چگونه گوشی گمشده خود را پیدا کنیم (نکاتی برای آیفون و اندروید)
1403/02/17 - 175 - 0 - نوترونیک

ندانستن چگونگی پیدا کردن گوشی هوشمند خود می تواند در صورت نیاز باعث وحشت واقعی شود. احتمالاً اطلاعات زیادی در مورد شما دارد، به جزئیات بانکی و سبد سهام شما دسترسی دارد و می تواند تقریباً به هر حوزه شخصی زندگی شما دسترسی داشته باشد. بعلاوه، احتمالاً به گونه ای به گوشی هوشمند خود معتاد شده اید که هیچ دستگاهی تاکنون بشر را معتاد نکرده است. به طور خلاصه، اگر تلفن خود را گم کرده باشید، ممکن است دچار وحشت شوید.

با این حال، نیازی نیست که برای مدت طولانی به همین شکل بمانید، زیرا تعدادی راه آسان و قابل اعتماد برای پیدا کردن آیفون یا دستگاه اندرویدی گمشده شما وجود دارد. صرف نظر از اینکه گوشی هوشمند یا تبلت شما دارای iOS یا Android است، نرم افزار داخلی دارید که می تواند به شما در ردیابی دستگاه گم شده خود کمک کند. اگر آنها به هر دلیلی کار نمی کنند، برنامه های شخص ثالث زیادی نیز وجود دارند که می توانند تلفن هوشمند شما را ردیابی کنند.

چه به دنبال چیزی گران‌قیمت مانند Samsung Galaxy S24 Ultra یا iPhone 15 Pro Max باشید، یا چیزی ساده‌تر مانند Google Pixel 7a، در اینجا نحوه پیدا کردن یک تلفن هوشمند گمشده آورده شده است.

     

پیدا کردن گوشی های هوشمند گم شده

اگر ردیابی گوشی هوشمند iOS یا Android خود را گم کردید، هم اپل و هم گوگل از فناوری داخلی بازیابی تلفن به عنوان بخشی از بسته نرم افزاری بومی استفاده می کنند که از طریق حساب دستگاه شما کار می کند - Google برای حساب Android شما و iCloud برای iPhone شما. هر دو به شما این امکان را می دهند که از راه دور تلفن خود را قفل کرده و پاک کنید، آن را به صدا در بیاورید، و پیام های ویژه ای تنظیم کنید تا به هرکسی که آن را پیدا کند هشدار دهد. این ویژگی ها تا زمانی که باتری گوشی شما در جای خود باقی بماند عالی عمل می کنند.

هنگام برقراری ارتباط با افرادی که گوشی هوشمند شما را پیدا کرده اند، احتیاط کنید. تا زمانی که متوجه نشدید با شخصی که می توانید به او اعتماد کنید، از افشای اطلاعات شخصی مانند آدرس خانه خودداری کنید. با ارسال شماره تلفن یا آدرس ایمیل همراه باشید تا در ارتباط باشید که یک یاب چگونه می تواند تلفن شما را برگرداند. در اینجا راهنمای ما در مورد چگونگی پیدا کردن تلفن گمشده یا دستگاه مشابه برای هر سیستم عامل است. نمونه های این مقاله از اندروید 14 و iOS 17 استفاده می کنند.

     

چگونه یک گوشی اندرویدی گم شده را با «دستگاه من را پیدا کن» پیدا کنیم

ساده‌ترین راه برای پیدا کردن گوشی گمشده اندرویدی استفاده از ویژگی Find My Device است که از طریق سرویس‌های Google Play در تلفن هوشمند اندرویدی شما تعبیه شده است – همچنین می‌توان از آن در مرورگر استفاده کرد یا از فروشگاه Google Play دانلود کرد. اکثر دستگاه هایی که اندروید 2.3 یا بالاتر دارند می توانند از این ویژگی استفاده کنند.

