ویندوز 12 می‌تواند در ژوئن 2024 منتشر شود و در کنار رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی جدید قرار گیرد
1402/09/12 - 3067 - 0 - نوترونیک

عصر جدیدی برای رایانه های شخصی خانگی است یا تبلیغات بیش از حد است؟

آینده نگر: نسخه اصلی بعدی ویندوز رو به اتمام است و انتظار می رود عصر جدیدی از محاسبات هوش مصنوعی را آغاز کند. طبق گزارشی که اخیراً از روزنامه مالی چینی Commercial Times منتشر شده است، به طور دقیق تر، ویندوز 12 تابستان آینده - ژوئن 2024 وارد صحنه خواهد شد. به نظر می‌رسد که پنجره راه‌اندازی از اظهارات لین بایلی، رئیس Quanta و جیسون چن، رئیس و مدیر عامل شرکت ایسر و که برای نمایشگاه فناوری پزشکی تایوان در 30 نوامبر در شهر بودند، جمع‌آوری شده است.

رئیس Quanta به افزایش هزینه‌های هوش مصنوعی در سال‌های اخیر اشاره کرد که در سال 2022 از 1.37 میلیارد دلار فراتر رفت - تقریباً برابر با مجموع پنج سال گذشته. او همچنین گفت که به محض ورود ویندوز 12، انتظار دارد رایانه های شخصی هوش مصنوعی یکی پس از دیگری راه اندازی شوند. بایلی پذیرفت که برآورد تقاضا دشوار است، اما مدیران اجرایی معتقدند که این فرصت خوبی برای صنعت خواهد بود.

چن، مدیر عامل ایسر، احساسات مشابهی را ابراز کرد و به نظر نمی رسد متقاعد شده باشد که رایانه های شخصی هوش مصنوعی یک شبه منفجر شوند. در عوض، زمان می‌برد تا رفتار مصرف‌کننده با آنچه که ارائه می‌دهند سازگار شود. در نهایت، رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی به مدل‌های استفاده جدیدی منجر می‌شوند که تقاضا را بیشتر خواهد کرد.

     

تاریخ راه اندازی ویندوز 12 در اواسط سال 2024 با شایعات قبلی در مورد این موضوع مطابقت دارد.

در ماه اکتبر، دیو زیننر، مدیر ارشد مالی اینتل، به "بازسازی ویندوز" اشاره کرد که انتظار می رود در سال آینده باشد. او همچنین گفت که سازنده تراشه بر این باور است که این به‌روزرسانی سال آینده را به سال خوبی برای کسب‌وکار سمت مشتری تبدیل خواهد کرد.

شایعه قبلی به معرفی پاییز 2024 برای ویندوز 12 اشاره می کرد که عرضه کامل آن برای سال 2025 در نظر گرفته شده بود. صحبت های آن زمان نشان می داد که سیستم عامل تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی خواهد داشت و می تواند شامل "حالت های" جداگانه ای باشد که در قسمت های مختلف زندگی می کنند. درایو ذخیره سازی شما ظاهراً این ویژگی مدیریت و به‌روزرسانی سیستم‌عامل را برای ردموندی‌ها آسان‌تر و برای کاربران نهایی کم‌تر می‌کند.

یک نوار وظیفه شناور که به طور تصادفی در جریان کنفرانس مایکروسافت Ignite در سال 2023 منتشر شد، می‌تواند به سیستم‌عامل جدید نیز راه پیدا کند.