ناسا با پخش یک ویدیوی فوق اچ دی به زمین توسط لیزر از فاصله 19 میلیون مایلی به اولین موفقیت چشمگیر دست یافته است.
1402/09/28 - 1986 - 0 - نوترونیک

آژانس فضایی روز دوشنبه در پستی در رسانه های اجتماعی با اعلام این شاهکار گفت: "این راه را برای ارتباطات با سرعت بالاتر در حمایت از جهش عظیم بعدی هموار می کند: ارسال انسان به مریخ."

این فیلم قبل از ارسال به اعماق فضا با مأموریت روان ناسا که در ماه اکتبر پرتاب شد، اینجا روی زمین ایجاد شد. این ویژگی گربه ای به نام Taters را دارد که یک نشانگر لیزری را تعقیب می کند زیرا ... خوب ... همه عاشق یک ویدیوی گربه هستند. و اینجاست:

آزمایش ارتباطات نوری فضای اعماق ناسا، ویدئوی 15 ثانیه‌ای را از اعماق فضا در 11 دسامبر از فاصله 19 میلیون مایلی (31 میلیون کیلومتر یا حدود 80 برابر فاصله زمین و ماه) به زمین ارسال کرد. ناسا گفت که با استفاده از یک ابزار پیشرفته به نام فرستنده لیزری پرواز، سیگنال ویدئویی 101 ثانیه طول کشید تا به زمین برسد و با حداکثر نرخ بیت 267 مگابیت در ثانیه (Mbps) ارسال شد.

این ابزار یک لیزر مادون قرمز نزدیک به کدگذاری شده را به تلسکوپ هیل در رصدخانه پالومار کالتک در سن دیگو، کالیفرنیا ارسال کرد، جایی که قبل از ارسال فوری، فریم به فریم، به آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در کالیفرنیای جنوبی، جایی که ویدئو پخش شد، دانلود شد. در زمان واقعی. فناوری ارتباطات لیزری قادر است داده ها را با سرعتی 10 تا 100 برابر بیشتر از بهترین سیستم های فرکانس رادیویی مورد استفاده در ماموریت های فضایی عمیق منتقل کند.

بیل کلیپستین، مدیر پروژه دموی فناوری در JPL گفت: «یکی از اهداف نشان دادن توانایی انتقال ویدیوی باند پهن در طول میلیون‌ها مایل است. هیچ چیز در Psyche داده های ویدیویی را تولید نمی کند، بنابراین ما معمولا بسته هایی از داده های آزمایشی تولید شده به صورت تصادفی را ارسال می کنیم. اما برای اینکه این رویداد مهم را به یاد ماندنی‌تر کنیم، تصمیم گرفتیم با طراحان JPL همکاری کنیم تا یک ویدیوی سرگرم‌کننده بسازیم که ماهیت نسخه ی نمایشی را به عنوان بخشی از ماموریت Psyche به تصویر می‌کشد.

Pam Melroy، معاون ناسا، گفت: این دستاورد "بر تعهد ما به پیشبرد ارتباطات نوری به عنوان یک عنصر کلیدی برای برآوردن نیازهای انتقال داده‌های آینده ما تاکید می‌کند." ملروی افزود که افزایش پهنای باند برای ارتباطات از اعماق فضا "برای دستیابی به اهداف اکتشافی و علمی آینده ما ضروری است و ما مشتاقانه منتظر پیشرفت مداوم این فناوری و تغییر نحوه ارتباط ما در طول ماموریت های بین سیاره ای آینده هستیم." رایان روگالین، مسئول بخش الکترونیک گیرنده پروژه در JPL، اشاره کرد که اگرچه این ویدئو از میلیون‌ها مایل دورتر در اعماق فضا مخابره می‌شود، اما این فناوری قادر است ویدئو را «سریع‌تر از بسیاری از اتصالات اینترنت پهن‌باند» ارسال کند و افزود: «در واقع، پس از دریافت ویدیو در Palomar، از طریق اینترنت به JPL ارسال شد و این اتصال کندتر از سیگنالی بود که از اعماق فضا می آمد.

برای کسانی که بیشتر از گربه به گرافیک ویدیو علاقه مند هستند، اولی چیزهایی مانند مسیر مداری روان، گنبد تلسکوپ پالومار و اطلاعات فنی در مورد لیزر و نرخ بیت داده آن را نشان می دهد. و برای کسانی که بیشتر به گربه علاقه مند هستند، می توانید داده های مرتبط با ضربان قلب، رنگ و نژاد تاتر را مشاهده کنید.