همیشه Find My Device را در تلفن هوشمند Android خود فعال کنید. استفاده از این ویژگی به آسانی جستجوی عبارت «تلفن من کجاست؟» است. در گوگل، که از سرویس می خواهد گوشی شما را جستجو کند. ما Find My Device و توانایی آن را برای تماس با شما، تنظیم رمز عبور جدید و زنگ زدن تلفن شما از دور همراه با انواع عملکردهای اعلان دیگر پوشش داده ایم. در حالی که می‌توانید «دستگاهم را پیدا کنید» را زودتر از موعد پیکربندی کنید، اما اگر تلفنتان را گم کنید یا در جای درستی قرار دهید، با استفاده از Wi-Fi یا GPS برای کمک به پیدا کردن دستگاهتان، این سرویس باید در دسترس باشد.

از آوریل 2024، شبکه توسعه یافته Find My Device Google به اکثر دستگاه‌ها اجازه می‌دهد حتی اگر به Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه متصل نباشند، مکان یابی شوند، زیرا اکنون به گزارش‌های موقعیت مکانی جمع‌سپاری شده از سایر دستگاه‌های Android مجاور متکی است که شما را از طریق بلوتوث شناسایی می‌کنند. . این شبیه به نحوه عملکرد برچسب‌های ردیابی Tile و نحوه عملکرد شبکه Find My اپل از زمان راه‌اندازی AirTags در اوایل سال 2021 است. برخی از دستگاه‌های اندرویدی مانند Pixel 8 و Pixel 8 Pro Google را می‌توان حتی زمانی که باتری آنها تمام شده یا آنها را ردیابی کرد. خاموش هستند

مرحله 1: به Settings > Security and Privacy > Device Finders بروید. از طرف دیگر، می توانید به گوگل نیز بروید. هر دو روش شما را به مرحله بعدی می برد.

تنظیمات دستگاه من را در Android 14 پیدا کنید.

     

مرحله 2: روی Find my device ضربه بزنید. همچنین، می‌توانید تنظیمات را باز کنید و «دستگاهم را پیدا کنید» را در کادر جستجو تایپ کنید. وقتی تنظیم ظاهر شد، آن را انتخاب کنید.

     

مرحله 3: تنظیمات Find My Device را تغییر دهید. همیشه باید روشن باشد.

     

مرحله 4: همچنین گزینه ای را در اینجا پیدا خواهید کرد که اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برنامه Find My Device را از Play Store نصب کنید، یا اگر قبلاً نصب شده است، آن را باز کنید. همچنین دکمه ای برای باز کردن پورتال وب Find My Device در مرورگر پیش فرض شما وجود دارد.

برنامه جدید Find My Device لیستی از تمام تلفن‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌هایی که با حساب شما مرتبط هستند را به شما نشان می‌دهد. اگر آن اطلاعات در دسترس باشد، انتخاب هر دستگاهی در لیست، مکان آن را روی نقشه نشان می‌دهد. بسته به دستگاه، گزینه‌هایی برای پخش صدا یا ایمن کردن دستگاه نیز مشاهده خواهید کرد.

     

چگونه گوشی گمشده سامسونگ را با Find My Mobile پیدا کنیم؟

گزینه دیگر برای برخی از گوشی های هوشمند سامسونگ، سرویس Find My Mobile است. می توانید از آن برای تعیین مکان، قفل یا پاک کردن تلفن گم شده استفاده کنید. شما نیاز به یک حساب سامسونگ دارید و گزینه های کنترل از راه دور در تلفن شما فعال است. برای بررسی و مشاهده اینکه Find My Mobile برای گوشی هوشمند شما موجود است یا خیر، موارد زیر را انجام دهید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید، به پایین بروید و روی امنیت و حریم خصوصی ضربه بزنید.

     

مرحله 2: روی Lost device protection ضربه بزنید.

     

مرحله ۳: از اینجا می‌توانید ویژگی‌هایی مانند Allow this phone to find، ارسال آخرین مکان و یافتن آفلاین را فعال و غیرفعال کنید.

     

مرحله 4: روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا درباره Find My Mobile اطلاعات بیشتری کسب کنید و هرگونه به روز رسانی موجود را بررسی کنید.

