بررسی Fujifilm X100VI: لذت روزمره
1402/12/21 - 1326 - 0 - نوترونیک

Fujifilm X100VI بهترین دوربین کامپکت ممتاز جدید برای اکثر افراد است که نسبت به دوربین پرطرفدار سال 2023، X100V، تغییرات زیادی را ارائه می دهد. X100VI دارای تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه است و این متخصص عکاسی خیابانی را با قابلیت‌های بهبودیافته عکاسی دستی مجهز می‌کند. همچنین سنسور 40 مگاپیکسلی APS-C با وضوح بالاتر و همه کاره فوجی فیلم وجود دارد که پتانسیل بیشتری برای برش عکس های شما در غیاب قابلیت زوم لنز، به علاوه بهترین سیستم فوکوس خودکار فوجی فیلم تا کنون ارائه می دهد. اینها همه در طراحی یکپارچهسازی با سیستمعامل پیچیده شده است که باعث شده مردم عاشق فوجی فیلم شوند، با لنز آشنای 23 میلی متری f/2 و منظره یاب هیبریدی منحصر به فرد. این احساس وجود دارد که X100VI می‌تواند اوج این خط باشد – فوجی‌فیلم در کجا می‌تواند فرمول آزمایش شده و آزمایش‌شده سری X100 خود را علاوه بر گسترش دامنه با لنزهای مختلف با فاصله کانونی ثابت، بهبود بخشد؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم که فوجی‌فیلم به کجا می‌رود، اما در حال حاضر، یک قهرمان کامپکت ممتاز جدید در دست داریم، و انتظار برای دوربینی که می‌خواهید هر روز از آن استفاده کنید ارزشش را داشت و واقعاً ارزشش را داشت.

Fujfilm X100V در حال حاضر به عنوان بهترین دوربین کامپکت ممتاز ما رتبه بندی می شود، اما این مدل به خوبی و واقعاً توسط جانشین خود Fujifilm X100VI جایگزین شده است. مدل نسل ششم ویژگی‌های بهتری دارد و عملکرد و کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌کند، در حالی که همه چیزهایی را که در مورد سری X100 دوست داریم حفظ می‌کند: استایل کلاسیک، صفحه‌های نوردهی قدیمی، لنز 23 میلی‌متری f/2 ثابت و فوق‌العاده تیز منظره یاب ترکیبی دوست داشتنی می توانید به X100VI به عنوان یک Fujifilm X-T5 در بدنه سری X100 نگاه کنید. این یعنی حسگر 40 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر از همیشه، فیلمبرداری 6.2K و برای اولین بار در این سری، لرزشگیر تصویر درون بدنه. ما همچنین بهترین فوکوس خودکار فوجی فیلم را با ردیابی و تشخیص سوژه شامل انسان، حیوانات، پرندگان و وسایل نقلیه دریافت می‌کنیم.

بنابراین ما عملاً دو دوربین فوق‌العاده داریم که در یک دوربین ترکیب شده‌اند و نتیجه بهترین ورودی در این سری کامپکت لنز ثابت است. من آن را دوست دارم، و از بسیاری جهات جایگزین قانع کننده تر Leica Q3 است.

    

همچنین چیزهایی وجود دارد که در اینجا بسیار آشنا هستند. طراحی یکپارچهسازی با سیستمعامل تغییر کرده است، اما فقط کمی. این یک دوربین کمی سنگین‌تر است، زیرا تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه را در خود جای می‌دهد، و اگر از من بپرسید وزن اضافی 10 درصد به دلیل تطبیق‌پذیری اضافی که IBIS به ارمغان می‌آورد، کاملاً ارزشش را دارد. این هنوز هم یک دوربین کامپکت است.

برخی از ویژگی‌هایی که از X100V منتقل شده‌اند اکنون شبیه به چیزهای عجیب و غریب هستند: یک اسلات کارت SD UHS-I، قابلیت فیلم‌برداری و عکس‌برداری پشت سر هم را محدود می‌کند، آب‌بندی آب‌وهوا هنوز هم تنها با یک آداپتور لنز متصل می‌شود، و شاید حتی فاصله کانونی لنز. (معادل 35 میلی‌متری فول‌فریم) برای کسانی که دوست دارند عریض‌تر عکاسی کنند، محدود است، به‌ویژه با توجه به اینکه به لطف پیکسل‌های اضافی می‌توانیم به راحتی تا 35 میلی‌متر برش دهیم. اما Fujifilm X100VI یک دوربین کامپکت فوق العاده است که شبیه هیچ دوربین دیگری نیست.

