نحوه پرینت گرفتن از گوشی یا تبلت اندرویدی
1403/02/09 - 497 - 0 - نوترونیک

اکثر مردم فکر می کنند که نیازی به چاپگر ندارند و این اغلب درست است. با توجه به اینکه می‌توانید فناوری‌هایی مانند بلیط‌ها و کدهای QR را بر روی تلفن خود نمایش دهید، بدون در نظر گرفتن رواج فناوری مانند کیف پول موبایل، چاپگرها می‌توانند به طرز جذابی قدیمی به نظر برسند - درست تا لحظه‌ای که نیاز فوری به داشتن یک سند روی کاغذ برای سفر یا سفر داشته باشید. ارائه. اگر این اتفاق برای شما افتاد، جای نگرانی نیست - می توانید مستقیماً از تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود چاپ کنید، و در اینجا راهنمای نحوه چاپ از دستگاه Android خود را به شما نشان خواهیم داد.

روش های مختلفی برای چاپ فایل ها از گوشی اندرویدی شما وجود دارد. نه تنها خود اندروید در چاپ بهتر شده است، بلکه بهترین چاپگرهای جوهرافشان و بهترین چاپگرهای عکس دارای ویژگی های جدیدی برای چاپ بی سیم هستند. در صورت نیاز به چاپ از iPhone یا iPad خود، راهنمای دیگر ما را بررسی کنید. برای این راهنما، ما روی دستگاه‌های اندرویدی تمرکز می‌کنیم.

نحوه پرینت فایل در اندروید

مرحله 1: فایلی را که می خواهید چاپ کنید پیدا کنید. می‌توانید از فایل‌ها، Google Docs، Google Sheets یا تعدادی از برنامه‌هایی که از چاپ پشتیبانی می‌کنند چاپ کنید. ما از Files استفاده خواهیم کرد، اما دستورالعمل ها در تعدادی از برنامه ها مشابه است.

     

مرحله 2: فایل را باز کنید و سه نقطه عمودی را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید.

     

مرحله 3: از لیست گزینه Print را انتخاب کنید.

     

مرحله 4: چاپگر شما باید در بالای صفحه قابل مشاهده باشد. اگر اینطور نیست، انتخاب چاپگر را انتخاب کنید و همه چاپگرها > افزودن چاپگر را انتخاب کنید. ما یک راهنمای عمیق تر برای اضافه کردن چاپگر در زیر داریم.

مرحله 5: سرویس چاپ چاپگر خود را انتخاب کنید. این فرآیند شبکه Wi-Fi شما را بررسی می کند و چاپگر شما را پیدا می کند.

     

مرحله 6: به صفحه چاپ برگردید و دکمه چاپ را انتخاب کنید.

     

نحوه چاپ یک صفحه وب در اندروید

با این حال، لازم نیست چیزی را برای چاپ آن بارگیری کنید. در عوض، می‌توانید مستقیماً از اینترنت چاپ کنید. شما می توانید این کار را اساساً در هر مرورگر تلفن هوشمند یا تبلتی انجام دهید و روند تا حد زیادی یکسان است. ما از Chrome برای این راهنما استفاده کرده‌ایم.

مرحله 1: کروم را باز کنید و به صفحه وبی که می خواهید چاپ کنید بروید.

     

مرحله 2: منوی سه نقطه را در بالا سمت راست باز کنید و اشتراک گذاری را انتخاب کنید.

     

مرحله 3: اکنون Print را انتخاب کنید.

     

مرحله 4: چاپگر خود را انتخاب کنید و روی دکمه چاپ ضربه بزنید. یک بار دیگر، اگر آن را نمی بینید، مراحل موجود در بخش زیر را دنبال کنید تا چاپگر را به گوشی اندروید خود اضافه کنید.

     

نحوه راه اندازی چاپگر در دستگاه های اندرویدی

اگر هنگام تلاش برای چاپ با استفاده از مراحل بالا، چاپگر خود را نمی بینید، ابتدا باید آن را اضافه کنید. در اینجا چه باید کرد:

مرحله 1: به تنظیمات > دستگاه های متصل > تنظیمات برگزیده اتصال > چاپ بروید.

