اولین رایانه شخصی Ryzen Z1 Mini Benchmarked ( 40 وات )
1402/09/07 - 4469 - 0 - نوترونیک

سوالات زیادی در مورد قیمت و در دسترس بودن وجود دارد

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که APU Ryzen Z1 که در Asus ROG Ally Z1 و Lenovo Legion Go یافت می شود در یک کامپیوتر کوچک چگونه عمل می کند؟ لازم نیست خیلی بیشتر تعجب کنید، زیرا همانطور که صحبت می کنیم رایانه های شخصی کوچک با آن APU دقیقاً در حال آزمایش هستند. YouTuber ETA PRIME با دسترسی انحصاری به واحد نمونه اولیه Phoenix Edge Z1 آزمایش کرده است.

به طرز عجیبی ممکن است مینی پی سی Edge Z1 حتی به بازار نیاید. همانطور که پیش می‌رود، ممکن است سازنده در حال برنامه‌ریزی برای عرضه این مینی پی‌سی با سرمایه جمعی باشد، و علاوه بر این، حتی هنوز قیمت مناسبی برای اتصال به واحد ندارد.

صرف نظر از این، این فرصت خوبی است تا ببینیم که AMD Z1 چگونه می تواند خارج از یک سناریوی دستی عمل کند. در تئوری، این باید به نمایش کامل ترین پتانسیل تراشه اجازه دهد، زیرا دیگر محدود به محدودیت های حرارتی شدید رایانه های شخصی بازی دستی نیست.

ویدئوی ETA قبل از پرش به تجزیه‌وتحلیل TDP، که در آن چیزها شروع به جالب شدن می‌کنند، از طیف جعبه‌گشایی و مروری بر مشخصات می‌گذرد. در حالی که مینی پی سی در حال نمایش به طور رسمی برای 54 وات رتبه بندی شده است، طبق آزمایش ETA Prime، حتی با هدف درون نرم افزاری 68 وات، تنها می تواند به حداکثر 40 وات واقعی برسد.

      

پس از آن، او به سمت بنچمارک مصنوعی و سپس چند بازی می رود. با این حال، تمرکز من در اینجا بر روی آن معیارها است.

نتایج ترکیبی نویدبخش است، زیرا نتیجه 3DMark Fire Strike 1755 در این Mini PC حداقل بهتر از Ally Z1 است. متأسفانه، مشکل TDP ذکر شده همچنان به این معنی است که این رایانه شخصی هنوز حداقل کمی محدود است.

بنچمارک های بازی کمی کمتر به طور مستقیم با گوشی های دستی قابل مقایسه هستند، اما به نظر می رسد که Z1 را در هنگام بازی در عناوین خاص به Steam Deck نزدیک تر می کند. با این حال، Z1 هنوز کاملاً پایین‌تر از متحد است، و افزایش TDP تنها می‌تواند برای بهبود چنین APU کاهش‌یافته بسیار مفید باشد.

با توجه به این نکته، از آنجایی که ETA Prime اشاره می کند که یک مدل Z1 Extreme در حال حاضر برنامه ریزی شده است، واقعاً به نظر می رسد که این مینی رایانه شخصی در نهایت یا توسط Deck غرق می شود یا توسط سازنده خودش آدمخوار می شود. ETA Prime فکر می کند قیمت آن حدود 299 دلار خواهد بود، در حالی که من فکر می کنم هر چیزی بالاتر از آن بسیار نزدیک به Steam Deck است و از پردازنده AMD Aerith استفاده می کند.