ویژگی جدید ماهواره‌ای پیکسل می‌تواند به افراد نشان دهد که در Google Maps کجا هستید
1403/01/30 - 466 - 0 - نوترونیک

افشای جدید نکاتی از ویژگی اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در Maps را نشان می‌دهد

افشاگری‌های اخیر ادعا می‌کنند که گوگل در حال کار روی یکپارچه‌سازی بیشتر اتصال ماهواره‌ای به تلفن‌های پیکسل خود است و می‌تواند پشتیبانی از این فناوری را در Google Maps معرفی کند. این اطلاعات از دو شخص داخلی به دست آمده است: AssembleDebug که یافته های خود را با PiunikaWeb و Nail Sadykov در تلگرام به اشتراک گذاشته است. با شروع، کاربران ظاهراً می توانند مکان خود را از طریق اتصال ماهواره ای با دیگران به اشتراک بگذارند.

نکاتی از ابزار اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی در رشته‌های کد موجود در آخرین نسخه بتا Google Maps یافت شد. دقیقاً مشخص نیست که چگونه کار خواهد کرد. گزارش به جزئیات نمی‌پردازد. با این حال، آنها می گویند که افراد برای حفظ دقت هر 15 دقیقه می توانند مکان خود را در برنامه به روز کنند. اما یک نکته وجود دارد - شما فقط می توانید محل سکونت خود را "حداکثر پنج بار در روز" به روز کنید. منطقی است که چرا گوگل نوعی محدودیت را اعمال می کند.

قرار است این یک ویژگی اضطراری و بالقوه نجات دهنده باشد که شبیه به Emergency SOS در آیفون است و ممکن است گوگل نخواهد مردم با آن سر و کله بزنند.

    

به نظر می‌رسد که این یک راهنمای کمکی برای Pixel است که به افراد یاد می‌دهد چگونه تلفن هوشمند خود را به یک ماهواره در مدار متصل کنند. ویدئویی که در کانال غیررسمی Google News در تلگرام منتشر شده است نشان می‌دهد که چگونه این فرآیند می‌تواند کار کند.

کاربران باید گوشی خود را در مقابل خود نگه دارند و به صورت فیزیکی آن را حرکت دهند تا ماهواره پیدا کنند. پس از یافتن، باید به حرکت دستگاه ادامه دهید تا زمانی که یک نماد ماهواره آبی به وسط یک دایره روی صفحه برسد و برای چند ثانیه در آنجا بماند. نگه داشتن نماد در محل به دستگاه اجازه می دهد تا اتصال برقرار کند. اگر وصل نمی‌شوید، پیامی روی صفحه دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید جلسه شکست خورده است.

او می‌گوید که می‌توان پنجره را به یک ویجت شناور در صفحه اصلی کوچک کرد تا بتوانید در حین برقراری ارتباط، به ارسال پیامک ادامه دهید. وقتی همه چیز تمام شد، دارندگان Pixel می‌توانند با کشیدن انگشت روی تنظیمات سریع به پایین، Satellite SOS را در حال اجرا ببینند. همچنین پیام کوتاهی در منو دریافت خواهید کرد که به شما می‌گوید از ساختمان‌ها، درختان و کوه‌ها اجتناب کنید تا از دید واضح آسمان اطمینان حاصل کنید و سرویس را قطع نکنید.