نحوه اشتراک گذاری بازی در PS5
1402/12/26 - 1268 - 0 - نوترونیک

در مورد پلی استیشن 5 چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. این کنسول در چند سال گذشته کاتالوگ باورنکردنی از بازی ها را جمع آوری کرده است و از آنجایی که از اکثر بازی های PS4 پشتیبانی می کند، صدها عنوان عالی برای شما وجود دارد که می توانید آنها را ببینید. امروزه به اشتراک گذاشتن بازی‌ها به آسانی گذشته نیست، زیرا اکثر بازی‌ها اکنون دیجیتالی هستند – به این معنی که می‌توانید یک دیسک فیزیکی را پس از شکست بازی به دوستان خود بدهید یا آنها را در آخر هفته آزمایش کنید.

با این حال، PS5 از یک ویژگی گیم‌شیر معروف به اشتراک‌گذاری کنسول استفاده می‌کند که این فرآیند را کمی آسان‌تر می‌کند. این یک سیستم کامل نیست، اما در اینجا نحوه اشتراک گذاری بازی در PS5 آورده شده است.

نحوه راه اندازی گیمشیر در PS5

فعال کردن گیم‌شیر در بهترین بازی‌های PS5 ممکن است حتی ساده‌تر از فعال کردن این ویژگی در PS4 باشد. این در صورتی است که با اصطلاحات به روز شده آشنا شوید. در کنسول جدیدتر، این ویژگی "به اشتراک گذاری کنسول و پخش آفلاین" نام دارد. در اینجا یک راهنمای سریع برای تنظیم آن وجود دارد.

    

مرحله 1: وارد حساب کاربری شبکه پلی استیشن خود در PS5 شوید.

مرحله 2: از منوی اصلی، روی نماد Gear که بین ذره بین و آواتار خود قرار دارد کلیک کنید تا به تب تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

مرحله 3: Users and Accounts را انتخاب کنید.

مرحله 4: به پایین بروید و گزینه Other را انتخاب کنید.

مرحله 5: اشتراک گذاری کنسول و پخش آفلاین را انتخاب کنید. اگر در متن نوشته شده است که این گزینه در PS5 شما فعال است، به این معنی است که شما قادر به اشتراک گذاری بازی نیستید و باید غیرفعال کردن را انتخاب کنید.

مرحله 6: از حساب PSN خود در PS5 خود خارج شوید.

مرحله 7: با PSN خود در کنسولی که می خواهید با آن گیم به اشتراک بگذارید وارد شوید.

مرحله 8: به همان منو بروید و در منوی Console Sharing و Offline Play گزینه Don't Disable را انتخاب کنید.

مرحله 9: از PSN خود در این کنسول خارج شوید.

پس از اینکه شخصی که در حال اشتراک گذاری بازی با آن هستید، از طریق حساب PSN خود دوباره وارد سیستم می شود، به هر یک از بازی های سازگار شما از PS5 خود دسترسی خواهد داشت. از این ویژگی هوشمندانه استفاده کنید. تا آنجا که ما می دانیم، شما فقط می توانید با یک نفر دیگر به اشتراک بگذارید، بنابراین تصمیم خوبی بگیرید. اگر بدترین حالت بدتر شد، باید بتوانید این ویژگی را خاموش کنید و سپس همه آن را از ابتدا دوباره امتحان کنید تا آن را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید.

ممکن است از خود بپرسید که آیا ویژگی گیم‌شیر به هر دو صورت اجرا می‌شود. پاسخ مثبت است – هرکسی که با آن به اشتراک بگذارید به کتابخانه شما دسترسی خواهد داشت و شما به هر یک از بازی‌های موجود در کنسول آنها دسترسی خواهید داشت. برای همه عناوین هیجان انگیزی که به زودی روی PS5 عرضه می شوند، با روزهای اشتراک دیسک خداحافظی کنید!