    

مرحله 2: افزودن سرویس را انتخاب کنید. فروشگاه Google Play باز خواهد شد.

     

مرحله 3: مارک چاپگر خود را انتخاب کنید و برنامه را نصب کنید.

    

نحوه چاپ با استفاده از ایمیل در اندروید

اخیراً، برخی از بهترین چاپگرها آدرس ایمیل دریافت می کنند. معنی آن این است که می‌توانید با سندی که می‌خواهید چاپ کنید به چاپگر ایمیل بفرستید و به طور خودکار آن را چاپ می‌کند. تنظیم این از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است، بنابراین اگر مشکل دارید، توصیه می کنیم به دفترچه راهنمای چاپگر خود مراجعه کنید یا با سازنده تماس بگیرید.

همچنین، ما در اینجا از Gmail به عنوان مثال استفاده می کنیم، و سایر سرویس گیرندگان ایمیل ممکن است فرآیند یا رابط کاربری کمی متفاوت داشته باشند. اگرچه روند باید تقریباً مشابه باشد.

مرحله 1: سرویس گیرنده ایمیل دلخواه خود را باز کنید و یک ایمیل جدید ایجاد کنید.

ایجاد ایمیل جدید در اندروید

    

مرحله 2: آدرس ایمیل چاپگر را در قسمت To وارد کنید.

    

مرحله 3: دکمه Attach را انتخاب کنید. بسته به کلاینت ایمیل شما، ممکن است شبیه یک گیره کاغذ یا نماد دیگری باشد.

مرحله 4: به فایلی که می خواهید چاپ کنید بروید. ممکن است در برنامه پیش‌فرض Files در تلفن، Google Drive، Google Photos یا یک برنامه شخص ثالث قرار داشته باشد. برای اتصال و چاپ آن باید بدانید کجا قرار دارد.

مرحله 5: پس از پیوست شدن فایل، دکمه ارسال را انتخاب کنید.

ارسال فایل به چاپگر شما در Gmail.

     

همچنین می‌توانید این کار را از روشی متفاوت شروع کنید، با ارسال فایل مستقیماً از یک برنامه به مشتری ایمیل خود.

مرحله 1: تصویر یا فایلی را که می خواهید چاپ کنید پیدا کرده و باز کنید. می توانید این کار را با پیمایش به برنامه Files، Google Photos، Google Drive یا یک برنامه شخص ثالث انجام دهید.

مرحله 2: سه نقطه کنار فایل و سپس دکمه اشتراک گذاری را انتخاب کنید. از طرف دیگر، ممکن است لازم باشد یک کپی در برخی از برنامه‌ها، مانند Google Docs ارسال کنید.

     

مرحله 3: مشتری ایمیل دلخواه خود را پیدا کنید و نماد را انتخاب کنید.

     

مرحله 4: آدرس ایمیل چاپگر را در قسمت To وارد کنید و روی Send ضربه بزنید.

    

آیا پرینترهای بی سیم با گوشی های اندرویدی کار می کنند؟

بله، چاپگرهای بی سیم با گوشی های اندرویدی کار می کنند. اکثر چاپگرهای بی سیم به شما امکان می دهند با استفاده از بلوتوث یا Wi-Fi از تلفن خود متصل شوید و می توانید مراحل بالا را برای اتصال به چاپگر بی سیم و چاپ سند یا صفحه وب خود دنبال کنید.

انتخاب یک چاپگر می‌تواند کار پیچیده‌ای باشد، اما چه به دنبال چاپ دسته‌ای از صفحات برای کسب‌وکار خود باشید یا فقط یک سند گاه به گاه برای استفاده خانگی، یک چاپگر بی‌سیم باید به راحتی به دستگاه Android شما متصل شود و با استفاده از مراحل بالا کار کند.

و اگر دستگاه دیگری دارید که می‌خواهید از آن نیز استفاده کنید، مانند Chromebook، نگران نباشید - ما همچنین راهنمای نحوه چاپ از Chromebook را داریم.