدا کنید و به دنبال صفحه‌کلیدهایی بگردید که عبارت «Standard» یا «HID» را دارند، زیرا این صفحه‌کلیدها اغلب صفحه‌کلید داخلی هستند.

صفحه کلید را غیرفعال کنید

مراحل بعدی به لپ تاپی که استفاده می کنید و گزینه هایی که در دسترس شما هستند بستگی دارد. برخی از لپ‌تاپ‌ها این کار را بسیار آسان‌تر از سایرین می‌کنند، اما ما در هر صورت به شما خواهیم گفت که در هر صورت چه باید کرد.مرحله 1: با کلیک راست روی صفحه کلید داخلی شروع کنید. در منوی ظاهر شده به دنبال گزینه غیرفعال کردن بگردید. اگر آن را مشاهده کردید، به سادگی می توانید انتخاب کنید و صفحه کلید لپ تاپ شما خاموش می شود. این تا حد زیادی ساده ترین روش است.

    

مرحله 2: اگر به دلایلی گزینه Disable وجود ندارد، می توانید گزینه Uninstall را انتخاب کنید تا درایورهای صفحه کلید به طور کامل حذف شوند. بدون درایورها، صفحه کلید کار نخواهد کرد. فقط یک نکته وجود دارد -- ویندوز تمایل دارد به طور خودکار صفحه کلید داخلی خود را شناسایی کند و درایورها را هنگام امتحان مجدد دوباره نصب کند، به خصوص اگر لپ تاپ را خاموش کرده و سپس دوباره راه اندازی کنید. بنابراین می‌توانید Uninstall را انتخاب کنید، اما ممکن است مجبور شوید این کار را چند بار انجام دهید تا مطمئن شوید که ویندوز پیام را دریافت می‌کند، و احتمالاً فقط تا زمانی که لپ‌تاپ خود را دوباره خاموش کنید، ادامه خواهد داشت.

برای کاربرانی که فقط می خواهند صفحه کلید لپ تاپ را به طور موقت برای این جلسه غیرفعال کنند، روش Uninstall می تواند به خوبی کار کند. در غیر این صورت، خلاص شدن از عملکرد صفحه کلید بارها و بارها کار بسیار زیادی است.

در برخی از لپ‌تاپ‌ها، می‌توانید از حالت‌های خواب یا خواب زمستانی برای خاموش کردن ایمن کارها استفاده کنید، اما بدون راه‌اندازی مجدد کامل که باعث نصب خودکار درایورهای صفحه‌کلید می‌شود. این گزینه Uninstall-and-Sleep را در لپ تاپ خود امتحان کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر.

چگونه صفحه کلیدم را دوباره روشن کنم؟

برای روشن کردن مجدد صفحه کلید خود، آن را مانند قبل در لیست Device Manager پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و Enable یا Update را انتخاب کنید تا صفحه کلید دوباره کار کند -- احتمالاً پس از نصب مجدد درایورها توسط ویندوز. اگر کار نکرد، راه اندازی مجدد را امتحان کنید. این باید باعث شود که ویندوز دوباره صفحه کلید را برای استفاده دوباره فعال کند.

اما چگونه می توان بدون صفحه کلید به Device Manager برگردید؟ اگر از مدیریت دستگاه دور شده اید، یا به طور تصادفی صفحه کلید خود را غیرفعال کرده اید (یا شخص دیگری به عنوان شوخی)، نگران نباشید. اگر صفحه‌کلید دیگری دارید، می‌توانید آن را وصل کنید و از آن برای پیمایش به Device Manager استفاده کنید و سپس صفحه‌کلید را طبق دستورالعمل بالا دوباره فعال کنید. اگر این کار را نکنید، مشکلی نیست. به سادگی روی دکمه Start خود کلیک راست کرده و از لیستی که ظاهر می شود، Device Manager را انتخاب کنید. سپس دستورالعمل های بالا را دنبال کنید.

اگر از صفحه کلید فعلی خود راضی نیستید، چرا راهنمای ما در مورد بهترین صفحه کلیدهای مکانیکی موجود را بررسی نمی کنید؟ یا بهترین کیبورد برای بازی چطور؟

چه بیشتر از صفحه کلید داخلی استفاده کنید یا یک صفحه کلید خارجی، ممکن است بخواهید راهنمای ما را برای بهترین میانبرهای صفحه کلید ویندوز بررسی کنید تا به شما در صرفه جویی در زمان کمک کند!