     

چگونه با اپلیکیشن Find My آیفون گم شده را پیدا کنیم

اپل یک برنامه انحصاری به نام Find My iPhone دارد که به شما کمک می کند تا آیفون گم شده یا گم شده را پیدا کنید. این برنامه روی همه دستگاه‌های iOS نصب می‌شود و می‌تواند دستگاه گمشده شما را روی نقشه نشان دهد تا به شما کمک کند به راحتی آن را بیابید و مدیریت کنید. باید از تلفن، تبلت یا رایانه دیگری iOS استفاده کنید که برنامه Find My iPhone را نیز نصب کرده باشد.

مرحله 1: Settings > Your Apple ID (نام) را انتخاب کنید.

مرحله ۲: Find My > Find My iPhone را انتخاب کنید. مطمئن شوید که کلید Find My iPhone همیشه روشن (سبز) باقی بماند.

     

مرحله 3: سوئیچ های Find my network و Send last location را روشن کنید. گزینه اول به آیفون شما امکان می‌دهد در شبکه ردیابی آیتم‌های جمع‌سپاری شده اپل شرکت کند تا بتواند موقعیت خود را به سایر آیفون‌های مجاور گزارش دهد حتی اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشد، و گزینه دوم اطمینان می‌دهد که آخرین گزارش موقعیت مکانی را درست قبل از باتری خود ارائه می‌کند. می میرد

     

مرحله 4: برنامه Find My را اجرا کنید، سپس Devices را از تب پایین انتخاب کنید.

مرحله 5: iPhone یا iPad خود را که می‌خواهید مکان آن را مشاهده کنید، انتخاب کنید.

مرحله 6: همچنین می‌توانید صدایی را پخش کنید تا مکان دستگاه خود را پیدا کنید، دستورالعمل‌هایی برای تعیین مکان دستگاه خود دریافت کنید، اعلان‌هایی را هنگامی که دستگاه جا مانده است تنظیم کنید، دستگاهی را به عنوان گمشده علامت‌گذاری کنید، یا دستگاه را از راه دور پاک کنید.

     

قبل از سرقت یا گم شدن آماده شوید

اگر نمی‌توانید گوشی هوشمند خود را بازیابی کنید، همیشه می‌توانید آن را پاک کنید تا اطلاعات حساس به دست افراد اشتباه نرسد. دستگاه شما به اتصال اینترنت و آب کافی برای ارتباط با شما نیاز دارد.

گوگل با Android 5.0 Lollipop Protection Reset Factory (FRP) را معرفی کرد. این برای جلوگیری از استفاده یا فروش تلفن دزدیده شده توسط سارقان طراحی شده است. اگر تلفنی را با فعال بودن FRP به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید و شخصی سعی کند آن را به عنوان یک تلفن جدید تنظیم کند، از او خواسته می شود نام کاربری و رمز عبور آخرین حساب Google ثبت شده در دستگاه را وارد کند. اگر نتوانستند، تلفن قفل می‌ماند و اطلاعات شما محافظت می‌شود.

اندروید همچنین با چندین برنامه شخص ثالث طراحی شده برای یافتن گوشی هوشمند شما کار می کند. به عنوان مثال، Prey Anti Theft دارای دسترسی و کنترل از راه دور است که به شما امکان می دهد اطلاعات بیشتری در مورد مکان گوشی خود جمع آوری کنید. این کنترل دقیق تری بر نحوه ردیابی دستگاه شما یا پلیس ارائه می دهد - مختصات GPS، آدرس MAC، عکس های دوربین برای کمک به دستگیری دزد و سایر اعلان های دقیق تر که Find My Device ارائه نمی دهد.

روش های مکان یابی را سفارشی کنید و گسترش دهید

ابزار Find My اپل گزینه هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا صدایی را در دستگاه خود پخش کنید، دستگاه را به عنوان گمشده علامت گذاری کنید و در حالت گم شده به تلفن خود پیام ارسال کنید. همچنین می توانید دستگاه را در صورت افتادن به دست اشتباه پاک کنید. Find my iPhone می تواند Mac، iPod، iPad، Apple Watch یا هر دستگاه Apple شما را پیدا کند.

آیفون شما در صورت سرقت با استفاده از قفل فعال سازی سطح بالایی از امنیت را حفظ می کند. قفل فعال‌سازی که به‌طور پیش‌فرض فعال است، باید قبل از غیرفعال کردن Find My iPhone، پاک کردن دستگاه یا فعال کردن مجدد آن، روی Apple ID و رمز عبور خود ضربه بزنید.