    

در واقع آنقدر توانمند است که به سختی می‌توان دید فوجی‌فیلم کجا می‌تواند به کجا برسد، علاوه بر این که چیز کاملاً جدیدی را امتحان کند، مانند یک لنز جدید با فاصله کانونی متفاوت، یا حتی ایجاد یک دوربین مشابه در سری دوربین‌های فرمت متوسط ​​GFX. Leica Q3 گران‌تر احساس لوکس‌تری دارد و دارای سنسور فول فریم 60 مگاپیکسلی است، در حالی که سری ارزان‌تر Ricoh GR III ساده‌تر و کوچک‌تر هستند. اما در حال حاضر Fujifilm X100VI برای اکثر مردم بهترین کامپکت ممتاز است.

اگر عاشق X100V هستید، حتی بیشتر از Fujifilm X100VI قدردانی خواهید کرد. و اگر هرگز با دوربین های سری X100 عکاسی نکرده اید، X100VI هر چیزی را که برند فوجی فیلم را تعریف کرده و محبوب کرده است را در خود جای داده است. طراحی یکپارچهسازی با سیستمعامل، در صفحات آلومینیومی برس خورده بالا و پایین، صفحه های کنترل نوردهی قدیمی (گردشگر سرعت شاتر دو منظوره / ISO خیره کننده است)، بدنه چرم مصنوعی و منظره یاب هیبریدی که هر دو حالت نوری را به شما می دهد فراوان است. و صفحه نمایش الکترونیکی که می توانید با فشار یک دکمه بین آن ها جابه جا شوید – X100VI با موفقیت دوران آنالوگ و تجربه دوربین قرن 21 را پشت سر می گذارد.

ما همچنین یک صفحه‌نمایش لمسی شیب‌دار داریم که وقتی تا می‌شود روی بدنه قرار می‌گیرد، اگرچه شما نمی‌توانید آن را به دور و دور از دیدتان بچرخانید، مانند صفحه‌نمایش با زاویه متغیر، که من ترجیح می‌دهم، یا در واقع X منحصربه‌فرد صفحه نمایش Pro 3 با این حال، این دوربینی است که برای عکاسی در سطح پایین مناسب است - که من برای ثبت انعکاس‌ها در محله چینی مرطوب در لندن، و در توکیو در طول اجلاس Fujifilm X-Summit بسیار انجام دادم - و حتی بیشتر برای کسانی که منظره یاب را ترجیح می‌دهند. نوری را ترجیح می دهید؟ گرفتیش. آیا می خواهید مطمئن شوید که تنظیمات نوردهی شما درست است؟ شما به سادگی باید نمایشگر الکترونیکی 3.69 متری را برای مدت کوتاهی فعال کنید. به نظر می رسد که با پرسیدن از بازبینان دوربین، اکثر آنها به EVF پایبند هستند، اما من فکر می کنم آنها از دست می دهند. من شخصاً صفحه نمایش اپتیکال را مخصوصاً برای عکاسی خیابانی در نور روز دوست دارم، زیرا می توانید خارج از ناحیه تصویر را ببینید (در صفحه نمایش با یک پوشش دیجیتال مشخص شده است) و بنابراین برای زمانی که عمل وارد کادر می شود آماده باشید. و برای عکاسی در سطح کمر، صفحه نمایش کج بسیار خوب عمل می کند، اگرچه به شیب افقی محدود می شود.

کنترل‌ها همگی به‌طور منطقی و در دسترس هستند، و زمانی که برای جستجو در منوها و تنظیم دوربین وقت گذاشتید، می‌توانید منظره یاب را در کنار چشمان خود نگه دارید و تنظیمات را بدون نیاز به جستجوی آن انجام دهید. دکمه یا شماره گیری مورد نیاز

این لنز همان لنز 23 میلی‌متری f/2 ثابت Fujifilm X100V است، با یک صفحه کنترل دیافراگم و یک حلقه کنترل که به شما امکان می‌دهد انتخاب خود را از میان چندین تنظیمات، از جمله مبدل دیجیتال با لنزهای 50 میلی‌متری و 70 میلی‌متری تنظیم کنید. تنظیمات افکت این یک دوربین عکاسی خیابانی مناسب است. با این حال، اکنون پیکسل های بیشتری برای بازی وجود دارد، من لنز عریض تر را ترجیح می دهم، تقریباً 18 میلی متر (درست مانند Ricoh GR III و Leica Q3 - معادل 28 میلی متری فول فریم). این باعث می شود میدان دید وسیع تری شبیه به گوشی های هوشمندی باشد که اغلب برای عکاسی خیابانی به آن نیاز دارید. یک مبدل دیجیتال از یک تصویر 40 مگاپیکسلی در 28 میلی‌متر به 35 میلی‌متر اصلی هنوز جزئیات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.