آخرین پتنت EA به بازیکنان اجازه می دهد از صدای خود برای شخصیت های درون بازی استفاده کنند
1402/09/12 - 3315 - 0 - نوترونیک

هوش مصنوعی صوتی می تواند (به معنای واقعی کلمه) بازی را تغییر دهد

چیزی که باید منتظر آن بود: آخرین نوآوری EA می تواند به بازیکنان اجازه دهد تا از صدای خود استفاده کنند و شخصیت های درون بازی را زنده کنند، و به طور بالقوه تجربه همهجانبه بازی را افزایش دهند. با این حال، سوالاتی در مورد آینده صداپیشگی و صحت روایت های بازی نیز ایجاد می کند.

الکترونیک آرتز با پتنت جدیدی وارد عرصه‌های جدیدی از تعامل با بازیکنان می‌شود که به بازیکنان امکان می‌دهد شخصیت‌های درون بازی خود را با تولید گفتار «در صدای بازیکن یک بازی ویدیویی» صدا کنند.

همانطور که توسط VeryAli Gaming گزارش شده است، با افزودن بعد جدیدی به غوطه وری در بازی، این پتنت سیستم پیچیده ای را برای تولید صدای گفتار در صدای بازیکن توصیف می کند که تفاوت های ظریف شخصی منحصر به فرد از جمله لحن، احساسات و تاکید را به تصویر می کشد.

     

داده های ورودی می تواند به صورت متن باشد و به بازیکنان اجازه می دهد تا دیالوگ را برای شخصیت خود تایپ کنند. این رویکرد در مقایسه با روش‌های سنتی که به داده‌های گفتاری ضبط شده گسترده نیاز دارند، متنوع‌تر است. در حالی که این فناوری نوید ارائه یک تجربه بازی همهجانبه تر را می دهد، همچنین سؤالاتی را در مورد نقش آتی صداپیشگی در بازی های ویدیویی و صحت روایت های بازی ایجاد می کند.

ادغام هوش مصنوعی در صداگذاری در صنعت بازی، همانطور که در پتنت اخیر EA دیده می شود، یک شمشیر دو لبه است. در حالی که می‌تواند امکانات شگفت‌انگیزی مانند کاهش نیاز به داده‌های گفتاری گسترده در طول توسعه ارائه دهد، اما نگرانی‌هایی را در مورد صحت ایجاد می‌کند، زیرا سؤالاتی در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی واقعاً می‌تواند تفاوت‌های ظریف احساسات انسانی را به تصویر بکشد، مطرح می‌شود. هزینه انسانی این پیشرفت با تأثیر بالقوه آن بر صنعت صداپیشگی نیز قابل ذکر است. اگرچه این فناوری مزایای خود را دارد، همانطور که با استفاده محترمانه CD Projekt از هوش مصنوعی برای تکرار صدای یک بازیگر فقید در Cyberpunk 2077 نشان داده شد.

اما بازی تنها فضایی نیست که هوش مصنوعی صوتی در آن موج می زند. همانطور که تیم کوک، مدیرعامل اپل در این هفته فاش کرد، آخرین ویژگی دسترسی به گفتار این شرکت با نام Personal Voice به کاربران امکان می‌دهد صدای خود را در دستگاه‌های خود حفظ کنند. این بدان معناست که حتی اگر آنها دیگر نتوانند صحبت کنند، باز هم می توانند با صدایی که شبیه صدای خودشان است ارتباط برقرار کنند. برای کسانی که در معرض خطر از دست دادن گفتار هستند، ما این امکان را فراهم کرده‌ایم که صدای شما را در دستگاه‌هایتان حفظ کنید، بنابراین حتی اگر دیگر نمی‌توانید صحبت کنید، همچنان بتوانید مانند خودتان صدا کنید. دیدن تجربیاتی که این فناوری به حفظ آنها کمک می کند و در عین حال از حریم خصوصی شما نیز محافظت می کند، قابل توجه است. pic.twitter.com/Vir3VQbhOA

– تیم کوک (@tim_cook) 30 نوامبر 2023

صدای شخصی، همراه با گفتار زنده، که به کاربران اجازه می دهد آنچه را که می خواهند بگویند تایپ کنند و آن را با صدای بلند بیان کنند، بعد جدیدی به قابلیت دسترسی به گفتار می بخشد. همانطور که توسط اپل مشخص شده است، برای افرادی مانند Tristram Ingham، پزشک و مدافع معلولیت، این ابزارها چیزی بیش از توانایی صحبت کردن را ارائه می دهند. آنها راهی برای حفظ هویت صوتی منحصر به فرد خود در مواجهه با از دست دادن گفتار بالقوه فراهم می کنند.