رایج ترین مشکلات زوم و نحوه رفع آنها
1403/02/08 - 471 - 0 - نوترونیک

آیا زوم به شما مشکلاتی می دهد و شما کاملاً مطمئن نیستید که چگونه آنها را حل کنید؟ خوشبختانه، عیب یابی مشکلات زوم همیشه نباید دشوار باشد. شما در واقع می توانید تعداد زیادی از مشکلات آن را خودتان برطرف کنید. برای کمک به عملکرد صحیح تماس‌های زوم، رایج‌ترین مشکلات زوم را که کاربران با آن مواجه هستند جمع‌آوری کرده‌ایم و راه‌حل‌های آسانی برای رفع آن‌ها ارائه کرده‌ایم.

اگر شما نیز از m استفاده می‌کنید یا به دلیل مشکلاتی با تیم‌ها به Zoom تغییر می‌دهید، راهنمای ما برای رفع مشکلات تیم‌های مایکروسافت را بررسی کنید. شاید راه حلی در آنجا پیدا کنید تا مجبور نباشید تغییر دهید.

وب کم یا صدا کار نمی کند

    

هیچ چیز خسته کننده تر از این نیست که وب کم یا صدای شما در تماس زوم کار نکند. اگر دوربین وب شما نمایش داده نمی شود یا انتخاب شده است اما کار نمی کند، ابتدا برخی از این نکات اساسی را امتحان کنید.

راه حل 1: تنظیمات Zoom را بررسی کنید

در پاپ آپی که دقیقاً قبل از پیوستن به تماس، شناسه جلسه را درخواست می‌کند، تنظیمات زیر را علامت نزنید:

به صدا وصل نشوید

ویدیوی من را خاموش کنید

این به شما امکان می دهد با فعال شدن خودکار صدا و تصویر به تماس بپیوندید.

راه حل 2: از سایر برنامه های مرتبط خارج شوید

اگر وب‌کم شما نمایش داده نمی‌شود، مطمئن شوید که همه برنامه‌های دیگری که از وب‌کم استفاده می‌کنند بسته هستند. اگر در حال حاضر برنامه دیگری به دوربین دسترسی داشته باشد، زوم ممکن است نتواند از دوربین استفاده کند.

راه حل 3: صدا و تصویر را تست کنید

اگر مشکلات وب‌کم یا صدای شما همچنان ادامه دارد، می‌توانید با کلیک بر روی این پیوند، صدا و تصویر خود را در Zoom آزمایش کنید. پس از باز کردن، می توانید به یک تماس آزمایشی در برنامه Zoom ملحق شوید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

راه حل 4: تنظیمات کامپیوتر را بررسی کنید

گاهی اوقات، مشکل ممکن است اصلا زوم نباشد. اگر از رایانه شخصی Windows 10 یا Windows 11 یا Mac استفاده می کنید، ممکن است وب کم مسدود شده باشد. می‌توانید این مورد را با بررسی مجوزهای برنامه‌تان اصلاح کنید تا مطمئن شوید که برنامه Zoom یا مرورگر وب شما می‌توانند از وب‌کم شما استفاده کنند.

به طور خاص در وب، همچنین می‌توانید با راه‌اندازی مجدد تماس خود و اطمینان از فشار دادن «اجازه» هنگامی که درباره دسترسی دوربین و میکروفون از شما خواسته شد، این تنظیم را بررسی کنید.

ویندوز 10

"وب کم" را در کادر جستجوی نوار وظیفه وارد کنید و انتخاب کنید کدام برنامه های مایکروسافت می توانند به دوربین شما از منو دسترسی داشته باشند. به پایین پیمایش کنید، لیستی از فروشگاه مایکروسافت و برنامه های دسکتاپ که مجاز به استفاده از وب کم شما هستند را خواهید دید.

برای برنامه‌های غیر مایکروسافت استور، مانند Zoom، باید مطمئن شوید که کلید Allow apps desktop to access to camera روی حالت روشن باشد.

همچنین تنظیمات مشابهی وجود دارد که می توانید در تنظیمات میکروفون ویندوز 10 تنظیم کنید.

ویندوز 11

در ویندوز 11، Webcam را در منوی Start تایپ کنید و پیوند تنظیمات حریم خصوصی دوربین را انتخاب کنید. از آنجا، گزینه Let apps access your camera را پیدا کنید و مطمئن شوید که سوئیچ جابجایی روشن است. سپس این گزینه را برای گسترش آن انتخاب کنید تا بتوانید گزینه Let apps desktop access your camera را پیدا کنید. سپس مطمئن شوید که سوئیچ سوئیچ نیز روشن است.

