نحوه تعویض SSD در ROG Ally X در چند دقیقه
1403/05/09 - 3136 - 0 - نوترونیک

Asus ROG Ally X قبلاً خود را به عنوان یکی از بهترین رایانه های شخصی بازی دستی که می توانید خریداری کنید تثبیت کرده است و بخشی از دلیل این امر آسان بودن ارتقا SSD است. تعویض SSD در داخل ROG Ally X فقط چند دقیقه طول می کشد و در این راهنما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دادیم. ایسوس ارتقای SSD را در ROG Ally X نه تنها با استفاده از یک SSD M.2 2280 - رایج ترین اندازه ای که پیدا می کنید - آسان می کند، بلکه با ارائه نصب مجدد ویندوز 11 و Armory Crate SE در ابر . در اینجا نحوه جایگزینی SSD در ROG Ally X آورده شده است.

نحوه حذف SSD در ROG Ally X

برداشتن SSD داخل ROG Ally X کمی ساده تر از مدل اصلی است. فرآیند برداشتن و تعویض SSD به خودی خود بیش از چند دقیقه طول نمی کشد. هنگام ورود به ROG Ally X صبور بودن بسیار مهم است، با این حال، زیرا تعداد انگشت شماری پیچ کوچک و کابل های نوار حساس وجود دارد که باید از آنها عبور کنید.

ROG Ally X از SSD M.2 2280 پشتیبانی می کند که همان اندازه ای است که در اکثر لپ تاپ ها و دسکتاپ ها می بینید. این فقط از M.2 2280 پشتیبانی می کند، بنابراین نمی توانید یک SSD کوچکتر قرار دهید. ایسوس می گوید شما می توانید تا 8 ترابایت را بسته بندی کنید، اما اطمینان حاصل کنید که فاصله SSD را قبل از نصب بررسی کنید و از SSD با هیت سینک خود اجتناب کنید.

قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که از اطلاعاتی که می‌خواهید نگهداری کنید، نسخه پشتیبان تهیه کنید یا آن‌ها را به مکانی امن منتقل کنید، خواه فضای ذخیره‌سازی ابری یا کارت microSD باشد. پس از تعویض SSD، باید ROG Ally X را طوری تنظیم کنید که گویی یک دستگاه جدید است.

مرحله 1: ROG Ally X را به طور کامل از داخل ویندوز 11 خاموش کنید. فقط از دکمه پاور استفاده نکنید. مطمئن شوید که کارت microSD و هر چیزی که به پورت USB-C یا جک هدفون وصل شده است را بردارید. مرحله 2: ROG Ally X را بچرخانید و شش پیچی را که در تصویر می بینید بردارید. این پیچ ها را روی یک تکه کاغذ در یک منطقه امن قرار دهید، آنها را در موقعیتی که آنها را برداشته اید نگه دارید (پیچ سمت چپ بالا در سمت چپ بالای ورق و غیره).
     

مرحله 3: پس از برداشتن پیچ ها، پوسته پشتی ROG Ally X به طور طبیعی کمی از بقیه دستگاه جدا می شود. از پایین شروع کنید، از یک ابزار پلاستیکی یا یک انتخاب گیتار استفاده کنید تا به آرامی درز را دور بزنید و پوسته پشتی را جدا کنید. مراقب باشید که ابزار فشردن خود را بیش از حد داخل دستگاه قرار ندهید.

     

مرحله 4: در حالی که پوسته پشتی شل است، آن را به آرامی روی قسمت بالایی دستگاه بچرخانید. یک کابل نواری نازک پشت دستگاه را به بقیه ROG Ally X متصل می کند. برای رسیدن به آن به اندازه کافی طولانی است، اما باید مطمئن شوید که با جدا کردن پوسته پشتی آن را پاره نکنید.

     

مرحله 5: محل اتصال باتری را پیدا کنید و قفل فلزی را به پایین بکشید (کانکتور در تصویری که می بینید قفل شده است). پس از باز شدن قفل، به آرامی کانکتور باتری را بیرون بیاورید و برق را از بقیه دستگاه جدا کنید.

     

مرحله 6: SSD در وسط ROG Ally X، درست بالای باتری قرار دارد. به آرامی پوشش حرارتی را جدا کرده و کنار بگذارید. آن را دور نریزید.

     

مرحله 7: پیچ نگهدارنده SSD را باز کنید و آن را روی کاغذ خود قرار دهید تا پیگیری آن آسان باشد. SSD با یک زاویه بالا می رود. به آرامی آن را از شکاف جدا کنید تا جدا شود.

نحوه نصب SSD در ROG Ally X

در حالی که ROG Ally X شما تا حدی جدا شده است، زمان نصب SSD جدید فرا رسیده است.

مرحله 1: SSD خود را از بسته خود خارج کنید و پیچ موجود را در جایی امن کنار بگذارید. آن را با زاویه در داخل اسلات SSD در ROG Ally X قرار دهید.

مرحله 2: انتهای برجسته را به آرامی فشار دهید تا با ناحیه پیچ تماس پیدا کند و نیم دایره SSD را با لبه سوراخ پیچ ردیف کنید. پیچ SSD را از ورق کاغذ خود بگیرید و آن را محکم کنید. شما نیازی به سفت کردن بیش از حد ندارید. فقط SSD را در جای خود محکم کنید.

     

مرحله 3: محافظ حرارتی را که از SSD اصلی جدا کرده اید بردارید و به آرامی آن را روی SSD جدید فشار دهید. باید به راحتی به SSD جدید شما بچسبد.

مرحله 4: برق را با قرار دادن کانکتور برق از بالا وصل کنید. قبل از اینکه قفل فلزی را روی بالا بکشید، به آرامی دو طرف آن را فشار دهید تا مطمئن شوید که محکم است.

     

مرحله 5: پوسته پشتی ROG Ally X را به آرامی در جای خود فشار دهید. باید بدون دردسر زیاد در جای خود بچسبد، بنابراین آن را مجبور نکنید. پس از قرار دادن پوسته پشتی، لبه ها را دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیم های داخلی را محکم نمی کنید - برخی از آنها بسیار نزدیک به لبه هستند.

مرحله 6: با توجه به نحوه چیدمان پیچ ها روی ورق، پوسته پشتی را محکم کنید. نیازی نیست این پیچ ها را بیش از حد سفت کنید و خطر کندن آنها را تهدید کنید.

مرحله 7: از نظر فنی می توانید ROG Ally X خود را در حال حاضر روشن کنید، اما منتظر بمانید تا این کار را تا مرحله بعدی انجام دهید.

ویندوز و جعبه اسلحه SE

نصب یک SSD جدید در ROG Ally X به این معنی است که باید ویندوز 11 و ابزار Armory Crate SE را دوباره نصب کنید. ما یک راهنمای کامل در مورد نحوه نصب ویندوز 11 داریم، اما خوشبختانه، شما نیازی به انجام این فرآیند به صورت دستی ندارید.

مرحله 1: ROG Ally X خود را به شارژر همراه وصل کنید. دکمه صدا را نگه دارید و دکمه پاور را فشار دهید تا به منوی BIOS راه اندازی شود.

مرحله 2: با فشار دادن دکمه Y از حالت EZ خارج شده و تب Advanced را پیدا کنید.

مرحله 3: با فشار دادن A گزینه Asus Cloud Recovery را انتخاب کنید.

مرحله 4: ROG Ally X را برای مدتی تنها بگذارید. ویندوز 11 و Armory Crate SE را مجدداً نصب می کند و به شما امکان می دهد آن را طوری تنظیم کنید که گویی یک دستگاه جدید است.