وقتی یکی از AirPods شما کار نمی کند چگونه آن را برطرف کنیم
1403/02/23 - 1712 - 0 - نوترونیک

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که یکی از ایرپادهای شما ناگهان از کار بیفتد؟ این می تواند به خصوص ناامید کننده باشد، به خصوص اگر در میانه لذت بردن از موسیقی یا پادکست مورد علاقه خود هستید یا در حال تماس با شما هستید.

وقتی یکی از AirPods شما کار نمی کند، نیمی از تجربه را از دست می دهید. با این حال، چند چیز وجود دارد که می توانید برای عیب یابی مشکل و بازگرداندن AirPods خود به صورت آنلاین تلاش کنید. این راه‌حل‌ها چه از نسل دوم ایرپاد پرو، چه ایرپادهای نسل سوم یا نسخه‌های قبلی کار کنند.

وقتی یک ایرپاد کار نمی کند چگونه آن را برطرف کنیم

قبل از اینکه به بازدید از فروشگاه اپل فکر کنید، چندین مرحله عیب‌یابی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید که ممکن است در زمانی که یکی از هدفون‌های بی‌سیم محبوب شما کار نمی‌کند، مشکل را برطرف کند. در این پست، ما شما را با برخی از موثرترین راه حل ها راهنمایی می کنیم.

مرحله 1: آیا AirPods شما شارژ می شود؟ مطمئن شوید که آنها به اندازه کافی شارژ شده اند. گاهی اوقات، یک ایرپاد ممکن است سطح باتری بالاتری نسبت به دیگری داشته باشد. هر دو ایرپاد را دوباره در جعبه شارژ قرار دهید. تأیید کنید که پرونده نیز متهم است. چند دقیقه صبر کنید، سپس بررسی کنید که آیا هر دو ایرپاد به درستی کار می کنند یا خیر.

مرحله ۲: AirPods خود را تمیز کنید: با گذشت زمان، AirPods می‌تواند جرم گوش، گرد و غبار و سایر زباله‌ها را جمع‌آوری کند و صدا را مسدود کند. از یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز برای تمیز کردن AirPods خود استفاده کنید. شبکه های میکروفون و بلندگو را به آرامی با یک سواب پنبه ای خشک بشویید. مراقب باشید که زباله ها را بیشتر به داخل AirPod فشار ندهید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که هیچ کثیفی مانع از تماس های شارژ در قاب نمی شود. ما همچنین توضیح کامل تری در مورد نحوه تمیز کردن AirPods خود داریم که می توانید بررسی کنید.

مرحله 3: تعادل استریو را بررسی کنید: گاهی اوقات، مشکل ممکن است به دلیل تنظیمات تعادل استریو در دستگاه شما باشد. اگر تعادل در سمت چپ یا راست تنظیم شود، ممکن است به نظر برسد که یک AirPod کار نمی کند. به گزینه دسترس‌پذیری در برنامه* تنظیمات* دستگاهتان دسترسی داشته باشید. به سمت پایین به سمت Audio/Visual بروید و مطمئن شوید که نوار لغزنده تعادل در مرکز قرار دارد. در صورت نیاز تغییر دهید.

     

مرحله 4: AirPods خود را دوباره وصل کنید: می توانید AirPods خود را جدا کرده و مجدداً وصل کنید. این یکی از گزینه هایی است که می تواند برای حل مشکلات اتصال استفاده شود.

برای انجام این کار، به برنامه تنظیمات بروید، سپس بلوتوث را در دستگاه خود انتخاب کنید. AirPods خود را در لیست پیدا کنید، سپس نماد "i" را در کنار آنها انتخاب کنید. از آنجا به پایین اسکرول کنید و روی Forget This Device ضربه بزنید و تایید کنید. AirPods شما دیگر به دستگاه متصل نیست.

AirPods را دوباره در جعبه خود قرار دهید، سپس درب آن را برای اتصال مجدد باز کنید. دکمه تنظیم در پشت کیس را فشار داده و نگه دارید تا چراغ وضعیت سفید چشمک بزند. AirPods خود را با قرار دادن آنها در نزدیکی دستگاه خود و پیروی از دستورالعمل های روی صفحه، دوباره وصل کنید.

     

مرحله 5: دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی کنید: برای اطمینان از سازگاری نرم‌افزار و رفع هر گونه اشکالی که باعث ایجاد مشکل می‌شود، باید دستگاه‌های خود را به‌روز نگه دارید.

اگر می‌خواهید هر به‌روزرسانی نرم‌افزاری موجود را بررسی کنید، برنامه تنظیمات را در دستگاه Apple خود باز کنید، سپس General را انتخاب کنید. پس از آن بر روی Software Update کلیک کنید. اگر بروزرسانی برای نصب وجود دارد، روی Update Now ضربه بزنید.

برای به روز رسانی ایرپادهای خود، مطمئن شوید که آنها به دستگاه اپل شما متصل هستند و دستگاه شما به روز شده است. به روز رسانی AirPods به طور خودکار انجام می شود، اما AirPods شما باید به دستگاه شما متصل باشد.

     

مرحله 6: AirPods خود را بازنشانی کنید: اگر هیچ یک از راه حل های بالا جواب نداد، می توانید AirPods خود را بازنشانی کنید. با این کار آنها به تنظیمات کارخانه باز می گردند.

هر دو ایرپاد را در جعبه شارژشان قرار دهید. درب را باز کنید، سپس دکمه تنظیم در پشت کیس را فشار دهید و حدود 15 ثانیه نگه دارید تا چراغ وضعیت به رنگ کهربایی و سپس سفید چشمک بزند. در نهایت، AirPods خود را دوباره به دستگاه خود وصل کنید.

این مراحل باید هر مشکلی را که با یکی از هدفون های AirPod خود دارید حل کند. اگر این کار را نکردند، باید برای کمک با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.