AirTag های اپل راه خوب دیگری برای پیگیری برخی دستگاه های iOS است.

چگونه تلفن همراه نه چندان هوشمند خود را پیدا کنیم؟

با تلفن‌های همراه ساده، گزینه‌های برنامه‌ای یا برنامه‌ای زیادی برای کمک به شما در یافتن گوشی گمشده وجود ندارد. با این حال، همیشه یک پروتکل اساسی وجود دارد که هنگام گم شدن تلفن خود باید از آن پیروی کنید. سعی کنید موارد زیر را انجام دهید.

مرحله 1: با تلفن همراه خود تماس بگیرید. به زنگ یا لرزش گوش دهید و سعی کنید تلفن خود را از طریق تشخیص انسانی آزمایش شده و واقعی پیدا کنید. اگر تلفن شما واقعاً گم شده و در دست شخص دیگری است، احتمالاً آنها پاسخ خواهند داد - اگر قصد برگرداندن تلفن را داشته باشند. مرحله 2: مراحل خود را دوباره دنبال کنید. یک جستجوی تصویری کامل انجام دهید. اگر هنگام تماس تلفنی صدای زنگ یا لرزش را نمی شنوید، فوراً تصور نکنید که تلفن شما در دوردستی قرار دارد - ممکن است باتری به سادگی تمام شده باشد.

مرحله 3: به تلفن خود پیامک ارسال کنید. اگر فکر می‌کنید شخصی تلفن شما را دزدیده یا احتمالاً پیدا کرده است، یک پیام متنی با اطلاعات تماس خود به تلفن خود ارسال کنید و در صورت تمایل، یک پیشنهاد جایزه به آن ارسال کنید. خدمات آنلاین زیادی وجود دارد که به شما امکان ارسال پیام متنی رایگان را می دهد، مانند txtDrop.com. هیچ اطلاعات شخصی را به اشتراک نگذارید.

مرحله 4: به ارائه دهنده خدمات خود هشدار دهید. اگر امید خود را برای یافتن آن از دست داده اید، با اپراتور بی سیم خود تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که گوشی شما گم شده است. بپرسید که آیا خدمات مکان یابی GPS ارائه می دهند یا خیر. اگر این کار را نکردند، از آنها بخواهید که سرویس تلفن شما را به حالت تعلیق درآورند تا از هرگونه هزینه جعلی جلوگیری شود. اپراتورها سیاست های متفاوتی در این مورد دارند، اما همیشه ارزش امتحان کردن را دارد، حتی برای یک گوشی هوشمند. این صفحه FCC فهرستی مفید از اعداد دارد.

مرحله 5: تلفن گم شده خود را ثبت کنید. اگر شماره IMEI گوشی خود را می دانید یا آن را در جایی یادداشت کرده اید، آن را با Immobilize ثبت کنید.

مرحله 6: برای دفعه بعدی که گوشی خود را گم می کنید آماده شوید. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که همیشه گوشی خود را گم می کنند. ممکن است بخواهید برای یک سرویس ردیابی مانند AccuTracking ثبت نام کنید.

سوالات متداول

آیا می توانم تلفن گم شده شخص دیگری را پیدا کنم؟

بنابراین، چه می‌شود اگر شما و شخص مهمتان بیرون بروید، کارهایتان را انجام دهید و از هر مکانی که قابل تصور است خرید کنید، فقط متوجه شوید که یکی از شما تلفنتان را جابه‌جا کرده است؟ در واقع کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید، اما بسته به دستگاه شما ممکن است کمی پیش بینی لازم باشد. اگر از Find My استفاده می‌کنید، می‌توانید دستگاه شخص مهم خود را زودتر از موعد به لیست دستگاه‌های خود اضافه کنید، یا اگر این کار را انجام نداده‌اید، می‌توانید با استفاده از پورتال‌های وب Find My Apple یا Google's Find My تقریباً از هر وب به حساب خود وارد شوید. مرورگر.

