اولین چراغ های هوشمند در فضای باز نوید می دهد که خانه شما را در تمام طول سال روشن کند
1402/10/21 - 1520 - 0 - نوترونیک

تا به این مرحله، نام تجاری خانه هوشمند Nanoleaf در درجه اول بر روی نورپردازی داخلی تمرکز کرده است، اما در سال 2024، برای اولین بار با سری جدید Essential Matter خود به بیرون از خانه خواهد رفت.

این خط از سه مدل تشکیل شده است که دو مدل آن چراغ‌های رشته‌ای چندرنگ هوشمند و چراغ‌های فضای باز دائمی چند رنگ هوشمند هستند. اولی، همانطور که از نامش پیداست، چراغ‌های رشته‌ای هستند که می‌توانند در حیاط خلوت یا بالکن شما قرار بگیرند تا به ایجاد نورپردازی روحی کمک کنند. چراغ‌های دائمی وسایل جداگانه‌ای هستند که به نظر می‌رسد برای مکان‌های صعب العبور در خانه، مانند زیره سقف یا درست بالای پنجره، در نظر گرفته شده‌اند.

     

این جفت را می توان از طریق دستگاه Matter Hub یا برنامه رسمی Nanoleaf کنترل کرد. در آنجا، کاربران می توانند رنگ چراغ ها را تغییر دهند و همچنین یکی از هزاران "صحنه نورپردازی از پیش تعیین شده" را فعال کنند.

هاب ماده فوق همچنین می تواند برای تنظیم برنامه ها برای خودکارسازی آرایه های روشنایی شما استفاده شود و به چراغ ها اجازه می دهد تا خود به خود روشن شوند. سومین مدل از این سری، Smart Multicolor Lightstrip است که برای فضای داخلی در نظر گرفته شده است. همه ویژگی های مشابه گزینه های فضای باز را دارد. سری Nanoleaf Essential Matter در بهار 2024 عرضه خواهد شد. تاریخ مشخصی برای عرضه مشخص نشده است.

     

برنامه های نانولیف در سال 2024 به همین جا ختم نمی شود زیرا محصولات بسیار جالبی را در خط تولید عرضه خواهد کرد. به عنوان مثال، ما Orchestrator را داریم، نوع جدیدی از نرم‌افزار که صدای دریافتی از رایانه را به چراغ‌های هوشمند شما وصل می‌کند تا "تجربه صوتی و تصویری بی‌درنگ" داشته باشید. این بدان معنی است که نورها مطابق با آهنگ های موسیقی نبض خواهند داشت. برای مثال، ضربات آهسته نمایش‌های ملایم‌تری را به همراه خواهد داشت، در حالی که ضربان‌های پرانرژی باعث می‌شود وسایل شما به‌طور پر جنب و جوشی تپش داشته باشند.

فناوری مانند این در حال حاضر وجود دارد، با این حال، Nanoleaf ادعا می کند که برداشت آن از این نرم افزار نسبت به رقبای خود دقیق تر است. Nanoleaf بیان می‌کند که «تجسم‌کننده‌های موسیقی موجود» به جای اینکه مستقیماً به منبع متصل شوند، صدا را در یک فضا دریافت می‌کنند، که ظاهراً به این معناست که رقبا دقت کمتری دارند. Orchestrator در بهار 2024 نیز راه اندازی خواهد شد، جایی که با برنامه Nanoleaf Desktop، پخش کننده های صوتی و سیستم عامل های پخش موسیقی سازگار خواهد بود.

نورگیر قابل تنظیم

تکمیل کننده این لیست، Nanoleaf Skylight، اولین چراغ سقفی مدولار این شرکت است. این دستگاه نور طبیعی ملایمی را ارائه می دهد و درست مانند سری Essential Matter، می تواند در لحظه تغییر رنگ دهد. این دستگاه به شکل مربعی با ابعاد 300×300 میلی‌متر تولید می‌شود و «1400 لومن نور» از خود ساطع می‌کند. Nanoleaf بیان می‌کند که طول عمر این دستگاه 25000 ساعت است که تقریباً سه سال است، بنابراین مدت زیادی برای شما دوام می‌آورد.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به تجسم موسیقی ریتم، برنامه‌ها و صحنه‌های جادویی اشاره کرد. Skylight برای پیش‌سفارش در یک کیت هوشمند در وب‌سایت Nanoleaf در دسترس است. این محصول با قیمت 250 دلار به فروش می رسد و سه تا بسته عرضه می شود. همچنین می‌توانید با بسته الحاقی به قیمت 70 دلار یک دستگاه تکی بخرید. آنها اواخر ژانویه 2024 ارسال خواهند شد.