سیستم عامل مک

تنظیمات سیستم را باز کنید و Privacy & Security را انتخاب کنید. سپس می توانید Camera را انتخاب کنید و مطمئن شوید که مرورگر وب و بزرگنمایی مورد نظر شما روشن است. همچنین می توانید مراحل مشابهی را برای تنظیم تنظیمات دسترسی میکروفون خود دنبال کنید. فقط به جای دوربین، میکروفون را انتخاب کنید.

توجه: برخی از لپ‌تاپ‌ها یک سوئیچ فیزیکی وب‌کم نیز دارند که باید فعال باشد تا وب‌کم به درستی کار کند. در صورت وجود، مجدداً بررسی کنید که مال شما در موقعیت مناسبی قرار دارد.

راه حل 5: Zoom را دوباره نصب کنید

اگر همه چیز با شکست مواجه شد، نرم افزار را حذف نصب کنید. دفعه بعد که سعی می کنید به یک جلسه مجازی بپیوندید یا شروع کنید، مشتری مرورگر وب باید نرم افزار را برای شما دانلود کند. همچنین می توانید به صورت دستی نرم افزار را از Zoom نصب کنید.

در حین تماس اکو می دهد

    

یکی دیگر از مشکلات رایج زوم، پژواک صوتی در طول جلسه است. اگر پژواک صوتی یا بازخوردی می شنوید، سه دلیل احتمالی وجود دارد.

راه حل 1: ورودی را محدود کنید

کسی می تواند صدای کامپیوتر و تلفن را همزمان فعال کند. در این صورت، با انتخاب نماد فلش رو به بالا در کنار نماد میکروفون و انتخاب خروج از صدای کامپیوتر، از آنها بخواهید که یا تماس تلفنی را قطع کنند یا از صدای رایانه شخصی در طول کنفرانس خارج شوند.

راه حل 2: بلندگوهای خارجی را جابجا یا غیرفعال کنید

بلندگوهای کامپیوتر یا تلفن ممکن است خیلی به هم نزدیک باشند. از دو نفری که خیلی نزدیک به هم هستند بخواهید از هم دور شوند یا دری را ببندند. همچنین می‌توانید از یکی از آنها بخواهید کنفرانس صوتی را ترک کند یا صدای دستگاه خود را بی‌صدا کند. اگرچه قطع صدا به خودی خود ممکن است همیشه در کاهش اکو موثر نباشد. استفاده از هدفون به کاهش اثر اکو نیز کمک می کند.

راه حل 3: صدای اضافی را غیرفعال کنید

چندین رایانه با صدای فعال می توانند در یک اتاق کنفرانس باشند. دوباره از دو نفری که خیلی نزدیک به هم هستند بخواهید از هم جدا شوند یا دری را ببندند. همچنین می‌توانید از یکی از آن‌ها بخواهید کنفرانس صوتی را ترک کند، صدای دستگاه خود را بی‌صدا کند یا از هدفون استفاده کند.

زوم در طول جلسات تاخیر یا ثابت می شود

شخصی که با یک دستگاه سرفیس مایکروسافت دارای ویندوز 11 تماس تصویری برقرار می کند.

    

تاخیر و انجماد معمولا نشان دهنده مشکل در اتصال اینترنت شماست. در اینجا چه کاری باید در مورد کیفیت فیلم متزلزل انجام دهید:

راه حل 1: اتصال را تغییر دهید

در یک دستگاه تلفن همراه، به منطقه ای با اتصال بهتر بروید تا ببینید آیا این کمک می کند یا خیر. در رایانه های شخصی، در صورت امکان از اتصال اترنت سیمی استفاده کنید. در غیر این صورت، به روتر محلی نزدیک شوید و از اتصال 5 گیگاهرتز استفاده کنید - سریعتر و (معمولا) شلوغی کمتری دارد. اگر به ارتقا نیاز دارید، در اینجا راهنمای ما برای بهترین روترهای بی سیمی است که می توانید دریافت کنید.

