سامسونگ الکترونیک راه حل های LPDDR5x، AutoSSD و GDDR7 را برای بخش خودرو آماده می کند
1402/09/06 - 4161 - 0 - نوترونیک

سامسونگ قصد دارد با فناوری‌های نسل بعدی مانند LPDDR5x، GDDR7 و AutoSSD، گام‌های بزرگی در صنعت خودرو بردارید.

سامسونگ از حافظه «ارتقای‌شده» LPDDR5X، فناوری آینده GDDR7 همراه با نوع SSD جدید برای ارتقای سطح رانندگی خودکار خبر می‌دهد. در انجمن سرمایه گذاران 2023، که در هنگ کنگ برگزار شد، سامسونگ الکترونیک فاش کرد که این شرکت قصد دارد در سال های آینده جایگاهی مسلط در بازار حافظه خودرو ایجاد کند. این شرکت می‌خواهد بخش «رانندگی خودکار» را که به سرعت در حال پیشرفت است، هدف قرار دهد، جایی که اجزای داخلی مانند حافظه و سایر فناوری‌ها نقشی حیاتی در عملکرد محصول دارند. سامسونگ بر این باور است که بازار خودرو به دلیل رونق هوش مصنوعی به طور بالقوه می تواند شاهد یک رونق اقتصادی بزرگ باشد. منابع گزارش می دهند که بازار نیمه هادی سیستم های خودرویی که در حال حاضر 50 میلیارد دلار است، پیش بینی می شود در پنج سال آینده (2023-2028) با نرخ متوسط ​​سالانه 17 درصد رشد کند و از موبایل (6 درصد) و با قیمت بالا پیشی بگیرد. بخش های محاسبات عملکرد (12%). چنین ارقامی برای شرکت‌ها، به‌ویژه سامسونگ،

به معنای کسب‌وکار است، زیرا آن‌ها راه‌حل‌های نیمه‌رسانا و حافظه را در زرادخانه‌شان در دسترس دارند که به آنها برتری نسبت به سایرین می‌دهد.

     

برای برآورده ساختن نیازهای محاسباتی صنعت خودروسازی "الهام گرفته از هوش مصنوعی"، سامسونگ قصد دارد یک نوع جدید از نوع حافظه پیشرفته LPDDR5X خود را عرضه کند که شایعه شده است اندازه آن در مقایسه با نسخه اصلی نصف است، اما با یک عملکرد فوق العاده 20٪ کارآمدتر. تراشه حافظه ارتقا یافته دارای ظرفیتی از 2 گیگابایت تا 24 گیگابایت، سرعت تا 68 گیگابایت بر ثانیه، پهنای باند 8.5 گیگابیت بر ثانیه در هر کانال و بسته 561 FBGA خواهد بود که آن را برای کاربردهای صنعتی در مقیاس بزرگ موقعیت مناسبی خواهد داشت.

     

                                                تصویر مطبوعاتی سامسونگ از رم LPDDR5X پیشرفته خود

جدا از فناوری‌های جدید حافظه، غول کره‌ای قصد دارد سال آینده یک درایو حالت جامد خودکار (SSD) را نیز معرفی کند که بر افزایش کارایی داده‌ها با فعال کردن مجازی‌سازی ذخیره‌سازی تمرکز می‌کند و اجازه می‌دهد یک SSD واحد برای استفاده توسط چندین SoC تقسیم شود. ارتقای عملکرد را بسیار راحت تر می کند. شایعه شده است که حافظه های SSD خودرو با ظرفیت های 512 گیگابایت تا 4 ترابایت و حداکثر سرعت 6.5 گیگابایت بر ثانیه عرضه می شوند. آنها می توانند ثابت کنند که بازی را در وسایل نقلیه خودران تغییر می دهند، به ویژه به فرآیند کمک رانندگی و استقلال کمک می کنند.

در نهایت، این شرکت مجدداً یک خلاصه در مورد توسعه نوع حافظه GDDR7 ارائه کرد و ادعا کرد که می‌تواند نقش مهمی در دستیابی به سطوح بالاتر رانندگی خودکار داشته باشد. انتظار می‌رود که GDDR7 دارای پهنای باند 32 گیگابیت بر ثانیه در هر کانال، همراه با انتقال حجم بالای داده با سرعت 128 گیگابایت بر ثانیه باشد.

سامسونگ در حال شکل دادن به خود است تا نقشی کلیدی در انتقال به قابلیت‌های نسل بعدی ایفا کند و این شرکت اکنون قصد دارد تا سال 2025 به جایگاهی غالب در صنعت رانندگی خودکار دست یابد، عمدتاً از طریق پیشرفت‌هایی در مجموعه حافظه و ذخیره‌سازی خود.