نحوه اضافه کردن ستون در اکسل
1403/07/02 - 12 - 0 - نوترونیک

مایکروسافت اکسل یک ابزار مدیریت پایگاه داده قدرتمند با انواع توابع حل مشکل عمیق و قالب بندی پویا است. اما برای استفاده حداکثری از آن، باید اصول اولیه را بدانید. استفاده از مایکروسافت اکسل برای افزودن یک ستون سریع و آسان است. هنگامی که نحوه انجام آن را یاد گرفتید، می توانید آن را تنها در چند مرحله سریع انجام دهید.

اضافه کردن یک ستون جدید به کل صفحه گسترده

گاهی اوقات می خواهید یک ستون جدید اضافه کنید که از بالا به پایین صفحه گسترده شما امتداد دارد. این را می توان در چند مرحله آسان انجام داد.

مرحله 1: ستون سمت راست جایی که می خواهید ستون جدید را اضافه کنید انتخاب کنید. فقط روی بالای ستون کلیک کنید و اکسل آن را برجسته می کند.

     

مرحله 2: روی ستون کلیک راست کرده و Insert را انتخاب کنید، ستون جدید شما درج می شود و می توانید در صورت نیاز با آن کار کنید.

توجه داشته باشید که این روی کل صفحه گسترده تأثیر می گذارد، بنابراین اگر فقط بخشی دارید که می خواهید یک ستون اضافه کنید، به بخش بعدی بروید.

     

مرحله 3: در این مورد، ما یک ستون "هزینه ها" اضافه کردیم و اکنون بین نام خانوادگی و فروش نشان داده می شود.

     

اضافه کردن یک ستون جزئی

گاهی اوقات، شما می خواهید یک ستون جدید را فقط به بخشی از یک صفحه گسترده اضافه کنید. انجام این کار نیز آسان است.

مرحله 1: سلول های سمت راست جایی که می خواهید ستون جدید را اضافه کنید انتخاب کنید.

     

مرحله 2: بر روی انتخاب راست کلیک کرده و Insert را انتخاب کنید.

     

مرحله 3: گزینه Shift سلول ها به سمت راست، Shift سلول ها به پایین، درج یک ردیف کامل یا درج یک ستون کامل به شما نمایش داده می شود. در این حالت، می‌خواهیم سلول‌ها را به سمت راست منتقل کنیم تا بتوانیم یک ستون جدید به این بخش از صفحه‌گسترده اضافه کنیم.

     

مرحله 4: اکنون یک ستون جدید برای کار در این بخش از صفحه گسترده بدون تأثیر بر سایر اطلاعات خود خواهید داشت.

     

برای نکات بیشتر در اکسل، راهنمای ما در مورد نحوه ادغام و ادغام سلول ها در اکسل و نحوه ایجاد یک لیست کشویی را بررسی کنید.