راه حل 2: سرعت اتصال را بررسی کنید

برای یک چت ویدیویی موفق، سرعت اینترنت مناسب را هدف قرار دهید. وقتی با چند نفر در یک محیط تیم صحبت می کنید، سرعت آپلود حدود 1 مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود حدود 600 کیلوبیت در ثانیه را می خواهید. همیشه می توانید سرعت فعلی خود را با یک تست سریع سرعت اینترنت بررسی کنید. اگر سرعت ها نامطلوب هستند، راه حل 1 را تکرار کنید. همچنین، می توانید نکات ما را در مورد افزایش سرعت اینترنت بررسی کنید.

راه حل 3: تنظیمات زوم را تنظیم کنید

تیک گزینه های HD و Touch up my look را بردارید. برای دسترسی به این گزینه ها، روی نماد نمایه خود در صفحه اصلی برنامه دسکتاپ Zoom کلیک کنید و از منوی باز شده تنظیمات را انتخاب کنید، یا نماد پیکان را در نماد دوربین فیلمبرداری در حین تماس انتخاب کنید و سپس تنظیمات ویدیو را در پنجره بازشو انتخاب کنید. منوی بالا پس از آن، دسته ویدیوی فهرست شده در سمت چپ را انتخاب کنید (اگر قبلاً انتخاب نشده است).

با برداشتن تیک این دو گزینه، مقدار پهنای باند مورد نیاز اتصال ویدیوی خود (و سربار سخت افزار سیستم خود) را کاهش می دهید، که می تواند به رفع مشکلات مربوط به تاخیر کمک کند.

من نمی توانم صفحه نمایشم را به اشتراک بگذارم

    

اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش بخش مهمی از بسیاری از تماس‌های Zoom است. به همین سادگی روی اشتراک‌گذاری صفحه در پایین پنجره بزرگ‌نمایی کلیک کنید. اگر قصد دارید صفحه نمایش خود را در حین تماس به اشتراک بگذارید، ابتدا چند تنظیمات را بررسی کنید.

راه حل 1: اتصال خود را بررسی کنید

اشتراک گذاری صفحه نمایش شما پهنای باند زیادی را می گیرد. اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنتی محکمی دارید و به تماس متصل هستید. برای بهترین عملکرد، در صورت وجود از اتصال سیمی استفاده کنید.

راه حل 2: یک جلسه Share Screen را امتحان کنید

در صفحه اصلی، نماد فلش رو به پایین در کنار جلسه جدید را انتخاب کنید و علامت Start with video را بردارید. سپس جلسه شما فقط با صدا شروع می شود و پهنای باند را آزاد می کند. ویدیوی شما به طور خودکار روشن نمی شود.

از طرف دیگر، اگر از قبل در حال تماس هستید و نیاز به اشتراک‌گذاری صفحه خود دارید، با انتخاب دکمه توقف ویدیو، ویدیوی خود را خاموش کنید و سپس دکمه سبز رنگ اشتراک‌گذاری صفحه را انتخاب کنید.

هنگام اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، کنترل از راه دور ندارم

زوم تماس

    

هنگام اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، بیننده می‌تواند درخواست کنترل از راه دور کند تا به شما در عیب‌یابی یا توضیح واضح‌تر فرآیند کمک کند. این ابزار به‌عنوان Request remote control در قسمت View options فهرست شده است و می‌توان در هر زمانی هنگام اشتراک‌گذاری صفحه به آن دسترسی داشت. اگر می‌خواهید کنترل از راه دور را فعال کنید، اما به درستی کار نمی‌کند، چندین مشکل احتمالی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

راه حل 1: به کنترل از راه دور اجازه دهید

به احتمال زیاد، اشتراک‌گذار (میزبان) با درخواست کنترل از راه دور موافقت نمی‌کند. یک اعلان روی صفحه نمایش آنها ظاهر می شود و آنها باید Allow را برای فعال کردن کنترل از راه دور انتخاب کنند.

راه حل 2: با کامپیوتر میزبان تداخل نکنید

اشتراک‌گذار (میزبان) ممکن است فرآیند را قطع کند. از نظر فنی، شخصی که صفحه نمایش خود را به اشتراک می گذارد، می تواند هر زمان که بخواهد با کلیک کردن روی ماوس، کنترل از راه دور را متوقف کند. همیشه کامپیوتر میزبان را تنها بگذارید در حالی که بیننده (کلینت) کنترل از راه دور را بر عهده می گیرد.

