چگونه کامپیوتر خود را از طریق گوشی خود کنترل کنیم
1403/02/08 - 450 - 0 - نوترونیک

لازم نیست رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ شما در زمانی که از خانه دور هستید دور از دسترس باشد. به غیر از انداختن مک بوک یا کروم بوک خود در آستین یا کوله پشتی، راه آسان تری برای دسترسی به این لوازم جانبی متصل به وب زمانی که در حال حرکت هستید وجود دارد، و تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند است!

چیزی که ما به آن دسترسی داریم، دسترسی از راه دور دسکتاپ نامیده می شود. این فناوری نسبتاً ساده (به شما امکان می دهد با نسخه مجازی رایانه شخصی خود ارتباط برقرار کنید) برای یک دقیقه وجود داشته است، اما سال به سال، همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد. همانطور که گفته شد، ابزارها و مراحل خاصی وجود دارد که باید دنبال کنید تا مطمئن شوید این آینه کاری موبایل به درستی کار می کند.

Chrome Remote Desktop

Chrome Remote Desktop یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای انعکاس دسک‌تاپ به تلفن شما است و کنترل کامل از جمله صدا را نیز به شما می‌دهد.

با وجود "Chrome" در نام، این برنامه در واقع می تواند به هر چیزی در رایانه شما دسترسی داشته باشد، گویی که در مقابل آن نشسته اید - مرورگرهای فایل، ابزارهای سرپرست، هر آنچه که می خواهید. رابط Google اتصال به رایانه های شما را حتی در شبکه های تلفن همراه آسان می کند. نصب افزونه در مرورگر کروم دسکتاپ به شما امکان می دهد از سایر سیستم عامل های لپ تاپ یا دسکتاپ به آن دسترسی داشته باشید.

مرحله 1: مرورگر کروم (یا هر مرورگر مبتنی بر Chromium) را باز کنید. مطمئن شوید که به حساب Google خود وارد شده اید، سپس به صفحه دسکتاپ از راه دور Chrome بروید و Access my computer را انتخاب کنید.

مرحله 2: دکمه آبی را با فلش کنار Set up remote access انتخاب کنید. هنگامی که شما را به صفحه برنامه افزودنی کروم می برد، افزودن به کروم را انتخاب کنید و با ظاهر شدن پنجره بازشو با افزودن افزونه موافقت کنید.

در صورت لزوم، دکمه فلش آبی را برای دانلود برنامه Remote Desktop انتخاب کنید.

مرحله 3: نام سیستم خود را انتخاب کنید و دکمه آبی رنگ Next را انتخاب کنید.

    

مرحله 4: یک کد پین را اضافه کنید که به خاطر بسپارید و دکمه آبی رنگ Next را انتخاب کنید. سپس باید رایانه شخصی خود را در لیست دسکتاپ های راه دور موجود به عنوان آنلاین ببینید.

مرحله 5: گوشی هوشمند خود را بردارید و برنامه Chrome Remote Desktop را نصب کنید و آن را باز کنید یا به صفحه Chrome Remote Desktop بروید.

مرحله 6: نام رایانه شخصی خود را که می خواهید از راه دور به آن متصل شوید انتخاب کنید. سپس پین خود را وارد کرده و دکمه فلش آبی را برای ادامه انتخاب کنید.

     

مرحله 7: سپس باید از راه دور رایانه شخصی خود را از طریق تلفن خود کنترل کنید. اکنون می توانید با ضربه زدن و کشیدن روی صفحه، ماوس را به اطراف حرکت دهید. ضربه ها برابر با کلیک چپ خواهد بود و می توانید هر صدایی را که از طریق دسکتاپ خود از طریق تلفن خود می آید بشنوید.

    

راه های جایگزین برای دسترسی از راه دور به دسکتاپ شما

در حالی که ما برنامه Google Chrome Remote Desktop را به دلیل سهولت استفاده و سازگاری با تقریباً هر رایانه شخصی به لطف گزینه برنامه وب آن دوست داریم، این تنها راه برای دسترسی از راه دور رایانه شما نیست. در اینجا چند جایگزین خوب وجود دارد که ارزش بررسی دارند:

Windows Remote Desktop: کاربران طولانی مدت ویندوز با راه حل دسکتاپ راه دور مایکروسافت از راه دور آشنا خواهند بود. در حالی که فقط به دستگاه‌های ویندوز متصل می‌شود (و حتی پس از آن، فقط نسخه‌های «حرفه‌ای» ویندوز یا بهتر)، در Android، iOS و سایر پلتفرم‌ها در دسترس است. همچنین می توانید از این برنامه برای دسترسی به دسکتاپ مجازی ویندوز از طریق یک کانال امن استفاده کنید که ممکن است برای افراد حرفه ای مفید باشد.

