شش کار که صدای شما را ضعیف می کند (بدون توجه به عنوان شغلی شما)
1403/03/21 - 433 - 0 - نوترونیک

گاهی اوقات این کوچکترین کلمات و عبارات هستند که درک شما را در دفتر کار شکل می دهند. در اینجا چند مورد وجود دارد که باید در هر سطح مراقب آنها باشید.

 عنوان شغلی شما تنها چیزی نیست که میزان تأثیرگذاری شما را تعیین می کند. هر کلمه ای که در محل کار استفاده می کنید نشان دهنده برند شخصی شماست، از اعتماد به نفس و قدرت شما گرفته تا عمق دانش شما. و این افعال - آن کلمات کنشی که باید موتور یک جمله باشند - هستند که اغلب ما را به هم می اندازند.

 استفاده بیش از حد از برخی افعال ضعیف می تواند شما را نیز ضعیف تر کند. آنها می توانند توانایی شما برای الهام بخشیدن به دیگران را کاهش دهند و به شنوندگان - از مدیران ارشد و همکاران گرفته تا گزارش های مستقیم شما - نشان دهند که واقعاً از خود مطمئن نیستید. بنابراین در حالی که مطمئناً در هر محل کار جایی برای عدم اطمینان وجود دارد، ممکن است بخواهید این افعال را از واژگان خود حذف کنید.

1. "فکر کن"

چه کسی از عبارت "من فکر می کنم" استفاده نمی کند؟ همکار شما ممکن است بگوید، "من فکر می کنم ما باید با این پروژه پیش برویم" یا رئیس شما ممکن است به شما بگوید: "فکر می کنم شما ایده خوبی دارید." به اندازه کافی بی ضرر است، درست است؟

تنها مشکل این است که "فکر" قطعی به نظر نمی رسد. به طرز ماهرانه ای قدرت هر چیزی را که به دنبالش می آید از بین می برد. "فکر" از یک کلمه انگلیسی قدیمی ("þencan" یا "thencan") به معنای "در ذهن تصور کردن، در نظر گرفتن، مراقبه" گرفته شده است. به عبارت دیگر، شما به طور نامحسوس نشان می‌دهید که هنوز در حال بررسی موقعیتی هستید که از آن حمایت می‌کنید - که از آن مطمئن نیستید.

در مکالمه معمولی، «فکر می‌کنم» یک عبارت دور ریختنی است که حتی برای اکثر مردم ثبت نمی‌شود، اما ممکن است بخواهید در محل کار از آن دوری کنید. در حالی که گهگاه زمزمه کردن خوب است ("فکر می کنم با دوستم قهوه بخورم")، بهتر است در محیط های حرفه ای از هر عبارت مقدماتی استفاده کنید. بگویید: "شما ایده خوبی دارید" یا "این یک پیشنهاد عالی است." اگر می خواهید یک فعل جایگزین داشته باشید، سعی کنید، "من مطمئن هستم که طرح شما کار خواهد کرد!"

2. "نیاز"

هنگامی که رئیس شما می گوید: "من در اسرع وقت به این گزارش نیاز دارم"، او خودش را تضعیف می کند. استفاده از "نیاز" به جای احساس تعهد و مسئولیت از طرف تیم، احساس وابستگی را از طرف گوینده تداعی می کند. یک بار شنیدم که معاون رئیس جمهور به زیردستانش گفت: "من باید کاری برای من انجام دهی." این باعث شد که لحن درخواست او به جای قدرت بخشیدن، التماس آمیز باشد. به زبان ساده، "من نیاز دارم" باعث می شود که شما نیازمند به نظر برسید. برای ایجاد اعتماد بیشتر، آن را با عبارات محکم اما مؤدبانه ای مانند «لطفا این گزارش را تا جمعه آینده برای من داشته باشید» عوض کنید.

3. "خواستن"

"خواستن" واقعاً شبیه "نیاز" است: این نشان می دهد که گوینده به نحوی می خواهد یا کمبود دارد. اگر رئیسی به یکی از زیردستان بگوید: «از تو می‌خواهم کیفیت کارت را بالا ببری»، این جمله نشان می‌دهد که رئیس به خواسته‌اش نمی‌رسد – که شاید هم نمی‌شود. اما راه بهتر برای رسیدن به آنچه می خواهید این است که به سادگی حقایق را بیان کنید: "کار شما روی این گزارش باید کیفیت بالاتری داشته باشد." که مسئولیت را بر دوش کارمند می گذارد.