راه حل 3: یک دستگاه سازگار پیدا کنید

شما ممکن است در دستگاه اشتباهی باشید. به عنوان مثال، دستگاه های iPad و Android نمی توانند کنترل از راه دور را ارائه دهند یا درخواست کنند، اما شخص دیگری می تواند کنترل را به آنها بدهد.

من از زوم پیام ایمیل دریافت نمی کنم

برنامه ریزی ایمیل در Outlook در فایرفاکس در مک بوک.

    

یکی دیگر از مشکلات رایج عدم دریافت پیام های ایمیل از Zoom است. این می تواند شامل اعلان ها و ایمیل های فعال سازی باشد. رسیدن اینها ممکن است 30 دقیقه طول بکشد و ممکن است بیشتر طول بکشد. اگر دریافت نشد، باید مطمئن شوید که ایمیل شما به درستی پیکربندی شده است.

معمولاً، این موردی نیست، بنابراین باید از بخش فناوری اطلاعات خود بخواهید آدرس‌های IP ایمیل Zoom را در لیست سفید قرار دهد. اگر از Gmail یا یک سرویس ایمیل شخصی استفاده می کنید، پوشه هرزنامه خود را نیز بررسی کنید. ایمیل‌ها از no-reply@zoom.us ارسال می‌شوند.

زوم در حال خراب شدن است

یک وب کم با یک چراغ حلقه در بالای رایانه شخصی.

    

اگر زوم در حال خراب شدن است و به طور کامل بسته می شود، ببینید آیا این راه حل ها کمک می کنند.

راه حل 1: مشکلات سرویس را بررسی کنید

وضعیت سرویس Zoom و Downdetector را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکل Zoom منطقه ای وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات مشکلات سرور یا تعمیر و نگهداری پلت فرم وجود دارد که می تواند به این معنی باشد که سرویس برای مدتی از کار می افتد. اگر اینطور باشد باید صبر کنید.

راه حل 2: از نسخه وب استفاده کنید

اگر مشکل منطقه ای نیست، نسخه وب را امتحان کنید. تا زمانی که اتصال اینترنت شما کافی باشد، اگر برنامه نصب شده با مشکل مواجه شود، کمی قابل اعتمادتر است.

راه حل 3: تنظیمات Zoom را بررسی کنید

گاهی اوقات زوم ممکن است در مورد تنظیمات صدا در مقابل ویدیو اشتباه گرفته شود. برای مثال، اگر می‌خواهد از اتصال وب‌کم شما به‌عنوان خروجی صدا استفاده کند، اغلب در نتیجه خراب می‌شود. مطمئن شوید که اتصالات ویدیویی به وب‌کم شما هدایت می‌شوند و در صورت لزوم، صدای شما به بلندگوهای متصل هدایت می‌شود.

من در حال بمباران زوم هستم

ورود یک شخص غیرمجاز به تماس زوم.

    

بله، بمباران زوم یک چیز است. پیوستن به یک جلسه خصوصی و ایجاد اختلال در آن با هر چیزی، از پخش موسیقی گرفته تا پورن، یک مد روزافزون است - حتی دادگاه‌ها نیز از این امر مصون نیستند. اگر فردی در گذشته جلسه شما را با زوم بمباران کرده است، یک راه حل وجود دارد که در جلوگیری از تهاجمات آینده فوق العاده موثر است.

راه حل: نیاز به یک رمز عبور!

میزبانی که جلسه را ایجاد می‌کند و دعوت‌نامه‌ها را ارسال می‌کند، می‌تواند از همه شرکت‌کنندگان بخواهد که یک رمز عبور را قبل از پیوستن وارد کنند. این بدان معناست که افراد غریبه برای یافتن راه‌هایی برای ورود مشکل دارند. در واقع، نیاز به رمز عبور به عنوان پیش‌فرض تنظیم شده است.

و اگر نگران هک کردن به روش های دقیق تر هستید، یک خبر خوب وجود دارد: Zoom دارای رمزگذاری سرتاسر برای همه جلسات است. برای اطلاعات بیشتر در مورد فعال کردن این ویژگی، راهنمای زوم را بخوانید.

در نهایت، این به محافظت از محتوا و جلوگیری از نسخه های پیشرفته تر Zoom-bombing کمک می کند، حتی اگر از یک حساب کاربری رایگان استفاده می کنید.

جلسه Zoom من ضبط نمی شود

    

آیا گزینه ای برای ضبط جلسه Zoom خود ندارید؟ احتمالاً مشکل از مجوزهای شما است. در اینجا چیزی است که باید انجام دهید.