TightVNC: پروتکل VNC مدتهاست که یک راه حل مورد علاقه برای دسترسی از راه دور برای مهندسان و کاربران قدرتمند - مدتها قبل از ظهور تلفن های هوشمند - بوده است. طرح اصلی منبع باز است، بنابراین مشتریان مختلفی هم روی دسکتاپ و هم در تلفن های هوشمند وجود دارد، برخی پولی و برخی رایگان. نکته کلیدی یافتن راه حل هایی است که انعطاف پذیر و آسان برای استفاده در موقعیت های مختلف باشد. TightVNC برای کاربران ویندوز عالی کار می کند، اما کاربران مک ممکن است بخواهند RealVNC را در نظر بگیرند.

RemoteMouse: RemoteMouse یک برنامه سبک وزن برای کنترل کامپیوتر شما از راه دور است. در یک پیچ منحصر به فرد، به شما امکان می دهد از ژیروسکوپ تلفن خود برای کنترل های حرکتی استفاده کنید، و می توانید از دکمه های فیزیکی دستگاه خود برای تغییر اسلایدها در ارائه یا تغییر صدا در رایانه شخصی خود استفاده کنید. این گوشی شما را به یک ماوس از راه دور تبدیل می کند.

Unified Remote: یکی دیگر از گزینه های محبوب برای کنترل از راه دور رایانه شخصی، Unified Remote به شما امکان دسترسی سریع به کنترل های رسانه را نیز می دهد، که برای تنظیم تنظیمات در HTPC عالی است. این به شما این امکان را می دهد که رایانه خود را با استفاده از Wake on Lan نیز بیدار کنید و اگر HTPC در اتاق دیگری دارید، بسیار مفید خواهد بود.

آیا می توانید از راه دور به رایانه ای که خاموش است دسترسی داشته باشید؟

برای استفاده از برنامه های دسکتاپ راه دور، کامپیوتر شما باید روشن باشد. در واقع، اگر قرار است برای مدت طولانی (بیش از یک روز) از رایانه شخصی خود دور باشید، ما همچنین توصیه می کنیم هر حالت خواب زمستانی یا خواب را غیرفعال کنید. اگر رایانه شخصی شما وارد این وضعیت های نهفتگی شود، ممکن است نرم افزار دسکتاپ راه دور شما به درستی کار نکند.جایگزین این مورد چیزی به نام Wake-on-LAN است که تنها در صورتی می توان از آن استفاده کرد که رایانه شما از طریق اترنت به اینترنت متصل باشد.

معایب برنامه های دسکتاپ از راه دور چیست؟

استفاده از نرم افزار دسکتاپ از راه دور بسیار راحت است، اما چند ایراد وجود دارد که بزرگترین آنها قدرت اتصال به اینترنت شما است. نه تنها کامپیوتر خانگی شما نیاز به اتصال به اینترنت دارد، بلکه گوشی هوشمند یا تبلت شما نیز باید به اینترنت متصل باشد. بنابراین اگر در منطقه‌ای هستید که دریافت تلفن همراه ضعیفی دارد یا Wi-Fi عمومی ضعیفی دارد، ممکن است در بالای نهر باشید.

امنیت کلی یکی دیگر از نگرانی های بزرگ است. هر دستگاهی که به رایانه خانگی شما متصل است یا به آدرس IP رایانه شخصی شما دسترسی دارد، می تواند برای داده های شخصی شما خطر ایجاد کند. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی این است که مطمئن شوید از شبکه های محافظت شده با رمز عبور استفاده می کنید. همچنین ایده بدی نیست که حافظه پنهان هر برنامه دسکتاپ راه دور نصب شده روی دستگاه تلفن همراه شما را پاک کنید (اگر می توانید این کار را انجام دهید).

آیا برنامه های دسکتاپ از راه دور وجود دارند که با رایانه های مک کار می کنند؟

دسترسی از راه دور دسکتاپ فقط به ماشین های ویندوز محدود نمی شود. اکثر محصولاتی که در بخش «جایگزین‌ها» در بالا ذکر می‌کنیم با رایانه‌های مک و لینوکس سازگار هستند. حتی یک ابزار اختصاصی دسکتاپ از راه دور برای macOS به نام Apple Remote Desktop وجود دارد. با این حال، مسافت پیموده شده شما با این نرم افزار متفاوت خواهد بود، به خصوص که این نرم افزار رایگان نیست و برخی از کاربران باگ ها و سایر موارد ناگوار را گزارش کرده اند.