یکی دیگر از ترفندها اگر با گوشی اندرویدی گمشده‌ای سر و کار دارید که Find My فعال ندارد، این است که وارد حساب Google Maps خود در تلفن خود شوید و به تاریخچه موقعیت مکانی خود دسترسی پیدا کنید تا آخرین نقطه‌ای را که تلفنتان به آن جابه‌جا شده است، پیدا کنید.

آیا تلفن من برای پیدا کردن آن نیاز به اتصال به وای فای یا داده تلفن همراه دارد؟

در حالی که در بیشتر موارد، اگر گوشی هوشمند شما هنوز به اینترنت متصل باشد، پیدا کردن آن آسان تر خواهد بود، اما دیگر به اندازه گذشته ضروری نیست. مدل‌های اخیر آیفون اکنون مانند AirTags کار می‌کنند و موقعیت خود را از طریق بلوتوث و Ultra Wideband به سایر دستگاه‌های نزدیک اپل گزارش می‌دهند، که به نوبه خود آن اطلاعات را به صورت ایمن و ناشناس به سرورهای اپل منتقل می‌کنند. این به شما امکان می دهد آیفون خود را پیدا کنید حتی اگر از پوشش تلفن همراه خارج شده باشد یا دزدی تصمیم گرفته باشد سیم کارت را بیرون بکشد (اگرچه استفاده از eSIM دفاع خوبی در برابر آن است).

از آوریل 2024، همین امر در مورد اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی صادق است. هر دستگاهی که دارای Android نسخه 9.0 یا جدیدتر باشد، اکنون می‌تواند مکان خود را از طریق شبکه «دستگاه‌های من» جمع‌سپاری شده Google گزارش دهد. این در ابتدا در کانادا و ایالات متحده منتشر می شود، اما باید به زودی برای دستگاه های اندرویدی در سراسر جهان عرضه شود.

آیا می توانید گوشی خاموش را ردیابی کنید؟

اگر تلفن شما خاموش است، هنوز پایان دنیا نیست. در حالی که ردیابی اگر تلفن همچنان به حرکت خود ادامه دهد دشوارتر است، آخرین مکانی که تلفن قرار داشت همچنان قابل مکان است. از اینجا پیدا کردن تلفن بسیار وابسته به زمینه می شود. به عنوان مثال، اگر تلفن خود را زیر کاناپه دوست خود گم کرده اید، احتمالاً هنوز آنجا خواهد بود. با این حال، اگر در کیف یک بازدیدکننده بی‌خبر بیفتد، با مشکلات بسیار بیشتری روبرو خواهید شد.

به لطف شبکه‌های Find My اپل و گوگل، برخی از تلفن‌های هوشمند مدرن حتی اگر خاموش باشند یا باتری آن‌ها تمام شده باشد، هنوز می‌توانند پیدا شوند. این شامل هر مدل آیفون 11 یا جدیدتر (به جز iPhone SE) دارای iOS 15 یا جدیدتر و اخیراً پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو گوگل است. یک آیفون تا 24 ساعت پس از خاموش شدن یا تا 5 ساعت پس از اتمام باتری و تبدیل آن به حالت ذخیره انرژی، موقعیت خود را با استفاده از Ultra Wideband به دستگاه‌های اطراف گزارش می‌کند. گوگل هنوز نگفته است که پس از اتمام شارژ تلفن پیکسل، چه مدت می‌توان آن را پیدا کرد.

از دست دادن تلفن هوشمند خود قطعاً یک تجربه ترسناک است، اگرچه گاهی اوقات به سادگی در جایی در اطراف خانه جا افتاده است. خوشبختانه، تقریباً هر تلفن هوشمند دارای یک ویژگی داخلی برای تعیین مکان آن در صورت گم شدن یا دزدیده شدن است و فعال کردن آن بسیار آسان است. به‌شدت توصیه می‌شود وقتی یک تلفن یا رایانه لوحی جدید دریافت کردید، ویژگی «یافتن دستگاه» را روشن کنید و آن را روشن کنید. ممکن است هرگز به آن نیاز نداشته باشید، اما اگر اتفاقی بیفتد وجود خواهد داشت - ایمن تر از متاسف شدن!