نحوه ریست کردن درایورهای گرافیک در ویندوز 11
1403/01/29 - 1203 - 0 - نوترونیک

آیا مشکل گرافیکی با رایانه شخصی ویندوزی خود دارید؟ قبل از اینکه نزدیک‌ترین پنجره واقعی را باز کنید و دستگاه بازی با ارزش خود را به فراتر از آن پرتاب کنید، احتمالاً باید کمی عیب‌یابی کنید. خوشبختانه، یکی از مقصران رایج، بدرفتاری رانندگان است. و حدس بزنید چه؟ این آفات قابل تنظیم مجدد هستند! در اینجا راهنمایی برای آموزش نحوه انجام آن وجود دارد.

چگونه درایور گرافیک خود را در ویندوز 11 راه اندازی مجدد کنیم

اگر به نظر می رسد رایانه شما به خوبی کار می کند، اما تصاویر یخ زده اند، یا صفحه نمایش ناگهانی سیاه شده است، اما به نظر می رسد رایانه شخصی در غیر این صورت کار می کند، ممکن است لازم باشد درایور گرافیک خود را مجدداً راه اندازی کنید.

مرحله 1: کلید Windows + Ctrl + Shift + B را فشار دهید.

مرحله 2: با رفرش کردن درایور، صفحه(های) شما مشکی چشمک می زند (اگر قبلاً سیاه نشده باشند).

اگر کار کرد، باید متوجه شوید که رایانه شما دوباره کار می کند. اگر این مشکل ادامه داشت، ممکن است بخواهید به هر حال درایور گرافیک خود را دوباره نصب کنید.

نحوه نصب مجدد درایور گرافیک خود در ویندوز 11

بهترین راه برای تنظیم مجدد درایور گرافیک خود در ویندوز 11 نصب مجدد آن است. اگر کارت گرافیک AMD، Nvidia یا Intel دارید، به بخش زیر بروید. با این حال، اگر از رایانه شخصی ویندوز 11 با گرافیک پردازنده Intel یا AMD استفاده می‌کنید، می‌توانید به ویندوز اجازه دهید تمام کارهای سنگین را برای شما انجام دهد.

مرحله 1: Device Manager را در جستجوی ویندوز جستجو کنید.

    

مرحله 2: زیر صفحه نمایش آداپتورها برای تراشه گرافیکی خود نگاه کنید. به‌عنوان AMD Radeon، Intel UHD یا برخی از تغییرات ذکر شده است.

   

مرحله 3: روی ورودی کلیک راست کرده و Uninstall device را انتخاب کنید. ممکن است یک ثانیه طول بکشد و صفحه نمایش شما خاموش و روشن شود، اما وقتی کار تمام شد، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

هنگامی که ویندوز 11 دوباره بوت می شود، باید جدیدترین درایور گرافیک پردازنده اینتل یا AMD را مجدداً برای شما نصب کند، امیدواریم هر مشکلی که با آن روبرو بودید برطرف شود.

نحوه نصب مجدد درایورهای کارت گرافیک در ویندوز 11

اگر کارت گرافیک AMD، انویدیا یا اینتل دارید، فرآیند نصب مجدد درایور گرافیک شما کمی پیچیده تر است اما خیلی پیچیده تر نیست.

مرحله 1: از نوار جستجوی ویندوز 11 برای یافتن افزودن یا حذف برنامه ها استفاده کنید و نتیجه مناسب را انتخاب کنید.

    

مرحله 2: برای یافتن درایورهای گرافیکی Nvidia، AMD یا Intel، در فهرست اسکرول کنید یا از جستجو استفاده کنید. منوی سه نقطه سمت راست را انتخاب کرده و Uninstall را انتخاب کنید.

همچنین ممکن است بخواهید تجربه GeForce، کنترل پنل Nvidia، AMD Radeon Adrenaline و سایر برنامه‌ها و درایورهای مرتبط را حذف کنید.

    

مرحله 3: اختیاری: اگر می خواهید دوچندان مطمئن شوید که درایورهای شما به طور کامل حذف شده اند، می توانید برنامه شخص ثالث، Display Driver Uninstaller، که به نام DDU شناخته می شود را نیز اجرا کنید. نحوه دانلود و استفاده از آن را در سایت رسمی بیابید.

مرحله 4: رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و منتظر بمانید تا نسخه پشتیبان بوت شود.

مرحله 5: به وب سایت سازنده کارت گرافیک خود مراجعه کنید و آخرین نسخه از کاربردی ترین درایور کارت گرافیک خود را دانلود کنید. سایت های دانلود مربوطه آنها عبارتند از:

مرحله 6: نصب کننده درایور کارت گرافیک را اجرا کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا درایور گرافیک خود را دوباره نصب کنید.

اکنون که درایورهای گرافیک خود را در ویندوز 11 ریست کرده اید، در مورد بهبود عملکرد بازی چطور؟ این تغییرات تنظیمات درون بازی را انجام دهید تا از آنچه دارید حداکثر استفاده را ببرید، یا برای یافتن عملکرد بیشتر، کارت گرافیک خود را اورکلاک کنید.