به طور مشابه، اگر به رئیس خود بگویید "من افزایش حقوق می خواهم"، جذابیت عاطفی ایجاد کرده اید و به عدم اعتماد به نفس خود اشاره کرده اید. بهتر است یک فعل قانع کننده ("من معتقدم" یا "من متقاعد شدم") و دلایل خود را با هم بیاورید: "من معتقدم که دستمزد و عملکرد من در سال گذشته دلیل محکمی برای افزایش حقوق است."

4. "حدس بزن"

"حدس زدن" آزمایشی بودن را می رساند. یک بار شنیدم که یکی از مدیران اجرایی به تحلیلگران می گوید: "بهترین حدس ما این است که سود ما برای پایان سال به طور جزئی بهتر از سال گذشته خواهد بود." راه‌های زیادی وجود داشت که او می‌توانست آن را با اطمینان‌تر دوباره تعریف کند: "ما انتظار داریم سود سال ما از سال گذشته جلوتر باشد" یا "نتایج ما باید از سال گذشته پیشی بگیرد."

اگر از نتایج مطمئن نیستید، خوب است! دروغ نگویید و اغراق نکنید. به جای «حدس زدن»، از مطمئن ترین عبارتی که می توانید استفاده کنید.

5. "امید"

رهبران اغلب اظهارات خود را با «امیدوارم» شروع می‌کنند: «امیدوارم به آن فروش برسیم» یا «امیدوارم بتوانید آن وظیفه را انجام دهید». به جای الهام بخشیدن به اعتماد به نفس، «امید» کیفیتی شبیه به دعا دارد که نشان می دهد گوینده کنترل کمی بر نتیجه دارد.

چند گزینه جایگزین چیست؟ به جای اینکه بگویید "امیدوارم" که یک تیم فروش مشتری را به ارمغان بیاورد، به آنها بگویید "من مشتاقانه منتظر یک برد هستم" یا "می دانم که تمام تلاش خود را می کنید." این اظهارات بسیار قدرتمندتر است. آنها به جای زیر سوال بردن عملکرد آنها در آینده، اعتماد شما را به کارهایی که تیم شما می تواند انجام دهد نشان می دهند.

6. "فرض کنید"

شما در حال خوردن قهوه با یک همکار هستید که از شما می پرسد که آیا به جلسه بعدی شهرداری می روید یا خیر. اگر پاسخ دهید، "فکر می کنم اینطور است"، به آرامی نشان می دهید که واقعاً برای شما مهم نیست - واقعاً نامزد نیستید.

هیچ موقعیتی در محل کار وجود ندارد که بیان بی‌تفاوتی و بی‌تفاوتی شما باعث بهبود نفوذ یا اقتدار شما شود. در عوض، چیزی برای ابراز اشتیاق خود پیدا کنید (حتی اگر تجربه خود جلسه نباشد): "بله، من قطعا آنجا خواهم بود - می خواهم بشنوم که مدیریت چه می گوید." ممکن است فکر نکنید که وقتی با یک هم تیمی صحبت می کنید این مهم نیست، اما مهم است. اخبار به سرعت منتشر می شوند و اگر کلماتی که به طور مکرر به کار می برید نشان دهنده نگرش «واقعاً اهمیتی نیست» باشد، این فقط یک مسئله زمان است که شهرت و نفوذ شما شروع به کاهش کند.

زبان یک نیروی قدرتمند در تمام مکالمات بداهه شما است. و از آنجایی که شانس بیشتری برای استفاده از آنها وجود دارد، کلمات و عبارات کوچکی که هر روز در محل کار به آنها متوسل می‌شوید، می‌توانند تأثیر زیادی بر توانایی رهبری شما داشته باشند. این شش فعل را از واژگان خود حذف کنید، و متوجه افزایش قدرت و اعتماد به نفس خود خواهید شد.

جودیت همفری بنیانگذار گروه همفری، یک شرکت ارتباطات رهبری برتر است که دفتر مرکزی آن در تورنتو قرار دارد. او همچنین اخیراً EQUOS Corp را تأسیس کرده است، شرکتی که بر ارائه آموزش هوش هیجانی به بخش های تناسب اندام، پزشکی و تجاری متمرکز است.