راه حل 1: مجوزهای Zoom را مدیریت کنید

فقط میزبان ها می توانند جلسات Zoom را ضبط کنند یا این توانایی را به شخص دیگری منتقل کنند. اگر قرار است ضبط کننده جلسه خود باشید، از میزبان خود بخواهید با منوی شرکت کنندگان به شما اجازه دهد، جایی که دکمه More گزینه ای برای اجازه ضبط را نشان می دهد.

راه حل 2: از ضبط کننده های داخلی صفحه نمایش استفاده کنید

این تا حدودی بد است، اما هر دو ویندوز و macOS دارای ضبط‌کننده‌های داخلی هستند که می‌توانید آن را روشن کنید تا از قسمتی از صفحه که جلسه Zoom شما در آن برگزار می‌شود، عکس بگیرید.

من آنقدر نگران امنیت Zoom هستم که نمی توانم از آن برای تجارت خود استفاده کنم

    

این قابل درک است، زیرا Zoom در گذشته چندین نقص امنیتی داشته است، از جمله یک اشکال بدنام که به هکرها اجازه می‌داد کنترل رایانه‌های مک را در دست بگیرند. این امر باعث توقف بسیاری از کاربران تجاری شد، اگرچه اگر به آن متکی هستید، مجبور نیستید زوم را کنار بگذارید.

راه حل: به طور مداوم به روز رسانی کنید

Zoom در ایجاد وصله های سریع برای اشکالات خود بسیار خوب عمل کرده است، به ویژه اصلاحات امنیتی برای ایمن نگه داشتن Zoom. این شرکت همچنین اطلاعات دقیقی در مورد آخرین نسخه های خود برای بررسی ارائه می دهد. اگر زوم همیشه به روز می شود، مطمئناً استفاده از آن ایمن تر است.

توجه داشته باشید که طرح‌های تجاری Zoom همچنین شامل دامنه‌های مدیریت‌شده است که ممکن است به محدود کردن استفاده از Zoom فقط به کاربران مجاز کمک کند.

اگر می‌خواهید چیزی غیر از زوم در نظر بگیرید، راهنمای ما را در مورد بهترین گزینه‌های زوم بررسی کنید.

سوالات متداول

چگونه بفهمم زوم قطع شده است؟

اگر نمی‌پرسید که آیا سرویس قطع است، دو راه برای بررسی وجود دارد. می توانید صفحه وب وضعیت خدمات زوم را بررسی کنید تا ببینید آیا خدمات مختلف زوم عملیاتی هستند یا خیر. یا می‌توانید از یک وب‌سایت شخص ثالث مانند Downdetector استفاده کنید تا ببینید آیا سایر کاربران مشکلات یا قطع‌هایی را گزارش کرده‌اند یا خیر.

چگونه متوجه می شوید که زوم به روز است؟

می‌توانید با استفاده از ویژگی بررسی برنامه‌ها برای به‌روزرسانی، بررسی کنید که آیا برنامه دسک‌تاپ Zoom شما به‌روز است یا خیر. برای انجام این کار: برنامه دسکتاپ Zoom را باز کنید و نماد نمایه خود را انتخاب کنید. سپس از منوی ظاهر شده گزینه Check for updates را انتخاب کنید. سپس زوم به‌طور خودکار هر به‌روزرسانی را که ممکن است برنامه نیاز داشته باشد، اسکن کرده و نصب می‌کند. اگر هیچ به‌روزرسانی جدیدی وجود نداشته باشد، Zoom به سادگی می‌گوید که برنامه شما به‌روز است.

چگونه تنظیمات زوم خود را بررسی کنم؟

با انجام کارهای زیر می توانید تنظیمات زوم خود را در برنامه دسکتاپ مشاهده و تنظیم کنید:

برنامه دسکتاپ Zoom را باز کنید و نماد نمایه خود را انتخاب کنید. از منوی ظاهر شده، تنظیمات را انتخاب کنید. در منوی تنظیمات، تنظیمات و گزینه‌های مختلفی را که می‌توانید انتخاب و تنظیم کنید، به شما نمایش داده می‌شود. این تنظیمات به بخش های تب دار تقسیم می شوند. برای دسترسی به تنظیمات مربوط به نام آن تب، یک برگه در سمت چپ انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای دسترسی به تنظیمات صدا، ابتدا باید تب Audio را انتخاب کنید.